تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805658351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فستیوال ˈآهوانهˈ، ترویج سیره رضوی به زبان کودکانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فستیوال ˈآهوانهˈ، ترویج سیره رضوی به زبان کودکانه مشهد- ایرنا - دومین فستیوال تئاتر کودک و نوجوان با نام ˈآهوانهˈ تلاش دست اندرکاران هنر نمایش برای ترویج سبک و سیره رضوی به زبان کودکانه است که اقدامی موثر برای تحقق شعار نهادینه شدن معارف اسلامی با زبان هنر به شمار می رود.


به گزارش ایرنا، تئاتر کودک و نوجوان در جوامع پیشرفته از اهمیت بسیاری برخوردار است و بر همین اساس، مسوولان و برنامه ریزان کشور، برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های لازم را برای پیشرفت این هنر انجام می دهند.
آنها می دانند که اگر به این مهم پرداخته شود به طور قطع در رشد و پرورش کودک تاثیرات مطلوبی خواهد داشت و به ارتقای فرهنگ کشور کمک می کند.
تئاتر بویژه تئاتر کودک و نوجوان در کشور مظلوم است و به رغم وجود استعدادها و ظرفیت های مطلوب هنری در این بخش هنوز تا ایده آل ها فاصله زیادی دارد اما فستیوال ˈآهوانهˈ در حد ظرفیت خود در جذب مخاطب و انتقال پیام خویش تا حدی موفق بوده است.
در شهر مشهد نهادهای فرهنگی به صورت پراکنده اقدام به اجرای نمایش های کودکانه با مضامین تربیتی می کنند اما این فعالیت ها از انسجام لازم برخوردار نیست و هنوز تئاتر کودک و نوجوان مشهد جایگاه خود را به عنوان یک مجموعه هدفمند بازنیافته است.
تئاتر مشهد بویژه در بخش کودک و نوجوان مخاطبان جدی و علاقه مندی دارد اما برخی ضعف ها در نمایش ها به نقص برنامه ریزی ها در کلان کشور بازمی گردد که بخش عمده آن مربوط به نمایشنامه نویسی و کارگردانی است.
در این میان نهادهایی فرهنگی و هنری مانند مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی که از پشتوانه مالی مناسبی برخوردار است در عرصه تئاتر کودک و نوجوان و معرفی آثار ارزشمند فعالیت های مطلوبی انجام داده که در نوع خود ارزشمند است اما تجمیع همه فعالیت های هنری در مشهد و معرفی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یک برنامه هنری منسجم و هدفمند می تواند تاثیر کلی داشته باشد.
به همت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی دومین فستیوال تئاتر کودک و نوجوان آهوانه از سوم اسفند ماه جاری در مجتمع فرهنگی – هنری امام خمینی (ره) مشهد کار خود را با نمایش تئاتر ˈمهمان غارˈ آغاز کرد که تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

* نظرات مسوولان و استقبال مطلوب از نمایش های فستیوال

رییس مجتمع فرهنگی – هنری امام خمینی (ره) در این باره گفت: دومین فستیوال تئاتر کودک و نوجوان از سوم تا 19 اسفند ماه امسال با اجرای پنج تئاتر شامل سه تئاتر تولیدی مجتمع فرهنگی – هنری امام خمینی (ره) و دو تئاتر مطرح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی – هنری امام خمینی (ره) مشهد برگزار شده است.
ˈمرتضی عطاریانˈ هدف از برگزاری این فستیوال را آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف دینی از طریق هنر تئاتر، ارتقای سطح کیفی تئاتر نوجوان، حمایت از گروه های فعال در زمینه تئاتر کودک و نوجوان عنوان کرد.
وی نمایش های ˈیک تیر و دو نشانˈ، ˈقصه سارا و نذر آقا بزرگˈ و ˈگام بلند لک لکˈ را از تئاترهای تولیدی مجتمع فرهنگی- هنری امام خمینی (ره) و نمایش های ˈبدون شرحˈ و ˈمهمان غارˈ را از تئاترهای تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی عنوان کرد.
وی گفت: نمایش ˈبدون شرحˈ حایز رتبه های برتر در بیستمین جشنواره بین المللی همدان، نمایش ˈمهمان غارˈ برگزیده جشنواره سراسری پیامبر اعظم (ص)، نمایش های ˈگام بلند لک لک هاˈ، ˈیک تیر و دو نشانˈ و ˈقصه سارا و نذر آقا بزرگˈ نیز رتبه برتر در هفتمین جشنواره ملی ضامن آهو بودند.
عطاریان افزود: این نمایش ها هر روز در دو نوبت صبح و عصر و در مجموع در 60 نوبت برای گروه های سنی 9 تا 12 سال در حال اجراست و هر روز یک اجرای ویژه برای هنرمندان و علاقه مندان به هنر نمایش نیز برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: مجتمع امام خمینی (ره) آستان قدس از سال 78 به تولید نمایش های عروسکی و تئاترهای کودکانه با هدف اشاعه مفاهیم دینی و رضوی برای قشر کودک و نوجوان پرداخت.
بعد از کسب رتبه های برگزیده در چندین جشنواره کشوری و با مطالعه نقدها و بازخوردهای خوب در این زمینه سرانجام تصمیماتی برای برگزاری جشنواره ای در زمینه تئاتر کودک و نوجوان در این مجتمع گرفته شد.
مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی نیز در گفت و گویی اظهار کرد : فستیوال آهوانه در راستای اهداف تولیت آستان قدس و تأسیس مجتمع امام خمینی (ره) در منطقه محروم خواجه ربیع برگزار شده است.
ˈعلی ثابت نیاˈ افزود: اجرای این جشنواره هنری ارتقای سطح آگاهی کودکان و نوجوانان از زندگی امام رضا(ع) و ارتقای سطح فرهنگ و بینش مذهبی آنان را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه بچه ها به خوبی با تئاتر و نمایش عروسکی ارتباط برقرار می کنند، افزود: از جذابیت این رشته به خوبی می توان برای انتقال پیام های مذهبی به کودکان بهره برد.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف این جشنواره پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به ویژه در منطقه محروم خواجه ربیع است که بافت جمعیتی متراکمی دارد.
وی با بیان اینکه برترین تئاترها و برنامه های عروسکی ویژه کودکان در این فستیوال به نمایش درآمده است، گفت: همخوانی با سیاست ها و اهداف مؤسسه آستان قدس رضوی، برخورداری از محتوای مذهبی و ارتباط مضامین با زندگی امام رضا (ع) از مهمترین معیارهای انتخاب گروه های تئاتر شرکت کننده بوده است.
وی با اشاره به استقبال خوب خانواده ها از این فستیوال گفت: جشنواره آهوانه به هیچ عنوان جنبه رقابتی ندارد و تنها با هدف نمایش آثار، انتقال مفاهیم به مخاطب و تشویق گروه های تئاتر فعال کشور به ساخت و تهیه آثاری با زمینه مذهبی و با موضوع امام رضا(ع) ، برگزار شده است.
وی یکی از مهمترین مشکلات تئاتر کودک و نوجوان کشور را وجود کاستی هایی در عرصه متن و محتوا دانست و گفت: بر این اساس یکی از تلاش های ما در مجتمع امام رضا (ع) تولید نمایش نامه است.
دبیر اجرایی دومین فستیوال تئاتر کودک و نوجوان ˈآهوانهˈ نیز در این باره گفت: تاکنون حدود چهار هزار نفر از نمایش های این فستیوال که از سوم اسفندماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) آغاز شده است، بازدید کرده اند که نسبت به سال گذشته از نظر کیفیت آثار و تعداد بازدید کنندگان رشد قابل ملاحظه ای را شاهد بوده ایم.
ˈسید حمید وحیدزادهˈ اظهار داشت: تولیدات نمایشی موسسه آفرینش های هنری در هفتمین جشنواره ملی ضامن آهو بسیار خوش درخشید و توانست 50 درصد از جوایز این جشنواره را به خود اختصاص دهد.

*نمایش های فستیوال و نقطه نظرات کارگردانان و نویسندگان درباره تئاتر کودک و نوجوان

کارگردان نمایش ˈگام بلند لک لک هاˈ که در فستیوال تئاتر کودک و نوجوان به نمایش درآمده است، در این باره گفت: این نمایش براساس قصه ای از رئوف دشتی است و داستان کبوترهایی را روایت می کند که در حرم امام رضا(ع) به عنوان خادم مشغول بکارند.
سید ˈجواد رحیم زادهˈ افزود: فضای داستان، مدرسه ای است که کبوترها را برای این کار آموزش می دهد و در این میان لک لکی هست که تلاش می کند خودش را جای کبوترها جا بزند تا بتواند مثل آنها خادم حرم باشد اما ماجراهایی که پیش می آید، به او نشان می دهد که برای خادم آن حضرت بودن لازم نیست کبوتر یا در خود حرم باشی.
وی بیان کرد: این اثر که از تولیدات مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) است، عنوان نمایش برگزیده هفتیمن جشنواره ملی ضامن آهو را در سال جاری به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: قطعاً قبل از شروع کار لازم است که هر کارگردانی با قصه و روایت ارتباط برقرار کند و آن را خوب تجزیه و تحلیل کند و بعد از رسیدن به نتایج مثبت کار را شروع کند که خوشبختانه بچه ها هم با این نمایش به خوبی ارتباط برقرار کردند و این بسیار برای من رضایت بخش است.
وی با بیان اینکه تئاتر اساسا یک وسیله است نه هدف، گفت: با تئاتر شما می توانید به اهداف دیگر برسید که بخشی از این اهداف مربوط به کارگردان و بازیگر و دست اندرکاران عرصه تئاتر است که تلاش می کنند در این زمینه به موفقیت های بزرگتر و بیشتر و به رضایت درونی برسند و بخشی در ارتباط با تماشاچی است.
وی اظهارداشت: بهترین ابزار برای رساندن یک پیام، هنر و از جمله سینما، موسیقی و تئاتر است و در این میان نمایش و تئاتر به دلیل این که زنده و در لحظه اجرا می شود، بهتر می تواند به میزان زیادی در انتقال مفاهیم آموزشی کمک کننده و تاثیری دو چندان داشته باشد.
وی در ارزیابی خود از وضعیت تئاتر کودک و نوجوان در مشهد گفت: متاسفانه بهای چندانی به تئاتر کودک و نوجوان داده نمی شود و بودجه مناسبی هم به آن تعلق نمی گیرد که بخشی از این کمبودها به خاطر کم کاری مسوولان است.
این کارگردان نمایش گفت: همه ساله جشنواره های تئاتر دانش آموزی در کشور برگزار می شود و 500 تا هزار گروه دانش آموزی تئاترهایی را آماده و اجرا می کنند که متاسفانه به علت عدم حمایت، فقط برای خود دانش آموزان و در نهایت برای والدینشان به معرض تماشا گذاشته می شود در حالی که اگر بستری برای حمایت از آنها فراهم کنیم، گام موثری در زمینه ترویج فرهنگ برداشته ایم.
وی فعالیت هایی که نهادهای مختلف در زمینه تئاتر کودک و نوجوان دارند را به نوعی موازی کاری دانست و گفت: در حال حاضر گروه های تئاتر کودک و نوجوان مشهد سر و سامانی ندارند و حتی به طور دقیق نمی دانیم چند گروه در این زمینه مشغول بکارند.
وی اظهار داشت: این گروه ها در عین حال هیچ پایگاه مشخصی برای آموزش و تبادل نظر ندارند، شهرداری، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و دیگر نهادهایی که در این زمینه فعالیت هایی دارند، کاملا جدا از هم کار می کنند و هر کدام هدف خود را دنبال می کنند.
وی بیان کرد: به نظر می رسد که ارتباط تئاتر با مدارس و دانش آموزان قطع است، حتی دانش آموزانی هستند که در طول عمرشان یک بار هم به سالن نمایش نمی روند لذا ضروری است مربیان پرورشی یا تئاتر و یا هنر در مدارس داشته باشیم که در زمینه تئاتر نمایشی و عروسکی تخصص هایی داشته باشند و این دانسته ها را به بچه ها منتقل کنند.
او افزود: تحقق این مساله با توجه به نقشی که تئاتر در آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی و کارگروهی دارد، ضروری به نظر می رسد، از سوی دیگر تئاتر می تواند به عنوان یک وسیله آموزشی و روش تدریس مورد استفاده قرار بگیرد.
وی بیان کرد: اگر قرار است که هر پیشرفتی در زمینه هنر و فرهنگ در این سرزمین داشته باشیم، لازم است که آموزش هنر را از دانش آموزان و از مدارس آغاز کنیم زیرا تئاتر می تواند پایه محکمی برای پیشرفت و آموزش باشد.
وی گفت: برگزاری چنین فستیوال هایی که مخاطب خاص دارد و رساندن پیامی ویژه یعنی یک آموزه مذهبی هدفی خاص را دنبال می کند، می تواند کمک زیادی به انتقال فرهنگ و پیام بکند.
او اظهار داشت: کودکان به ویژه نوجوانان علاقه چندانی به دنبال کردن و پیروی و تاثیرپذیری از آموزش مستقیم ندارند زیرا برای آنان حکم کلاس درس، پند و گونه ای نصیحت تکراری را دارد که خیلی زود آنها را دلزده می کند.
وی افزود: آموزش به بچه ها در قالب هنر و با یک ابزار غیرمستقیم مانند تئاتر می تواند بسیار تاثیرگذارتر باشد بنابراین برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند جایگاه و مکانی ویژه برای اهداف تربیتی، اجتماعی، روان شناسانه و مذهبی فراهم کند که خوشبختانه آستان قدس رضوی در این جشنواره این اهداف را به نحو احسن متجلی کرده است.
به گزارش ایرنا، نمایش عروسکی ˈیک تیر و دو نشانˈ برگرفته از داستان ضامن آهو با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان مشهدی در مجتمع امام خمینی (ره) نیز از جمله تئاترهای فستیوال بود که به روی صحنه رفت.
کارگردان و نویسنده این نمایشنامه در این باره گفت: تئاتر ˈیک تیر و دو نشانˈ روایتگر داستان ضامن آهو است که از گذشته های دور سینه به سینه به ما رسیده است و همگی به نوعی با این داستان آشنا هستیم و گاه برای بیان رافت امام رضا (ع) به فرزندانمان آن را مثال می ز نیم.
ˈسید وحید حمید زادهˈ اظهار داشت: داستان ضامن آهو، داستانی است که از گذشته نقل شده و شدیدا با کم و زیاد سلیقه راویان مواجه شده است و هر کس به طریقی آن را ویرایش و حتی حذف و اضافه کرده است.
وی افزود : در این داستان مهم کرامت و رافت امام رضا (ع) در این واقعه است که تمام راویان آن را محفوظ نگه داشته اند و دستخوش سلیقه های خود نکردند تا در نهایت آنچه همگی ما امروز بارها و بارها به گوش خود شنیده و یا در تصاویر دیده ایم سبب شده تا امام رضا(ع) را با لقب ضامن آهو نیز بشناسیم.
وی گفت : هر داستان تاریخی و دینی هنگام تبدیل به یک نمایشنامه ویژه کودکان در قالب تئاتر عروسکی ظرافت ها، سادگی و چینش دراماتیکی خاصی را می طلبد،
وی اظهار داشت: در این نمایش سعی شده به دور از دست زدن به اصل ماجرا، داستان جذابیت های خود را حفظ کند و با کمک ابزارهای تئاتر عروسکی، مخاطب خود را در جهت پیشبرد اهدافش تا انتهای نمایش پیش ببرد.
نویسنده این نمایش افزود: این داستان با نگرش و زاویه دید تازه ، تمامی شرح این واقعه را از زبان تیر های پیکان داری که با پسر سلطان به شکار می رود، بیان می کند.
حمید زاده با اشاره به اینکه این اثر در مجتمع امام خمینی (ره) وابسته به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با همکاری جمعی از هنرمندان مشهدی تولید شده است، گفت: هدف از تهیه این نمایش، ترویج سیره رضوی است.
وی اظهارداشت: این نمایش در هفتیمن جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان بندر عباس و تئاتر عروسکی ضامن آهو جایزه سوم کارگردانی، جایزه دوم عروسک سازی و جایزه دوم طراحی پوستر و بروشور را از آن خود کرد.
او با بیان اینکه فستیوال آهوانه از نظر نحوه برگزاری و آثار منتخب از سطح بالایی برخوردار است، گفت: این فستیوال به بهانه جمع شدن هنرمندان مطرح تئاتر کودک برگزار شده و یکی از اهداف آن آشتی دادن تماشاچیان با تئاتر است.
وی با اشاره به اینکه نمایش های منتخب این فستیوال، رتبه های برگزیده جشنواره های ملی و بین المللی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: نمایش ˈگام بلند لک لک هاˈ در هفتمین جشنواره ملی ضامن آهو و نمایش ˈبدون شرحˈ در جشنواره بین المللی همدان و ˈمهمان غارˈ در جشنواره نورالخضراء برگزیده شده اند.
کارگردان تئاتر ˈقصه سارا و نذر آقا بزرگˈ نیز در این باره گفت: قصه این تئاتر با ماجرای برآورده کردن نذر آقا بزرگ توسط نوه کوچک او سارا آغاز می شود که قالب اصلی این نمایشنامه، رضوی و موضوع آن نذر آقا حشمت پدر بزرگ سارا است که در سال گذشته در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) تولید شده به جشنواره رضوی راه یافته و جوایز متعددی را از آن خود کرد.
ˈمهدی سیم ریزˈ افزود: شخصیت اصلی داستان ( سارا) پدر و مادرش را در حادثه ای از دست داده و پدربزرگش نیز به رحمت خدا می رود اما پدربزرگ نذر ادا نشده ای دارد که سارا عهده دار آن می شود.
وی با بیان اینکه تحول شخصیت اصلی برای ادای نذرش از چهار وادی بر پایه حدیثی از امام رضا (ع) صورت می گیرد، اظهار کرد: این چهار حدیث شریف مبنای حرکت و به مقصود رسیدن شخصیت اصلی قصه می شود که ما در این نمایش تلاش کرده ایم این احادیث را در قالب نمایشنامه به نوجوانان انتقال دهیم.
وی اظهار داشت: احادیث ˈهرکس بدون اندیشه دست به کاری بزند همانند کسی است که در مسیر بیراهه قدم گذاشته است و هرچه تندتر قدم بردارد از مسیرش دورتر شده استˈ، ˈصبر بهترین عبادت خداستˈ، ˈبخشش انسان را به خدا، بهشت و مردم نزدیک تر می کندˈ و ˈدوستی با مردم نیمی از خرد استˈ احادیثی هستند که در قالب این نمایش به نوجوان انتقال داده می شود.
وی با اشاره به سختی کار تئاتر کودک گفت: نمایش های کودک باید خلاق باشد و در قالب نمایش آموزش هایی را به کودک آموزش دهد.
او افزود: بازخورد این نمایش در ارتباط با کودکان موفق بوده است و اینکه کودکان در تمامی لحظات اجرای نمایش به دقت جذب نمایش می شدند، نشان از موفقیت این کار دارد.
یک نویسنده و از منتقدان تئاتر مشهد نیز در این باره گفت: داستان های قرآنی منبع ارزشمندی برای نمایشنامه نویسی است اما متاسفانه آثار نمایشی کمی در این زمینه وجود دارد.
ˈحامد امان پور قراییˈ گفت: هنر تئاتر می تواند منشا خیر و برکت باشد و از خلال همین هنر است که مسائل پرورشی و تربیتی برمی خیزد و بر ذهن مخاطب می نشیند.
وی ادامه داد: باید متولیان و مسئولان درصدد حمایت بیشتر از هنر تئاتر باشند، زیرا این هنر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و متاسفانه در سطح مشهد نتوانسته به خوبی جایگاه خود را پیدا کند.
وی اظهار داشت: در دومین فستیوال تئاتر کودک و نوجوان ˈآهوانهˈ مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) اقدامات خوبی صورت گرفته است که باید گسترش داده شود و با افزایش تعداد آثار به نمایش گذاشته، فضای رقابتی بین هنرمندان بیشتر شود.
این منتقد مشهدی در نقد نمایش ˈمیهمان غارˈ گفت: این نمایش به لحاظ اینکه از نوع عروسکی است و مخاطب آن کودک و نوجوانان هستند، باید به سوی خیال حرکت و از منطق دور باشد که در این زمینه کارگردان به خوبی عمل کرده است.
وی با اشاره به اینکه شیوه های اجرایی در این نمایش از جمله موسیقی و عروسک گردانی به نحو بسیار مطلوب انجام شد، بیان کرد: ایجاد کنش و ستیز بیشتر در داستان، پررنگ ترکردن نقش عوامل مذهبی، دوری از صراحت متن و شخصیت پردازی بیشتر نیز از جمله مواردی است که در نقد این نمایش دیده می شود.
کارگردان نمایش ˈمیهمان غارˈ نیز گفت: نمایشنامه این نمایش برگزیده فراخوان نمایشنامه نویسی پیامبر اکرم(ص) و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1386 است که در سال 1390 منتشر و در سال 1391 تولید عروسکی شد.
ˈعلی اکبر حلیمیˈ اظهار داشت: این نمایش نزدیک به یک سال است که اجرا می شود و تاکنون در 200 نوبت به نمایش درآمده که با استقبال خوب گروه کودک ونوجوان مواجه شده است.
وی گفت: نمایش ˈمیهمان غارˈ به داستان معجزه نجات پیامبر گرامی اسلام (ص) در جریان هجرت و پنهان شدن ایشان در غار ثور می پردازد و با نگاهی کودکانه و از زاویه دید عنکبوت ها و پرنده(کبوتر) در قالب نمایش عروسکی ترکیبی طراحی و به اجرا در آمده است.
وی با اشاره به اینکه تهیه نمایش های دینی بسیار مشکل است، یادآور شد: باید در این زمینه حمایت بیشتری از سوی متولیان جامعه هنری از آثار تولید شده صورت گیرد.
آنچه مسلم است تئاتر ابزار مهمی برای انتقال مفاهیم است و چنانچه مفاهیم و ارزشها در قالب این هنر از دوران کودکی امکان انتقال یابد می تواند ساختار شخصیتی و فرهنگی نسل آینده کشور را بنا نهاده و آنان را در مسیر مورد نظر هدایت کند.
سرمایه گذاری در بخش تئاتر کودکان چنانچه هدایت شده و بر اساس ارزشهای اسلامی باشد از اقدامات ماندگاری است که از برکات آن همه جامعه بهره مند می شوند.
7489/659
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن