تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815331048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوزاد 26 هفته اي در بيمارستان ابن سينا و بدون ان آي سي يو زنده مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۸:۱۳ق.ظ)
/اختصاصي/در يک اتفاق نادر پزشکي نوزاد 26 هفته اي در بيمارستان ابن سينا و بدون "ان آي سي يو" زنده مانده است اين اتفاق که در حوزه پزشکي بسيار نادر است، روز جمعه پانزدهم همين ماه و در بخش زايمان اين مرکز درماني به وقوع پيوست و اقدامات به هنگام کادر درمان باعث شد تا نوزاد 26 هفته اي زنده متولد شود.
به گزارش خبرنگارخبرگزاري موج، سوپروايزر بيمارستان ابن سينا با بيان اين خبر افزود: اين اتفاق که در حوزه پزشکي بسيار نادر است، روز جمعه پانزدهم همين ماه و در بخش زايمان اين مرکز درماني به وقوع پيوست و اقدامات به هنگام کادر درمان باعث شد تا نوزاد 26 هفته اي زنده متولد شود.
به گزارش روابط عمومي بيمارستان ابن سينا، مجيد احمدي هدايت با بيان اينکه در ساعت 6 صبح روز گذشته خانمي 37 ساله با درد زايمان به اين مرکز مراجعه کرده است، در اين باره توضيح داد: با بستري شدن اين خانم، کادر درمان و متخصصان در کنار سوپروايزر ما يعني «دکتر مريم امين زاده» و «دکتر امير قادي پاشا» موفق مي شوند نوزاد و مادر را از خطر نجات داده و پسربچه را زنده به دنيا بياورند.
اين پرستار نمونه کشوري ادامه داد: با اينکه مدت هاست از درخواست بيمارستان براي اخذ مجوز ان آي سي يو nicu، از وزارت بهداشت مي گذرد و هنوز پاسخ مثبتي به ما نداده اند، اما ما توانستيم به وسيله کادر مجرب و آماده خود در بيمارستان ابن سينا نوزاد182 روزه را زنده نگه داريم و به بيمارستان ديگري انتقال دهيم.
حميرا حبيبي مادر نوزاد 26 هفته نيز در باره اين اتفاق گفت: سالها با روش هاي مختلف براي بچه دار شدنم تلاش کردم اما موفق نشدم. با ازدواج دومم خداوند اين پسر را به من عطا کرد؛ با اين حال از 24 هفتگي کم کم حال من هم خراب شد و به همين علت دو هفته اي را در بيمارستان کمالي بستري شدم.
وي در ادامه با بيان اينکه دو روز پيش با وجود آنکه هنوز وضعيت جسماني مناسبي نداشتم از بيمارستان کمالي مرخص شدم، افزود: اين در حالي بود که ساعت 3 صبح روز گذشته درد زايمان باعث شد تا همسرم مرا به بيمارستان خصوصي ابن سينا انتقال دهد و 6 صبح بود که توانستم فرزندم را در کمال سلامتي و با ناباوري به دنيا بياورم.
حبيبي با ابراز خوشحالي از تولد فرزندش، اضافه مي کند: خوشحالم که پسرم زنده به دنيا آمده و اين را مديون کادر درمان حرفه اي و دلسوز ابن سينا هستم.
اين نوزاد نارس اکنون در بيمارستان علي اصغر و در بخش مراقبت هاي ويزه نوزادان بستري و تحت مراقبت هاي ويژه قرار گرفته است.







»
تصاویر مرتبط













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن