تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803954772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران گاز بهاي تركيه را در چارچوب قرارداد موجود كاهش نمي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۲۴ق.ظ)
مديرعامل شركت ملي گاز ايران: ايران گاز بهاي تركيه را در چارچوب قرارداد موجود كاهش نمي دهد مديرعامل شركت ملي گاز ايران با تاكيد بر تامين گاز مطمئن براي تركيه، گفت: بهاي گاز صادراتي ايران به تركيه در چارچوب قرارداد موجود كاهش نمي يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا عراقي در باره شكايت تركيه از ايران درخصوص گازبهاي صادراتي گفت: تركيه مدعي است كه ايران تامين گاز مطمئني براي اين كشور نداشته كه ايران اين موضوع را رد كرده و معتقد است تامين گاز تركيه به طور مطمئن انجام شده است.
وي موضوع قيمت گاز وادراتي تركيه از ايران را از موارد مورد شكايت اين كشور خواند و افزود: تركيه خواستار كاهش قيمت گاز وارداتي از ايران بوده و معتقد است بهاي گاز جهاني كاهش يافته و ايران نيز بايد قيمت گاز را كاهش دهد، اين درحالي است كه ايران بهاي گاز صادراتي به تركيه را در قالب قرارداد موجود كاهش نمي دهد.
عراقي در مورد اين كه آيا شرط ايران براي كاهش قيمت و افزايش ميزان صادرات گاز به تركيه، گرفتن حق ترانزيت گاز به اروپا از طريق اين كشور است، گفت: تركيه علاقمند به عبور گاز ايران از خاك اروپاست، ايران نيز علاقمند به تحقق اين موضوع است، در همين حال موضوع تراتزيت گاز ايران از خاك تركيه، به انعقاد قرارداد جديد نياز دارد و اين موضوع ارتباطي به قيمت گاز صادراتي به تركيه ندارد.
معاون وزير نفت در امور گاز در مورد آمادگي ايران براي افزايش ظرفيت صادرات گاز به تركيه نيز گفت: درصورتي كه تركيه خواستار افزايش ظرفيت گاز وارداتي از ايران باشد، در قالب قراردادي جداگانه بايد در پي تحقق اين موضوع باشد.
وي با اشاره به اين كه با اجراي فازهاي جديد پارس جنوبي، ظرفيت توليد گاز ايران افزايش خواهد يافت، افزود: در خطوط ششم و نهم سراسري گاز، ظرفيت صادرات گاز ديده شده و در اين بخش مشكلي وجود ندارد.
تركيه كه از سال ١٩٩٦ از ايران گاز مي خرد، از مدتها پيش خواهان كاهش گازبهاي وارداتي خود است و حتي شكايتي به دادگاه داوري بين المللي ارائه كرده است.
جلسه ديوان داوري بين المللي در خصوص شكايت تركيه براي كاهش قيمت گاز وارداتي از ايران 10 اسفند ماه گذشته پايان يافت و حكم نهايي تا سه ماه آينده اعلام مي شود.
اين شكايت در حالي انجام شده است كه وزير نفت ايران با اعلام آمادگي افزايش فروش گاز به اين كشور، ارائه تخفيف به گازبهاي تركها را به افزايش خريد آنها و گفتگو منوط كرده است.
عليرضا كاملي مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران درباره ادعاي تركيه براي گرفتن تخفيف در بهاي گاز وارداتي از ايران تاكيد كرد: تصميم گيري درباره موضوع افزايش فروش گاز به تركيه و تخفيف قيمت فقط با موافقت وزير نفت انجام خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن