تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804009638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری مهمترین تدبیر دولت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو انجمن اقتصاددانان ایران؛ هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری مهمترین تدبیر دولت باشد تهران - ایرنا - عضو انجمن اقتصاددانان ایران، وضعیت سرمایه گذاری در کشور را در حال حاضر نامطلوب دانست و افزود: تدبیر دولت باید جذب سرمایه ها و هدایت آن به سمت تولید و کارهای مولد باشد تا از افزایش تورم در کشور جلوگیری شود.


محمدباقر صدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، تصریح کرد: در صورتی که کشور به جایگاهی مطمئن برای سرمایه گذاری دست یابد، شاهد رشد و توسعه پایدار، جذب سرمایه گذاران خارجی و ایجاد تحرک در چرخه اقتصادی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله خواهیم بود.
وی افزود: برای اجرایی شدن مقدمات این تفکر مهم اقتصادی یعنی جذب سرمایه های خارجی و تضمین اصل سرمایه، باید شرایط سیاسی و اقتصادی کشور به عنوان دو فاکتور اساسی مورد توجه دولت و متولیان قرار گیرد.
عضو انجمن اقتصاددانان کشور، ثبات سیاسی، اقتصادی و جایگاه کشور در سطح بین الملل را از جمله عوامل موثر در جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: در صورت ایجاد این شرایط در هر جامعه، سرمایه گذاران با دوراندیشی کامل از وضعیت سرمایه گذاری در هر کشور استقبال خواهند کرد.
وی با بیان آنکه اقتصاد پویا در هر کشوری، تضمین کننده پایداری آن کشور در مناسبات منطقه ای و بین المللی خواهد بود، افزود: تداوم امنیت سرمایه گذاری، اصلاح سیستم تسهیلات بانکی، رقابت پذیری سالم اقتصادی و حضور در سازمانهای بین المللی اقتصادی از جمله سازمان تجارت جهانی از ویژگی های مهم توسعه اقتصادی هر کشور است.
صدری افزود: بنابراین دولت باید برای رشد سریع اقتصادی، تعامل همه جانبه و فعال با اقتصاد جهانی و رقابت پذیری اقتصادی و تضمین آینده کشور، تدابیر اساسی اتخاذ کند.
عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان آنکه کاهش سرمایه گذاری، مردم را تحت تاثیر اقتصاد نابسامان قرار خواهد داد، افزود: اصلاح شرایط اقتصادی موجود، نیازمند رشد سرمایه گذاری است.
این کارشناس اقتصادی، عوامل مختلفی در تغییر وضع و بهبود شرایط جذب سرمایه گذاری دخیل دانست و افزود: بخشی از این عوامل به سرمایه گذاری برمی گردد و تا زمانی که شرایط مناسب سرمایه گذاری در کشور فراهم نشود، سرمایه ملی و سرمایه های بین المللی جذب نخواهد شد.
وی با اشاره به آنکه تامین بخشی از سرمایه های ملی منوط به سیاست گذاری های دولت خواهد بود، افزود: نقدینگی فعلی کشور بالاتر از 550 هزار میلیارد تومان است و در اقتصاد بحثی تحت عنوان ظرفیت داریم و این ظرفیت، زمانی افزایش خواهد یافت که فرآیندی را طی کند و همواره از نقطه ای به نقطه بالاتر در حرکت باشد.
صدری با اشاره به اهمیت جلب سرمایه گذاران برای توسعه اقتصادی کشور، گفت: سرمایه گذاری های خارجی نیز نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم است که امیدواریم دولتمردان ما در مذاکرات ژنو به نقطه ای برسند که بتوانند سرمایه گذاری های خارجی را به صورت هدایت شده و مطالعه شده جذب کنند.
عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان آنکه اقتصاد ملی ما سال گذشته با رشد منفی 5.8 درصد همراه بود، افزود: برخی کارشناسان از جمله معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، پیش بینی می کنند اقتصاد کشور سال آینده 3 درصد رشد خواهد داشت اما تحقیقات بین المللی حاکی از آن است که رشد اقتصاد ایران در سال آینده بین 1.9 تا 2 درصد خواهد بود، البته امیدواریم که پیش بینی های معاون رئیس جمهور تحقق یابد.
این کارشناس اقتصادی افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم، اخباری مبنی بر نرخ منفی رشد اقتصادی کشور مطرح و بخشی از این کاهش نیز به فعالیت غیراصولی بانک ها نسبت داده شد بنابراین دولت اقدام به تغییر شیوه سرمایه گذاری با تاکید بر نقدینگی سرگردان مردم کرد و بورس اوراق بهادار را به عنوان هدف تازه ای برای جمع آوری این سرمایه های سرگردان پیشنهاد داد.
صدری، از نقدینگی سرگردان در کشور نیز به عنوان سیل بنیاد افکن یاد کرد و افزود: دولت باید برای جذب نقدینگی تدابیر لازم را اتخاذ کند که یکی از راهکارها جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حذف موانع سر راه سرمایه گذاری است.
عضو انجمن اقتصاددانان ایران توصیه کرد: مناطق آزاد کشور نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و هدف اصلی تاسیس این مناطق که جلب سرمایه گذار و افزایش صادرات است، باید با تدوین یک استراتژی جدید در این زمینه فعال تر عمل کنند.
وی با بیان آنکه مناطق آزاد کشور باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراهم کنند، افزود: ارایه آمار دقیق عملکرد مناطق و معرفی پتانسیل های هر منطقه، می تواند به افزایش حجم صادرات و جلب سرمایه گذار کمک شایانی کند.
وی با بیان آنکه کشور برای تحقق اهداف تاسیس مناطق آزاد از جمله ایجاد اشتغال و افزایش صادرات غیرنفتی سرمایه گذاری های کلانی انجام داده است، افزود: این در حالی است که همچنان منتظر اجرایی شدن اهداف هستیم و به نظر می رسد هم اکنون برخی مناطق آزاد به مفری برای واردات تبدیل شده اند.
رییس جمهوری نیز اخیرا با اشاره به اهمیت جذب سرمایه های خارجی، تلاش دولت را معطوف به تامین منابع با اتکا به جذب سرمایه های ملی و خارجی، در عین حفظ عزت و استقلال کشور عنوان کرد.
وی افزود: باید ضمن اتکاء به سرمایه های داخلی، سرمایه های خارجی را نیز به داخل کشور جذب کنیم چرا که کشور در عرصه هایی مانند صنایع نفت و گاز نیاز به سرمایه گذاری های کلان دارد که باید از مسیرهای مختلف تامین شود.
اقتصام (4)1070**1558
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن