تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820042804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه: غرب مسئول وضعیت پیش آمده در اوکراین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روسیه: غرب مسئول وضعیت پیش آمده در اوکراین است مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه ای کشورها و سازمان های غربی را مسئول وضعیت متشنج پیش آمده در اوکراین دانست.


به گزارش ایرنا، در این بیانیه گفته شده است: حوادث اوکراین نشان می دهد که شرکای غربی برای دستیابی به اهداف خود در استفاده از هیچ ابزاری دریغ نمی کنند.
در بیانیه اضافه شده است: آنها سرسختانه برای کشاندن اوکراین به سوی همگرایی با اتحادیه اروپا تلاش کرده و در این راه بطور دسیسه جویانه اعتراضات نیروهای ضددولتی را در کی یف برانگیختند و به این ترتیب وضع واقعی جامعه این کشور را نادیده گرفتند.
وزارت خارجه روسیه یادآوری کرده است: غربی ها روز 21 ماه فوریه موافقت نامه ای را میان رییس جمهور و سران احزاب مخالف وی به امضا رساندند و روز بعد بطور شتاب زده حکومت یانوکوویچ را غیرقانونی دانستند.
در بیانیه آمده است: در شرایط کنونی هم تلاش می کنند توجه سران اعتراضات و افکار عمومی را از وضعیت واقعی دمکراسی و رعایت حقوق بشر در این کشور و اوضاع اقتصادی آن به مساله کریمه منحرف کنند.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه از رویکرد شورای اروپا در قبال روسیه و مسایل اوکراین انتقاد و گفته شده است: در اجلاس فوق العاده شورای اروپا مسایل و اوضاع اوکراین درست ارزیابی نشده است.
وزارت خارجه روسیه با اشاره به تهدید اتحادیه اروپا به تحریم روسیه تاکید کرده است: هرگونه تحریم روسیه بدون پاسخ نخواهد ماند و اقدامات متقابل روسیه به منافع اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن ضربه خواهد زد. به همین صورت تلاش ناتو برای تحریم روسیه هم پاسخ داده خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه همچنین از رویکرد کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا انتقاد کرده و گفته است: این کشورها و تشکیلات اجرایی سازمان امنیت و همکاری اروپا بر خلاف وظیفه خود هیچ اشاره ای به اعمال غیرقانونی افراط گرایان در اوکراین نکرده اند.
روابط روسیه و کشورهای غربی در یک هفته اخیر به دنبال حمایت روسیه از روس تبارهای منطقه کریمه که برای جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه از طریق برگزاری همه پرسی تلاش می کنند تیره شده است.
برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند که از آن جمله توقف همکاری های نظامی با این کشور است.
اروپام/2242**518 ** 1597
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن