تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814751470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرامین رهبری باید درباره اقتصاد مقاومتی اجرا شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرمانده سپاه امام رضا / فرامین رهبری باید درباره اقتصاد مقاومتی اجرا شود مشهد - ایرنا - فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت : ضروری است همگان فرامین رهبرمعظم انقلاب اسلامی را در زمینه اقتصاد مقاومتی به مورد اجرا بگذارند .


به گزارش ایرنا ، ˈ سردار غلامرضا احمدی ˈ روز جمعه درهفتمین همایش سالانه بسیج اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استانهای خراسان ( رضوی ، شمالی و جنوبی) که در مشهد برگزار شد، افزود: همه ما باید همانند دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن، تمام توان خود را بکار گیریم و فرامین رهبر معظم انقلاب دربحث های اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا در آوریم.
وی با اشاره به نقش بسیج و اساتید بسیجی اشاره کرد و اظهارکرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 11 سال گذشته همواره در نامگذاری سالها به مسائل اقتصادی تاکید داشته اند زیرا جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن را پیش بینی کرده و شرایط در جنگ بودن کشورمان دراین جبهه را گوشزد کرده اند.
وی اظهارداشت : اساتید بسیجی در دانشگاهها در نقش فرماندهان و دانشجویان به عنوان افسران و نیروهای دفاعی جبهه جنگ اقتصادی باید وارد عمل شوند و با واسطه قراردادن ارواح طیبه شهدایی همچون استاد شهید دکتر مصطفی چمران و 23 هزار شهید استانهای خراسان در این جنگ نیز دشمن را به شکست بکشانند.
وی گفت : امام راحل فرمودند که در جبهه نظامی ما فرزندان عاشورا و در جبهه اقتصادی فرزندان رمضان هستیم بنابراین باید درجبهه اقتصادی دشمن را به عقب نشینی وادار کنیم.
وی به راههای قطع وابستگی در کشور اشاره کرد و افزود: با صرفه جویی و درست مصرف کردن می توان وابستگی به برخی اقلام و واردات آنها را کاهش داد و این زیبنده کشورمان نیست که در بخش مصرف و از جمله انرژی از کشوری مانند چین با آن جمعیت، سبقت بگیرد.
سردار احمدی به سخنان تحقیر آمیز اخیر مسوولان آمریکایی علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: ما باید با استفاده از ظرفیت های بالای کشورمان درجنگ اقتصادی نیز سربلند بیرون آمده و پاسخ دشمنان را بدهیم.
نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای خراسان نیز در این همایش گفت : اساتید بسیجی باید در محیط های آموزشی برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاشی بیش از پیش داشته باشند.
دکتر عبدالمجید حلمی افزود: کمک به ارتقای سطح کیفی آموزشها در محیط های دانشگاهی و پرهیز از برخی مسائل که کار برای خدا را دچار خدشه می کند نیز از رسالت های اساتید بسیجی است.
وی درادامه به ارتقای بودجه فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت : در سال آینده بودجه فرهنگی این واحدها به چهار درصد کل بودجه رسیده است و لذا زمینه برای اجرای برنامه های فرهنگی مهیا شده و کمک اساتید بسیجی را می طلبد.
وی در مورد تغییرات در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی افزود : تقسیم بندی منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی اکنونی به استانی تبدیل شده و بحث هیات امنایی از امسال در آن اجرایی شده و هر سه استان بجز استان آذربایجان شرقی به جای مسوول منطقه اکنون دارای یک نماینده تام الاختیار است که جانشین رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور درآن سه استان می باشد.
وی اظهارداشت : ساختار تامین بودجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز تغییر کرده است و درسال آینده 88 درصد بودجه این واحدها از طریق شهریه و 12 درصد از منابع دیگر شامل کسب در آمد از محل انجام پژوهش های کاربردی تامین خواهد شد.
وی گفت : برای تجاری سازی پژوهش های کاربردی و کسب درآمد از این طریق ، تشکیل شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده است که اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه و دانشجویان می توانند عضو و سهامداران این شرکت ها باشند و با انجام پژوهش های کاربردی ، درآمد کسب کنند.
دکتر حسین احمری دبیر همایش و مسوول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم گفت : 11 مقاله در زمینه های اقتصادی در طول برگزاری این همایش یک روزه ارایه خواهد شد.
659/1495
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن