تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819615232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگاه اعتراض پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان را رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دادگاه اعتراض پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان را رد کرد اسلام آباد - ایرنا - دادگاه ویژه پاکستان که مسوولیت محاکمه ˈپرویز مشرفˈ حاکم نظامی سابق این کشور به اتهام ˈخیانت بزرگˈ به پاکستان را بر عهده دارد، روز جمعه تمام اعتراض های عنوان شده از سوی مشرف در خصوص این پرونده را رد کرد.


به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی گزارش دادند: دادگاه ویژه اسلام آباد امروز با رد دادخواست اعتراضی پرویز مشرف، تمام موانع در مسیر محاکمه رییس جمهوری پیشین پاکستان را هموار کرد.
پیشتر مدافعان حقوقی مشرف با ارایه دادخواستی به دادگاه، نسبت به رویکرد تبعیض آمیز قضات در محاکمه حاکم نظامی و رییس جمهوری سابق پاکستان و نحوه تشکیل دادگاه ویژه، اعتراض کرده بودند.
کمیته سه نفره قضات دادگاه ویژه اسلام آباد به ریاست قاضی ˈفیصل عربˈ با مردود دانستن این اعتراض ها اعلام کرد که موارد ذکر شده توسط مدافعان حقوقی پرویز مشرف، اعتباری ندارد.
قضات پاکستانی همچنین تاکید کردند که پرویز مشرف نمی تواند در خصوص عدم حضور خود در جلسه آتی دادگاه به دلایل نگرانی های امنیتی ، بهانه تراشی کند.
وکلای دادستانی متعلق به دولت پاکستان نیز در جلسه امروز دادگاه اعلام کردند: در صورتی که حاکم نظامی سابق این کشور در جلسه آتی به بهانه وجود نگرانی های امنیتی حاضر نشود، آنها از دادگاه ویژه درخواست صدور حکم بازداشت رسمی (غیرقابل ضمانت) مشرف را خواهد کرد.
پیشتر دادگاه ویژه اسلام آباد با مردود دانستن درخواست مدافعان حقوقی پرویز مشرف در خصوص ارجاع پرونده خیانت بزرگ به کشور به دادگاه نظامی اعلام کرد: مشرف از سوی این دادگاه غیرنظامی در پرونده خیانت بزرگ به طور رسمی متهم شناخته خواهد شد.
ˈاحمدرضا قصوریˈ سرپرست تیم مدافعان حقوقی حاکم نظامی سابق پاکستان نیز گفته است که پرویز مشرف 20 اسفند (11 مارس) به جلسه دادگاه احضار و قرار است، وی بطور رسمی در پرونده خیانت بزرگ به کشور متهم شناخته شود.
در پی اقدام تروریستی و حملات انتحاری دوشنبه گذشته به دادگاهی در منطقه ˈاف8 ˈ شهر اسلام آباد که 12 کشته و 30 زخمی برجای گذاشت، مدافعان حقوقی پرویز مشرف به قضات دادگاه ویژه اسلام آباد گفتند که آنان اطلاعات موثقی درباره احتمال حمله تروریستی علیه این دادگاه ( ویژه ) در اختیار داشته و تاکید کردند که قضات و مسوولان قضایی این دادگاه با خطر روبرو بوده و باید محل دادگاه ویژه به یک نقطه امن تغییر داده شود.
قاضی فیصل عرب در پاسخ به این اظهارات گفت که روند بررسی به اتهام خیانت بزرگ به کشور علیه پرویز مشرف در پی تهدیدهای احتمالی متوقف نمی شود، زیرا مقامات ارشد پلیس اسلام آباد اطمینان داده اند که هیچ خطری دادگاه ویژه را تهدید نمی کند.
این نخستین بار در تاریخ 66 ساله پاکستان است که یک حاکم سابق نظامی به اتهام خیانت بزرگ به کشور محاکمه می شود.
کارشناسان حقوقی در پاکستان می گویند که بر اساس ماده شش قانون اساسی این کشور، فردی که با اتهام خیانت بزرگ به کشور روبرو است، مجازات اعدام و یا حبس ابد برای وی صادر می شود.
پرویز مشرف 12 دی ماه گذشته (دوم ژانویه) به دنبال عارضه قلبی در مسیر رفتن به دادگاه ویژه اسلام آباد به بیمارستان قلب وعروق نیروهای مسلح شهر ˈراولپندیˈ منتقل شد.
ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان پیشتر گفته بود: مشرف که برای دو بار (با استفاده از تحمیل کودتای نظامی در 20 مهر 1378 و اعلام وضع اضطراری در کشور 12 آبان 1386) قانون اساسی پاکستان را تعلیق کرده بود، اکنون به جرم ارتکاب خیانت بزرگ به کشور محاکمه می شود.
آساق ** 1095**1651
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن