تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819200603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت زینب اسطوره ای تکرارنشدنی در تاریخ است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه و دانشگاه:
حضرت زینب اسطوره ای تکرارنشدنی در تاریخ است خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که حضرت زینب اسطوره ای تکرارنشدنی در تاریخ است، گفت: ایشان در برابر زورگویان و ستمگران می ایستادند و با گفتن حق، قهرمانانه سخن می گفتند و به نوعی بهترین نوع جهاد را در حادثه کربلا انجام دادند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم روحانی دعای کمیل در مسجد مقدس جمکران با تبریک فرا رسیدن میلاد پر برکت حضرت زینب(س) به بیان ویژگی‌های خاصه آن حضرت پرداخت.
وی عقیله بودن را نخستین ویژگی حضرت زینب(س) بیان کرد و گفت: خداوند به انسان‌ها عقل و خرد داده و آنها از این جهت متفاوت از حیوان‌ها هستند، حال به برخی‌ها عقل و خرد معمولی و به برخی عقل و خرد ویژه داده است که حضرت زینب(س) کسی است که دارای خردمندی ویژه است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که عقل خاص می‌تواند در برابر مصیبت‌ها و بحران‌ها مدیریت نشان دهد و فاجعه‌ها و اتفاقات را کنترل کند، افزود: صبر حضرت زینب(س) به عنوان مصیبت دیده در حادثه عظیم کربلا یکی از این موارد است.
حجت‌الاسلام عرفان اظهار داشت: شاخصه وجودی حضرت زینب(س)همین عقل و خردمندی ویژه ایشان است و باید گفت: حضرت زینب(س) اسطوره ای تکرارنشدنی در تاریخ است.
وی دومین شاخصه حضرت زینب(س) را عینیت ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام مردم دنیا علم و دانش را به عنوان ارزش پذیرفته‌اند و قبول دارند، علم و دانشمندی حضرت زینب(س) ویژگی دیگری است که خداوند به ایشان عنایت کرده است.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: علم بشری نقدپذیر و به مرور زمان قابل نفی و نهی است، اما علمی که خداوند به افرادی خاص داده است، علم کامل است و قابل نفی و نهی نیست که از آن جمله می توان به علم حضرت زینب(س) اشاره کرد.
وی بلاغت و سخنوری را سومین شاخصه و ویژگی حضرت زینب(س) دانست و تصریح کرد: این ویژگی هم در تمامی جغرافیای زمین شناخته شده و پذیرفته شده است و حتی در نهج البلاغه نیز از آن به عنوان «بیان» یاد شده و آن را وسیله‌ای نام می‌برد که خداوند برای بیان نیازهای انسان قرار داده است.
حجت‌الاسلام عرفان سخنوری حضرت زینب(س) در حادثه کربلا و در کوفه را به عنوان نمونه نام برد و گفت: ایشان در زمان‌ها و مکان‌های مختلفی با سخنوری از حق دفاع کرده و سبب انجام امور شده است.
وی چهارمین ویژگی و شاخصه حضرت زینب(س) را مجاهده بودن آن حضرت عنوان کرد و افزود: ایشان با این ویژگی در برابر زورگویان و ستمگران می ایستادند و با گفتن حق قهرمانانه سخن می گفتند.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این‌که جهاد به چهار نوع تقسیم می شود، بیان داشت: نخستین جهاد با استفاده از تانک، تفنگ و نارنجک است که در جنگ‌های نظامی صورت می‌گیرد و دومین نوع جهاد، جهاد زنان در زندگی و شوهر داری و با فقر و بی پولی‌ها وبیماری‌های زندگی ساختن است.
وی با اشاره به این‌که سومین نوع جهاد، جهاد با نفس است که در برابر هوا و هوس‌ها و تمایلات دنیوی قرار دارد و به آن «جهاد اکبر» نیز می گویند، یادآور شد: آخرین نوع جهاد هم نهی از منکر و مبارزه با ستمگران و زورگویان است.
حجت الاسلام و المسلمین عرفان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) جهاد نهی از منکر و مبارزه با ستمگران و زورگویان را «افضل الجهاد» می نامد و از آن به عنوان بزرگ‌ترین نوع جهاد یاد می کند که حضرت زینب(س) نیز دارای این ویژگی بود./907/پ202/ع



۱۳۹۲/۱۲/۱۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن