تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819139907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از ظرفیت های دانشجویان ایرانی در هند مورد تاکید قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استفاده از ظرفیت های دانشجویان ایرانی در هند مورد تاکید قرار گرفت دهلی نو - ایرنا - رییس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری کشورمان برضرورت بهره گیری از ظرفیت های دانشجویان ایرانی در هندوستان تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، گروهی از دانشجویان ایرانی مقیم هند پنجشنبه شب با ˈ حمیدرضا امیرنیاˈ رییس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری ایران که به هند سفر کرده دیدار و گفت وگو کردند.
مهندس امیرنیا با اشاره به موفقیت های چشمگیر کشورمان دربخش های مختلف علمی و فناوری گفت: با تلاش محققان و پژوهشگران ایرانی اکنون جمهوری اسلامی ایران دربخش نانو تکنولوژی به جایگاه هشتم جهان دست یافته و روزانه 12مقاله علمی تولید می شود.
وی بابیان اینکه ایران اسلامی از جمله کشورهایی است که در حوزه نانو جایگاه تعیین کننده دارد،افزود: درحال حاضر بیش از 200شرکت دانش بنیان در حوزه نانو در کشورمان فعالیت دارند و ایران از کشورهای پیشرو در حوزه بیوتکنولوژی است و زمینه های فراوانی برای همکاری با کشورهای منطقه از جمله هند وجود دارد.
امیرنیا دستیابی به فناوری تولید داروهای مختلف، ساخت و ارسال ماهواره و تولید مواد پیشرفته را از دیگر دستاوردهای علمی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و در خصوص نقش دانشجویان ایرانی در توسعه این پیشرفت ها گفت: دانشجویان ایرانی سرمایه های علمی کشور هستند که می توانند با دستیابی به علوم و فنون روز دنیا و انتقال آن نقش مهم و تاثیر گذاری در توسعه و آبادانی ایران ایفا کنند.
وی از آمادگی مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برای حمایت از طرح های مهم دانشجویی خبر داد و گفت:اگر دانشجویان طرح ها و پیشنهاداتی داشته باشند که متناسب با سیاست های نظام به خصوص در زمینه اقتصاد دانش بنیان باشد ما از آن حمایت می کنیم.
وی با تاکید براینکه دانشجویان ایرانی باید در همه جا دنیا برنامه کاربردی داشته باشند، افزود: امروزه ایران در عرصه نانو از تولید علم به نوآوری رسیده و در منطقه حرف اول را می زند.
در ادامه این نشست دانشجویان برتر ایرانی در هندوستان با طرح مسایل و نیازها خواستار پشتیبانی قاطع و مستمر مسوولان شدند.
ضرورت طراحی مکانیزم انتقال علم و فناوری به کشور، حمایت بیشتر از طرح های دانشجویی، توجه به حوزه های مربوط به علوم انسانی و ارایه بورسیه به دانشجویان برتر ایرانی و حمایت مالی از آنها از دیگر مواردی بود که دانشجویان حاضر در این نشست به آن اشاره کردند.
در این نشست دکتر ˈعلی اعظم خسروی ˈ رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در هندوستان با ارایه گزارشی از موفقیت های دانشجویان ایرانی در این کشور و کسب رتبه های برتر ، بر ضرورت توجه و حمایت هرچه بیشتر مسوولان و ارایه تسهیلات لازم تاکید کرد.
درحال حاضر بیش از هفت هزار دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی بویژه مقطع دکترا در دانشگاه های شهرهای مختلف هند مشغول به تحصیل هستند.
آساق ** 2167 ** 275 **
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن