تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون توجه به عرصه های ملی نمی توان انتظار تامین امنیت غذایی را داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بدون توجه به عرصه های ملی نمی توان انتظار تامین امنیت غذایی را داشت ارومیه - ایرنا - مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بدون توجه به عرصه های ملی نمی توان انتظار تامین امنیت غذایی را داشت و تولید از منابع داخلی نیازمند حراست از عرصه های طبیعی است.


سید علی مختاری روز پنجشنبه در آیین جشن روز درختکاری که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، معاون امور عمرانی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان نظامی و انتظامی استان برگزار شد افزود: بدون حراست از عرصه های طبیعی نمی توان انتظار تولید از منابع داخلی را داشت که این امر نیازمند اولویت دادن به اجرای طرح های منابع طبیعی در سطح استان است.
وی اضافه کرد: با توجه به تحریم های موجود ، موظف به تولید مایحتاج عمومی در داخل کشور هستیم که این امر بدون وجود مراتع و عرصه های ملی مطلوب امکان پذیر نیست.
مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: وزارت جهاد کشاورزی وزارتی اقتصادی است و اقتصاد کشور ما وابسته به کشاورزی است.
وی ادامه داد: کشت در استان و کشور باید بر پایه سه اصل نیازهای جامعه، بازاریابی و بازارسازی صورت گیرد .
مختاری افزود: 120 میلیون واحد دامی در کشور وجود دارد که 83 میلیون آن وابسته به مرتع هستند که اگر برای چرای اصولی این دام ها فکری اندیشیده نشور مراتع خوب و متوسط ما تبدیل به مراتع فقیر می شود.
وی اظهار کرد: در آذربایجان غربی نیز نزدیک به هفت میلیون واحد دامی وجود دارد که سه میلیون و 900 هزار واحد دامی مازاد بر نیاز مراتع استان است.
وی ادامه داد: برای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی باید همه تلاش کنند و حراست از عرصه های طبیعی وظیفه یک شخص یا گروه نیست.
وی گفت: آسیب شناسی در خصوص حراست از عرصه های ملی ضرورت است و مردم باید برای حفاظت از این عرصه ها پای کار بیایند.
مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نفوذپذیری آب در جنگل 40 برابر عرصه های بدون پوشش گیاهی است اضافه کرد: نفوذپذیر آب در عرصه های جنگلی هفت دقیقه طول می کشد ، این در حالی است که این آمار در زمین های بدون پوشش گیاهی چهار ساعت و 6 دقیقه است .
مختاری در بخش دیگری گفت: آورد آبی استان امسال به سه میلیارد و 800 میلیون متر مکعب رسیده که اگر در 20 سال گذشته منابع آبی مدیریت می شد امردوز مشکلی به نام بحران دریاچه ارومیه وجود نداشت.
وی از تعریف طرح های منابع طبیعی در حوزه دریاچه ارومیه خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با اقدامات و تلاش های مسئولان دولت تدبیر و امید به زودی شاهد رفع بحران دریاچه ارومیه باشیم.
در ادامه این آیین از فعالان عرصه های منابع طبیعی آذربایجان غربی با هدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
امام جمعه ارومیه و معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در پایان این جشن، در محوطه جهادکشاوری آذربایجان غربی نهال هایی را کاشتند.
همچنین تجهیزات خودرویی یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی درنمایشگاهی در کنار این همایش در معرض دید عموم قرار گرفت.
مساحت خشکی آذربایجان غربی سه میلیون و 741 هزار هکتار است که دو میلیون و 745 هزار هکتار آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد و دو میلیون و 653 هزار هکتار از این عرصه های ملی را مراتع و 110 هزار هکتار آن را عرصه های جنگلی تشکیل می دهد که عمده عرصه های جنگلی در پیرانشهر و سردشت قرار دارد.
8137/583
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن