تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820056911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر علوم: با تفکر سنتی تجاری، جایی در صحنه رقابت نخواهیم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر علوم: با تفکر سنتی تجاری، جایی در صحنه رقابت نخواهیم داشت اصفهان- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تفکر سنتی تجاری موجود در کشور نمی توانیم در صحنه رقابت جهانی حضور داشته باشیم.


به گزارش ایرنا، وحید احمدی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: تجربه های شکست خورده در زمینه صنعت خودرو نشان می دهد که اگر صنایع دانش بنیان تنها به فکر جذب مشتری داخلی باشند عمر طولانی نخواهند داشت.
وی تاکید کرد: سیاست جدی وزارت علوم این است که این فرهنگ را در نسل جدید ایجاد کنیم که باید با عرصه بین الملل تعامل داشته باشیم تا بتوانیم بازارهای جهانی را در دست گیریم.
وی با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان در اصفهان باید به سمت نوآوری و خلاقیت های بیشتر گام بردارند، اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی و پارکهای علمی باید ارتباط خود با دانشگاهها را حفظ کنند که در برخی از جاها این ارتباط قطع شده است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ظرفیت سازی و ظرفیت سنجی را از وظایف اصلی شرکتهای دانش بنیان بیان کرد و افزود: این شرکتها نباید فقط تفکر صنعتی داشته باشند و باید در تولیدات محصولات هنری، فرهنگی و علوم انسانی نیز فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکید وزارت علوم برای تعالی مجموعه نظام علمی کشور بر کیفیت است، ادامه داد: در حوزه آموزش عالی از لحاظ کمی و کیفی در وضع مناسبی قرار داریم.
احمدی اضافه کرد: در بخش پژوهش و فناوری از لحاظ کمی و کیفی نیازمند فعالیت بیشتر هستیم و در بحث کمیت هنوز با آمار برنامه های بالادستی فاصله زیادی داریم.
وی گفت: تعداد شرکتهای دانش بنیان طبق برنامه جامع علمی کشور باید 20 هزار باشد که تاکنون سه هزار و 300 شرکت دانش بنیان تاسیس شده است و از برنامه بسیار عقب هستیم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از لحاظ کیفی در وضع مطلوبی قرار دارند.
وی افزود: برای بالا بردن سطح کیفی شرکتهای دانش بنیان باید شاخص ها، معیارها و برنامه های هدایتی تعریف کرد.
در آیین تکریم و معارفه رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تفاهمنامه ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان امضا شد.
در این آیین از محمود شیخ زین الدین به عنوان رییس سابق این شهرک قدردانی و مهدی کشمیری به عنوان رییس جدید معرفی شد.
پ/7140/607
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن