تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیرخارجه بخش ترک نشین قبرس: زمان یافتن راه حل مساله قبرس فرا رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیرخارجه بخش ترک نشین قبرس: زمان یافتن راه حل مساله قبرس فرا رسید آنکارا- ایرنا - «اوزدیل نامی» وزیر امور خارجه بخش ترک نشین قبرس گفت: زمان یافتن راه حلی برای حل مساله وحدت قبرس فرا رسیده است.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه با رد طرح صلح کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل متحد از سوی رهبران بخش یونانی نشین قبرس، حل مساله این جزیره با ناکامی مواجه شده است، گفت: با آغاز مجدد مذاکرات وحدت بین رهبران دو بخش قبرس اکنون زمان یافتن راه حلی برای مساله این جزیره فرا رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه مشخص نبودن وضعیت مساله قبرس موجب به هدر رفتن منابع مختلف جزیره می شود، افزود: با حل مساله قبرس امکان استفاده اقتصادی از منابع جزیره میسر خواهد شد.
نامی با اشاره به بحران اقتصادی جاری در بخش یونانی نشین جزیره قبرس گفت: با لحاظ این بحران بخش یونانی نشین باید گام های بلندی در حل مساله قبرس بردارد.
مذاکرات وحدت در جزیره قبرس که از یک سال و نیم پیش متوقف شده بود با صدور بیانیه مشترکی توسط دو بخش ترک و یونانی نشین این جزیره از ماه گذشته آغاز شد.
بخش یونانی نشین از سرگیری مذاکرات را منوط به صدور بیانیه ای مشترک کرده بود که متن بیانیه مورد توافق بخش ترک نشین نیز قرار گرفت.
ترکیه خواهان حل مساله قبرس در چارچوب طرح کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل است. بان کی مون دبیرکل فعلی نیز با اصلاحاتی خواهان پیگیری این طرح شده بود، اما هنوز روشن نیست که مذاکرات وحدت به چه صورت انجام خواهد شد.
گفته می شود دو طرف در نهایت به تشکیل فدراسیونی متشکل از دو دولت در قبرس گرایش پیدا می کنند.
خاورم ** 2012 **230**1545
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن