تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804759163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور حقوقی رییس جمهوری: ایران پیش قراول صلح جهانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور حقوقی رییس جمهوری: ایران پیش قراول صلح جهانی است قم- ایرنا- مشاور حقوقی رییس جمهوری با هشدار نسبت به اینکه امروز تشیع در معرض خطر و هجمه است گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش قراول صلح جهانی و جهان عاری از خشونت و افراطی گرایی است.


مرکز خبر حوزه روز پنجشنبه گزارش کرد: ˈامیر حسین زمانی نیاˈ طی سخنانی در نشست ˈتخصصی نقش علمای دین در جهان بدون خشونت و افراطی گریˈ، از سلسله نشست های تخصصی حوزه های علمیه و جهان معاصر، در دانشگاه معارف اسلامی قم، افزود: یکی از دلایلی اصلی که رییس جمهوری در سازمان ملل متحد به ارایه ایده و طرح خود مبنی بر جهان بدون خشونت اصرار ورزید، همین مساله بود چرا که امروز حقیقتا با وجود امواج افراطی گری و خشونت، تشیع در معرض خطر جدی است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت هنجارسازی های بین المللی، گفت: ما با بهره گیری از قطعنامه هایی همانند آنچه به پیشنهاد کشورمان در سازمان ملل به تصویب رسید، باید بکوشیم که در مقابله با خشونت گرایی در اسلام و به ویژه علیه شیعه، دست به هنجارسازی بین المللی بزنیم.
وی بیان داشت: سخنان حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، موجی از امید را در سطح جهانی به منظور حل معضلات بین المللی چون کشتار مسلمانان در میانمار، سوریه و دیگر جاها پدید آورد و شخص بان کی مون نیز در دیداری که در نیویورک با وی در همان ایام داشتیم، به این موضوع اشاره کرد.
زمانی نیا در ادامه با اشاره به اینکه ما با مکانیسم شورای امنیت سازمان ملل و حق وتوی آن مخالفیم، تصریح کرد: سازمان ملل با وجود همه ایراداتی که به آن می توان گرفت، نقش مهمی در کاهش برخی خشونت ها و افراطی گری ها در دنیا داشته است.
مشاور حقوقی رییس جمهوری همچنین با اشاره به ظرفیت های بسیار خوبی که در حوزه های علمیه و نهاد روحانیت در زمینه مسائل بین المللی وجود دارد، افزود: از علمای بزرگوار و حوزه های علمیه انتظار می رود که در ترویج این مساله که شیعه با خشونت و افراطی گری در جهان به شدت مخالف است، نقش فعالی داشته باشند و اهداف صلح طلبانه نظام جمهوری اسلامی ایران را در راستای مقابله با امواج خشونت و افراطی گری، برای جهانیان خاصه علمای اسلامی تبیین کند.
دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت و ظرفیت بالای روحانیت و حوزه های علمیه شیعی در عرصه بین الملل، ابراز داشت: باید برای بهره گیری حداکثری از توان نهادهای دینی، به تعامل در عرصه بین المللی پرداخت.
ˈمحمد حسن ضیایی فرˈ همچنین بر لزوم تبیین کارآمدی نظام اسلامی در دنیا تاکید کرد و افزود: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه های علمیه وجود دارد و باید از نقش و توان مبلغان بین المللی حوزه در این جهت نهایت استفاده را کرد.
نشست تخصصی ˈنقش علمای دین در جهان بدون خشونت و افراطی گریˈ، از سلسله نشست های تخصصی حوزه های علمیه و جهان معاصر، چالش ها و راهکارها، عصر چهارشنبه به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه و با مشارکت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.
ˈحسام الدین آشناˈ، مشاور فرهنگی رییس جمهور، ˈامیر حسین زمانی نیاˈ، مشاور حقوقی رییس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد حسن زمانیˈ، معاون بین الملل حوزه های علمیه، ˈمحمد حسن ضیایی فرˈ، دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی و تنی چند از شخصیت های حوزوی و کارشناسان و مسوولان وزارت امور خارجه، در باره راهکارهای تحقق جهان بدون خشونت و افراطی گری و به ویژه نقش ایران اسلامی و حوزه های علمیه در این راستا به بحث و نظر پرداختند.
این نشست بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد. ک/1
7404/ 553
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن