تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805889427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیف: برای واردات کالاهای اساسی مشکلی نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سیف: برای واردات کالاهای اساسی مشکلی نداریم
مهم این است که نسبت به واردات کالاهای اساسی مشکلی نداریم و به صورت نامحدود می‌توانیم این کالاها را تأمین کنیم البته ممکن است بخشی از این پول را برای نیازهای داخلی و تأمین ارز مسافران به داخل کشور بیاوریم.
کد خبر: ۳۸۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲ - 05 March 2014


رئیس‌کل بانک مرکزی تأخیر در پرداخت قسط اول و دوم پول ایران از سوی ۱+۵ را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی پس از جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، تاخیر در پرداخت قسط اول و دوم پول ایران از سوی 1+5 را تایید کرد و گفت : اطمینان دارم این پول تا چند روز آینده واریز می‌شود.

وی ادامه داد: با بانک های سوییسی و ژاپنی برای افتتاح حساب و دریافت اقساط ایران از 1+5 به توافق رسیدیم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین خاطر نشان کرد تفاوت نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی به دلیل روش‌ها است، به نظرم مهم این است که هر دو کاهش را نشان می دهند.

سیف در پاسخ به این سوال که اگر قسط اول را ایران دریافت نکرده بود چرا بانک مرکزی اعلام وصول کرد اظهار داشت: قسط اول به حسابی در سوئیس واریز شده بود.

مشروح اظهارات ولی‌الله سیف سخنگوی بانک مرکزی در نشست خبری سخنگوی دولت به شرح زیر است:

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به راهکارها و تسهیلاتی که پس از توافق ژنو برای انتقال پول و ارز میان ایران و دیگر کشورها ایجاد شده، تصریح کرد: برای اتخاذ کانال‌های مناسب برای پرداخت‌ها پیش بینی‌های لازم انجام شده و اخیرا در جلسه‌ای که با کارشناسان مالی 1+5 داشته‌ام برای تسهیل مکانیزم پرداخت پول‌ها بحث شد.

وی با اشاره به اضافه شدن بانک سوئیسی به عنوان طرف حساب ایران برای واریز پول‌ها تصریح کرد: سه بانک ژاپنی نیز برای این مسئله اعلام آمادگی کردند.

سیف با بیان اینکه پیش‌بینی دامنه حضور بانک‌ها پس از کاهش تحریم‌ها وجود داشت، ادامه داد:‌نظام بانکی کشورهای همسایه نیز می‌تواند برخی از این معادلات را انجام دهد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سفر خود به سوئیس و مذاکرات انجام شده در این سفر ادامه داد: مذاکراتی با رئیس  کل بانک مرکزی سوئیس انجام دادم و قرار شد حسابی به نام بانک مرکزی ایران در این بانک ایچاد شود؛ همچنین مذاکراتی درباره خرید طلا نیز انجام شده است.

وی افزود: به تدریج شاهد خواهیم بود این بانک‌ها وارد شوند و کانال‌های مشکل‌دار برطرف شده و مشکل دیگری بر جای نماند.

سیف در ادامه به توافق ژنو و واریز مرحله‌ای پول به حساب ایران اشاره کرد و افزود:‌تفاهم شد پول به صورت یکجا از ژاپن، کره و هند به فروشندگان محصولات به ایران پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مکانیزم پرداخت قسط دوم پرداخت شده و تاخیر در پرداخت قسط اول به خاطر کندی ارتباط میان بانک‌های ایران و طرف مقابل بود،اظهار داشت: اگر می‌خواستیم از همان بانک BCP سوئیس کار را انجام دهیم با سرعت بیشتری انجام می‌شد ولی می‌خواستیم قسط دوم با بانک میتسوری ژاپن واریز شود.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به آمارهای منتشر شده در باره نرخ تورم تصریح کرد: آماری که بانک مرکزی اعلام کرده روند کاهشی نرخ تورم را نشان می‌دهد؛ متوسط تورم منتهی به بهمن 36.7 درصد، نقطه به نقطه 22.8 و تورم بهمن ماه 0.4 درصد است.

سیف با بیان اینکه آمار بانک مرکزی و مرکز آمار روند نزولی نرخ تورم را نشان می‌دهد، اظهار داشت: این نشان می‌دهد تدابیر دولت آثار خود را نمایان کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ارائه مهلت از سوی دولت به بدهکاران ارزی به مصوبه دولت در این زمینه اشاره و افزود: بر مبنای مصوبه دولت قرار شد به بدهکاران صندوق ذخیره ارزی مهلت بیشتری داده شود؛ آئین‌نامه‌های مربوط به این مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و پس از تأیید هیأت دولت اعمال شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره واریز قسط اول پول‌های بلوکه شده ایران و شبهه‌های پیرامون عدم دسترسی به این پول گفت: حساب ارزی برای استفاده و ورود پول به داخل کشور لزومی ندارد.

وی با بیان اینکه 4.2 میلیارد دلار برای ورود کالاهای بشر دوستانه و طلا در نظر گرفته شده، اظهار داشت: اصولا بخش کمی از منابع بانک مرکزی به صورت اسکناس وارد کشور می‌شود.

سیف تأکید کرد: مهم این است که نسبت به واردات کالاهای اساسی مشکلی نداریم و به صورت نامحدود می‌توانیم این کالاها را تأمین کنیم البته ممکن است بخشی از این پول را برای نیازهای داخلی و تأمین ارز مسافران به داخل کشور بیاوریم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال فشار به اقشار کم درآمد و بخش تولید در زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و تدابیر دولت در این زمینه گفت:  شیب این افزایش آنقدر کم است که اصلا احساس نمی‌شود و مردم با سهولت کامل آن را پشت سر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این مرحله جامعیت آن و سیاست‌های انضباط مالی تصویب شده از سوی دولت است، تصریح کرد: درباره بخش تولید با توجه به جهت‌گیری‌ ما در مهار تورم کار حساسی پیش رو داریم ولی در  کنار این ملاحظه حجمی از امکان اعطای تسهیلات برای این بخش را در نظر گرفته‌ایم تا واحدهای تولیدی که نتوانستند از  صددرصد ظرفیت خود استفاده کنند از این منابع بهره ببرند.

سیف در پاسخ به سؤالی درباره بدهی هند به ایران گفت: زمینه ورود و تسویه حساب این بدهی دیده شده است و ممکن است قسط‌های بعدی پول‌های ایران از سمت بانک‌های هندی پرداخت شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در واردات نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی محدودیتی نداریم و می‌توانیم از منابع ارزی خود استفاده کنیم، اظهار داشت: بخشی از کالاهای غیر تحریمی و بشردوستانه مانند لوازم خودرو و قطعات صنعتی که پیش‌بینی شده از بازار آزاد تأمین می‌شود.

وی افزود: جدای از این دو مسئله 4.2 میلیارد دلار نیز در توافقنامه دیده شده که به صورت آزاد می‌توانیم بدون محدودیت از آن استفاده کنیم.

سیف در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره تمهیدات دولت درباره بازپس‌گیری مطالبات معوق بانک‌ها گفت: مطلب اصلی در زمینه مطالبات معوق بانک‌ها این است که رقم حاضر از وضعیت نرم جهانی بالاتر است و هم اکنون 15.7 درصد از تسهیلات نظام بانکی به صورت معوق درآمده و این رقم بسیار بالاست.

رئیس کل بانک مرکزی ارائه تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده و برخی تسهیلات تحمیلی را عامل معوق شدن مطالبات بانک‌ها دانست و ادامه داد: نظام بانکی وظیفه دارد برخی از این بدهکاران که تولید‌کننده هستند و به دلیل شرایط تحریم به روند نامتوازن رسیده‌اند شناسایی کرده و به آنها برای تسویه بدهی  خود زمان بیشتری بدهند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اقدامات دولت در زمینه تثبیت و کاهش قیمت ارز اظهار داشت: یکی از دستاوردهای ما ثبات اقتصادی است و در ماه‌های اخیر با دقت لازم از ورود شوک به اقتصاد جلوگیری کرده‌ایم.

سیف ادامه داد: برنامه‌های ما در این جهت است که جلوی افزایش نامتناسب نرخ ارز را بگیریم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به همکاری وزارت مسکن در حل مشکل مسکن مهر ادامه داد: شیوه تأمین مالی برای این طرح به شکلی بود که در بلندمدت می‌توانست مشکل‌زا باشد و با روند مناسبی که از سوی وزارت مسکن پیش گرفته شد دولت ضمن عمل به تعهدات خود از بروز این مشکل نیز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما در بازار ارز حفظ ثبات بازار بوده است، ادامه داد: ما با تنظیم ورودی و خروجی بازار ارز آن را کنترل کردیم و هم اکنون شرایط متعادل است و واریز قسط اول و دوم پول‌های بلوکه شده ما اثر خود را در بازار خواهد گذاشت.

سیف در پاسخ به سؤالی درباره احتمال افزایش وام مسکن در سال آینده ادامه داد: معتقدم میزان فعلی وام مسکن مطلوب نیست ولی این میزان متناسب با حجم نقدینگی کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: معتقدم وام مسکن باید در شرایط مطلوب 70 الی 80 درصد قیمت مسکن را پوشش دهد.

وی افزود: بانک مرکزی سال آینده گزارشی از روند اقتصادی کشور تهیه خواهد کرد و آن را به شورای پول و اعتبار ارائه می‌دهد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن