تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819000953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد شرکت‌ ماشین‌سازی لرستان به کما رفت /صدای کارگران ماشین‌سازی را بشنوید


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
شرکت‌ ماشین‌سازی لرستان به کما رفت /صدای کارگران ماشین‌سازی را بشنوید
شرکت‌ ماشین‌سازی لرستان با مشکلاتی مواجه شده که مسئولان هرچه سریع‌تر باید برای رفع آن تلاش کنند.

خبرگزاری فارس: شرکت‌ ماشین‌سازی لرستان به کما رفت /صدای کارگران ماشین‌سازی را بشنوید


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، شرکت ماشین‌سازی لرستان با قدمت 40 سال از جمله شرکت‌هایی است که از بدو تاسیس تاکنون همواره توانمندی‌های خود را در عرصه رقابتی ساخت و نصب سازه فلزی به رخ رقیبان کشیده است.

این شرکت در حساس‌ترین مقاطع زمانی از لحاظ فنی و مهارتی گوی سبقت را از سایرین ربوده است و در دهه 60 و در زمان جنگ تحمیلی با ساخت پل‌های شناور PMP، پل‌های ثابت در مناطق جنگی، نصب توپ‌های پدافند بر روی ادوات زرهی به صورت ابتکاری دین خود را همچون سایر رزمندگان به نمایش گذاشته و در دهه 70 زمان سازندگی و با پایان یافتن جنگ تحمیلی با اجرای ساخت و نصب پروژه‌هایی چون سکوی نفتی، کارخانه فولاد خراسان، کارخانه فولاد خوزستان، کارخانه سیمان داشته است.

ماشین سازی لرستان * ساخت زائرسرا حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا کشور عراق توسط این شرکت در دهه 80  ساخت زائرسرا حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا کشور عراق، فاز یک پارس جنوبی، پتروشیمی‌های مختلف در سطح کشور، کارخانه نیشکر فارابی اهواز، خانه‌های پیش ساخته 60 و 85 متری مناطق زلزله زده در سطح کشور، طرح‌های نوسازی مدارس در استان‌های مختلف کشور، انواع پل‌های سبک و سنگین در طرح‌های مختلف و... همواره با اقتدار ظاهر شده و هیچ‌گاه از لحاظ فنی و اجرایی تزلزلی از خود نشان نداده است. *واگذاری شرکت‌ ماشین‌سازی لرستان به امیرمنصور آریا حال با توجه به اینکه شرکت ماشین‌سازی لرستان در سال 1388 بنا به اصل 44 قانون اساسی از زیر مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به گروه امیر منصور آریا واگذار شد. اما متاسفانه با مشکلات پیش آمده برای گروه آریا (اختلاس 3 هزار میلیاردی) و عدم پرداخت مطالبات شرکت از سوی سهامدار و نهادهایی همچون استانداری لرستان، شرکت جهاد نصر لرستان، شهرداری شهرستان دورود، شرکت تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی شرکت دچار بحران مالی شده است و این در حالی است که شاید تنها صنعت بازمانده در استان لرستان که به نوعی در استان آبروداری در عرصه صنعت نموده است، با کمال تاسف به دلیل عدم وصول مطالبات عمده شرکت نه تنها قدرت مانور در پیمانکاری این شرکت به حداقل رسیده بلکه در گذران هزینه‌های روزانه با مشکلات زیاد دست و پنجه  نرم میکند متاسفانه عدم گردش نقدینگی و بلوکه شدن مطالبات و این شرکت عملاً در آستانه ورشکستگی قرار داده به طوری که چندین ماه است، از پرداخت حقوق و بیمه کارگران خود بازمانده به طوری که کارگران با هزینه‌های سرسام آور پزشکی به صورت آزاد در مراکز درمانی هزینه می‌کنند و مورد دیگر اینکه با توجه به عدم پرداخت به طلبکاران و تامین کنندگان اعتبار شرکت مخدوش شده است.

ساخت پل توسط شرکت ماشین سازی لرستان لازم به یاد آوری است که بسته شدن این کارخانه چه از لحاظ روانی در استان و چه از لحاظ اقتصادی آثار سوء زیادی را ایجاد خواهد کرد، بنابراین با توجه به اینکه این شرکت قابلیت‌های فراوانی دارد و انحلال آن موج منفی در سطح استان و کشور  به وجود می‌آورد. جمعی از کارگران این شرکت خطاب به مسئولان آورده‌اند: ما کارگران این مجموعه عاجزانه از مسئولان استان لرستان استدعا داریم که به هر طریق ممکن این شرکت را در امر وصول مطالبات خود از نهادهای مذکور و گرفتن پروژه‌های جدید یاری کنند، تا این شرکت را از بن بست و بحران خارج کنند. *خدماتی که شرکت ماشین‌سازی لرستان در دفاع مقدس داده، فراموش ناشدنی است معاون دادگستری لرستان در این خصوص به خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: متاسفانه شرکت ماشین‌سازی لرستان با آن همه خدمتی که در زمان دفاع مقدس در ساختن سازه‌های مورد نیاز مانند پل‌های شناور و ...داشته و روزی یکی از صنعت‌های فعال و زنده در لرستان و کشور بوده امروز در کما بسر می‌برد. محمدتقی شاهکرمی بابیان اینکه امروز این شرکت بیش از پنج میلیارد تومان طلب از دولت دارد، اظهار داشت: طی بازدیدی که از این شرکت به عمل آمده 45 کارگر آن بیش از شش ماهه هیچ‌گونه حقوق و مزایایی نگرفتند. وی افزود: شرکتی که در گذشته نیاز کشور را برطرف کرده امروز یکی از فقیرترین شرکت‌های لرستان و کشور است.

 معاون دادگستری لرستان گفت: با اختلاس 3 هزارمیلیارد تومانی امیرمنصور آریا پیمانکاران این شرکت هیچ‌گونه بدهی پرداخت نکرده‌اند. وی یادآورشد: سازه‌های که امروز در شرکت ماشین‌سازی لرستان باید ساخته شود، به استان‌های همجوار فرستاده و ساخته می‌شوند. این مسئول در ادامه تاکید کرد: دستگاه قضایی در این زمینه هیچ‌گونه کوتاهی نمی‌کند و با تمام تلاش به دنبال این موضوع مهم که دغدغه مردم لرستان می‌باشد، است. شاهکرمی اظهار کرد: متاسفانه عوامل سوء مدیریتی در گذشته در این استان باعث شده که این صنعت به این عظمتی امروز راکد و تعطیل شود. معاون پیشگیری دادگستری لرستان گفت: تعطیلی شرکت ماشین‌سازی لرستان یک گناه‌ نابخشودنی و خیانتی به مردم فهیم دیار لرستان است. *استاندار پرتلاش پای کار بیاید این مسئول تصریح کرد: مردم لرستان انتظارشان از استاندار لرستان که در گذشته دارای سوابق درخشانی در استان بوده، انتظار دارند که پای کار باشند و علاوه بر برخورد با مسئولان بی‌کفایت اقدامات لازم را برای احیای این صنعت بزرگ انجام دهد. وی افزود: لازم است، کسانی که در این امر دخالت دارند، به مقامات مسئول معرفی تا طبق قانون با آنها برخورد شود.

*دست‌های پشت پرده ماشین‌سازی لرستان وجود دارد شاهکرمی گفت: متاسفانه دست‌های پشت پرده ماشین‌سازی لرستان وجود دارد و عده‌ای می‌خواهند آن را در مزایده گذاشته و به تاراج ببرند. معاون پیشگیری دادگستری لرستان گفت: در این زمینه دادستان کل کشور مطلع شده و انتظار داریم که این موضوع مهم که خواسته به حق مردم این دیار است را به طور ویژه بررسی کنند. وی افزود: اگر مسئولان استانی در این زمینه اقداماتی انجام ندهند، سرنوشت آن مانند صنایع دیگری همچون پارسیلون، کشت و صنعت، چرم و پوست، کارخانه یخچال‌سازی، پوشاک که همه آنها تعطیل هستند، می‌شود و تبعات روانی، امنیتی و اجتماعی فراوانی را برای مردم ایجاد می‌کند. *استانداری لرستان به جد پیگیر رفع مشکل شرکت ماشین‌سازی است مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان که پیگیر موضوع شرکت ماشین‌سازی لرستان است، به خبرنگار فارس گفت: این شرکت 60 نفر پرسنل دارد و از شرکت‌های زیرمجموعه گروه امیرمنصورآریا است. جعفر طولابی افزود: شرکت ماشین‌سازی لرستان بابت کارهای که برای ادارات استان انجام داده بیش از چهار میلیارد تومان طلب دارد که دستگاه‌های اجرایی لرستان به علت مشکل تخصیص اعتباری تاکنون نتوانسته‌اند، این طلب را پرداخت کنند. این مسئول یادآور شد: این مشکل در کمیسیون کارگری لرستان مطرح و در الویت قرار گرفته که امیدواریم سال آینده بتوانیم، بخشی از این طلب را به  این شرکت پرداخت کنیم. طولابی تصریح کرد: کارگران این شرکت دو ماهه حقوق و پاداشت دریافت نکرده و شش ماهه نیز بابت بیمه آنها مبلغی پرداخت نشده است. وی افزود: الویت کاری استاندار لرستان رفع پروژه‌های مشکل‌دار و نیمه‌کاره است که این شرکت نیز یکی از الویت‌های کاری وی است. مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: رفع مشکل شرکت ماشین‌سازی لرستان توسط استانداری در ستور کار قرار دارد. ******************* گزارش از اکرم محمودوند ******************* انتهای پیام/85001/ی40

92/12/14 - 12:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن