تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816208214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زایمان طبیعی رایگان می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر بهداشت: زایمان طبیعی رایگان می شود تهران - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین طرحی برای اشتغال ماماها با عنوان «پرستار ماما» خبر داد و گفت: با اختصاص سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها، زایمان طبیعی رایگان می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «محمد حاجی آقاجانی» روز سه شنبه در حاشیه همایش روز پرستاری، با اشاره به اعلام تعرفه های درمانی دولتی طی فردا(چهارشنبه)، از تدوین طرحی برای اشتغال ماماها به عنوان «پرستار ماما» خبر داد و گفت: انتخاب این گزینه برای اشتغال ماماها کاملا انتخابی است.
وی با اشاره به مشکل جدی اشتغال برخی گروه های پزشکی و پیراپزشکی افزود: متاسفانه در سال های اخیر در برخی رشته ها تناسب منطقی بین آموزش دانشجویان و نیاز شبکه بهداشتی و درمانی برقرار نشده و این امر موجب شده تا دانش آموختگان برخی از این رشته ها مانند دانشجویان رشته مامایی، کار پیدا نکنند.
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد ماماهای بیکار به چند ده هزار نفر می رسد، ادامه داد: با توجه به سیاست های جدید جمعیت، زمینه اشتغال ماماها فراهم شده است اما یکی دیگر از راهکارها این است که ماماها با گذراندن دوره پرستارماما به عنوان پرستار فعالیت کنند که این گزینه برای ماماها کاملا انتخابی است.
وی گفت: اجرایی شدن این طرح منوط به تصویب آن در شورای گسترش وزارت بهداشت و تائید این وزارتخانه است که امیدواریم اوایل سال آینده به تصویب برسد.
آقاجانی افزود: البته تمرکز ما در اشتغال ماماها در شغل اصلی خود آنان است، اما طرح پرستارماما به عنوان امتیازی برای ماماها محسوب شده و اجباری نیست؛ این طرح در مرحله کارشناسی قرار داشته و تمام ابعاد آن بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: اکنون نیز شاهد اشتغال ماماها در رشته های غیرپزشکی هستیم و برای جبران این نقیصه، طرح پرستاری پیشنهاد شده است

** بخشی از معوقه های پرستاران پرداخت می شود
معاون وزیر بهداشت در مورد پرداختی اضافه کار و کارانه پرستاران گفت: این پرداختی ها از محل درآمد های اختصاصی صورت می گیرد و به پرداخت سازمان های بیمه گر بستگی دارد.
آقاجانی افزود: اکنون بیمارستان های دولتی از سازمان های بیمه گر، یکهزار و 200 میلیارد تومان طلب دارند و با توجه به اینکه اتفاقات خوبی در بیمه افتاده است و با کمک دولت امیدواریم برخی پرداختی های پرستاران انجام شود.

** برطرف شدن بخشی از کمبودهای بودجه ای وزارت بهداشت در اسفند ماه
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: قرار است از محل هدفمندی یارانه ها نیز به نظام سلامت کمک شود.
آقاجانی افزود: همچنین قرار است بخشی از کمبودهای اعتباری وزارت بهداشت در اسفندماه برطرف شود که البته مبلغ آن هنوز نهایی نشده است.
وی ادامه داد: کمبود بودجه ای وزارت بهداشت بین پنج تا هفت هزار میلیارد تومان است.

** طرح های تشویقی وزارت بهداشت برای جذب پرستاران مرد
معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه طی سال های اخیر گرایش مردان برای ورود به رشته های پرستاری کم شده و مشکلات زیادی را برای اداره بیمارستان ها به وجود آورده است.
آقاجانی افزود: کمبود پرستاران مرد اجرای دستورالعمل های «انطباق با موازین شرعی» را با مشکل روبرو می کند در حالیکه این مساله جزو حقوق مردم است.
وی خاطرنشان کرد: طرح های تشویقی برای جذب پرستاران مرد در وزارت بهداشت در دست بررسی است.

** تعرفه های درمانی دولتی فردا اعلام می شود
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه جلسه شورای عالی بیمه فردا(چهارشنبه) تشکیل می شود، گفت: تعرفه های درمانی بخش دولتی فردا اعلام خواهد شد.
آقاجانی به تبلیغات برخی رسانه های برون مرزی (شبکه های ماهواره ای) اشاره کرد و افزود: این تبلیغات از سوی افراد غیر پزشک صورت گرفته و به تبلیغ داروها و درمان های کاذب می پردازند.
اجتمام(3) ** 9185 ** 1071





13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن