تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803250608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در سال 93
سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: براساس طرح ارائه شده و بودجه 2 هزار میلیارد تومانی مصوب مجلس از محل اشتغال پیش بینی ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در سال 93 را می‌کنیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حسین انواری در نشست خبری صبح امروز خود که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از معاونین این نهاد برگزار شد با اشاره به سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) 14 اسفند یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب است که بنا به فرمایش امام خمینی کمیته امداد برای رسیدگی به وضعیت نیازمندان و محرومان تاسیس شد.
 
وی در ادامه افزود: سابقه تاسیس کمیته امداد امام خمینی به سال های 40 بازمی‌گردد که امام خمینی گروهی را برای رسیدن به وضعیت خانواده زندانیان سیاسی تعیین کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز کمیته امداد با حضور گسترده‌تر تشکیل شد.
 
سرپرست کمیته امداد امام خمینی با اشاره به سوال‌ها و شبهات مرتبط با ادامه فعالیت ‌ها و حیات این نهاد بیان داشت: کمیته امداد قطعه‌ای از قطعات نظام سازی جمهوری اسلامی امام است. آنچه که در مقابل سوالات مرتبط با حیات و ادامه فعالیت این نهاد قابل طرح است توجه به این مساله است که کمیته امداد ناگهانی و یک شبه به وجود نیامد بلکه پشتوانه قوی و قدیمی دارد موردی که در زمان ولی فقیه است و هم اکنون نیز با کمیته امداد به عنوان بازوی رهبری و تحت نظارت ایشان کار می‌کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: امروز در آستانه سی و پنجمین سالگرد تاسیس این نهاد هستیم که خوشبختانه در حوزه امدادرسانی بسیار قابل قبول عمل کردیم تکالیفی که از دولت به عنوان معین دولت به ما واگذار شده و بخشی از جانب مقام معظم رهبری ارجاع داده می‌شود انجام داده و در زمینه بودجه نیز براساس اعتبارات مشخص دولت ارجاع داده می‌شود.
 
انواری در خصوص بودجه این نهاد نیز اظهار داشت: کمیته امداد از دو محل بودجه دولتی، که دولت براساس تکالیفی که به کمیته امداد می‌دهد اعتبارات آن را مشخص می‌کند؛ و همچنین کمک‌های مردمی که به صورت ریالی، کالایی و خدماتی تامین کننده اعتبارات کمیته امداد امام خمینی است.
 
وی با بیان اینکه هر سال شعار خود را براساس شعار رهبری قرار داده و آن را مبنای فعالیت‌های خود می‌گذاریم افزود: امسال در سال حماسه اقتصادی سه رویکرد ابلاغی عملیاتی شد که حضور و مشارکت مردم به عنوان استوانه و پشتوانه محکم؛ سلامت و توانمندسازی خانواده‌ها که محور عملیات کمیته امداد است؛ اصلاح سبک زندگی به منظور تقویت خانواد‌ه‌ها در مقابل تهدیدات و مشکلات روز و ساماندهی آنها در سال 92 اجرایی و نهایی شد.
 
انواری با اشاره به تحت     پوشش بودن 4 و نیم میلیون نفر گفت: یک و نیم میلیون سالمند که هیچ خروجی ندارند، یک میلیون زن سرپرست خانوار که تلاش می‌شود با ایجاد مشاغل خورد و کوچک به خوکفایی برسند از جمله افراد تحت پوشش این نهاد هستند که تلاش می‌شود در حوزه زنان سرپرست خانوار برای زنانی که قادر به اشتغال در هیچ حوزه‌ای نیستند خانواری را به عنوان یک شغل برای آنها تعریف کرد و آنها را به خودکفایی رساند.
 
وی افزود: از سه سال گذشته پالایش خوبی در افراد تحت پوشش کمیته امداد به وجود آمد این بازنگری منجر شد که ظرفیت‌ها در جای خود به مصرف برسد چراکه برخی از خانواده‌ها تحت پوشش بهزیستی یا موسسات دیگر بودند.
 
سرپرست کمیته امداد امام خمینی در ادامه به خودکفایی و خروج 120 هزار خانواده اشاره کرد و گفت: از سه سال گذشته با توانمندسازی و خودکفایی در حوزه اشتغال 120 هزار خانوار را به خودکفایی رساندیم اگرچه ممکن است از حوزه مستمری بگیری خارج شده باشند اما همچنان از خدمات موردی و حمایتی کمیته امداد بهره مند می‌شوند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برای ازدواج دختران خود برنامه‌های مدون و موثری داریم بیان داشت: یکسری از خروجی‌های کمیته امداد مربوط به دختران تحت پوشش است که از قبل با آموزش‌های فرهنگی و مهارتی و همچنان حمایت آنان و همسرانشان در حوزه اقتصادی توانسته‌ایم ازدواج‌های موفقی را به ثبت برسانیم به طوریکه میزان طلاق در کمیته امداد کمتر از نیم درصد است.
 
انواری در ادامه در خصوص سهم اشتغال کمیته امداد اظهارداشت: سهم اشتغال کمیته امداد در بودجه مصوب مجلس زیاد نیست اما ما از طریق قرض‌الحسنه بانک‌ها که براساس مصوبات شورای عالی اشتغال است با نرخ 4 درصد تامین می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: براساس مصوبه مجلس امسال 2 هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال از محل قرض‌الحسنه بانک ها با نرخ 4 درصد در حوزه اشتغال این نهاد است.
 
وی تصریح کرد: امسال با اشاره به طرحی که سه ماه پیش به رئیس جمهور تحویل دادیم، قرار است 500 هزار فرصت شغلی را در زمینه مشاغل خرد و خانگی که در این زمینه آمادگی و تجربه کافی را داریم.
 
سرپرست کمیته امداد امام خمینی در ادامه به بودجه کمیته امداد در سال 93 اشاره کرد و گفت: امسال 3 هزار و 300 میلیون تومان بودجه دولتی تصویب شده که 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته.
 
وی در ادامه تصریح کرد: امسال نیز از محل کمک‌های مردمی پیش بینی عددی بیش از 2 هزار میلیارد را کردیم که در سال 92 نزدیک به هزار و 500 میلیارد تومان بود و هم اکنون در حال نزدیک شدن به این رقم هستیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن