تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815348363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنتی: برخی رشته های هنری و فرهنگ در جوار قرآن تکامل یافته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جنتی: برخی رشته های هنری و فرهنگ در جوار قرآن تکامل یافته اند تبریز - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی رشته های هنری و فرهنگ در جوار قرآن تکامل یافته اند.


علی جنتی عصر روز دوشنبه در آیین پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان شرقی افزود: رشته های خوشنویسی، تذهیب، صحافی و جلد سازی به برکت قرآن توسعه یافته اند.
وی اظهارکرد: سیر تکامل خوشنویسی و رسیدن به شیوه خط ریحان، ثلث و نسخ در پناه قرآن شکل گرفته و وجود قرآن مذهب و مطلا در موزه ها نمایش هنرهای قرآنی است.
جنتی گفت: قرآن سخن حضرت دوست است و از زمان نزول قرآن تاکنون عالمان و اندیشمندان مبهوت زیبایی و تاثیر گذاری آن هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: انس با قرآن در درون انسان رشد و روحش را تزکیه و پاکیزه می کند و بدون شک دل ها هم زنگار می بندند که تلاوت قرآن این زنگارها را صیقل می دهد.
جنتی تاکید کرد: امروز درکشور ما به برکت رهبری های مقام عظمی ولایت و به همت جوانان، اندیشمندان و عالمان نهضت انس با قرآن نهضت پویا و رو به رشدی است و بین جوانان رواج دارد.
وی گفت: با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسیاری از خانواده های ایرانی خانواده های قرآنی شده اند که به معنای قرآن نیز دقت کرده و به مرحله تدبر در قرآن رسیده اند.
جنتی اضافه کرد: با افزایش فرهنگ قرانی و قرآن پژوهی هم در زمینه حفظ، تلاوت و هم تفکر در معنی قران در جامعه و چاپ صدها کتاب در مورد قرآن افزایش یافته است.
وی همچنین پس از این مراسم از بخش های مختلف کتابخانه و قرائتخانه مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز دیدن کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه عصر امروز و در پایان این آیین تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.
وی با هدف شرکت در آیین معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده بود، در جریان سفر یک روزه خود با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و از موزه مفاخر و علمای آذربایجان نیز بازدید کرد.
7223/587
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن