تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816288016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف ترامادول درایران کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مصرف ترامادول درایران کاهش یافت
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش مصرف استامینوفن کدئین، ترامادول و داروهای گروه بنزودیازپین‌های قدیمی در کشور گفت: ولی مصرف داروی متیل فنیدات معروف به ریتالین نسبت به سال ۱۳۸۵ بالغ بر ۱۰ برابر شده است.
آفتاب: عبدالهی اصل با اشاره به تغییر الگوی مصرف داروهای دارای سوء مصرف در کشور اظهار داشت: تا سال ۱۳۸۶ عمده داروهای دارای سوء مصرف شامل استامینوفن کدئین، بنزودیازپین‌ها، ترامادول و دیفنوکسیلات بود ولی آمار جدید بیانگر تغییر الگوی مصرف این فرآورده‌ها است.

وی افزود: مصرف استامینوفن کدئین از حدود ۱/۱ میلیارد عدد در سال ۱۳۸۷ به ۸۰۰ میلیون در سال جاری رسیده است از آنجا که این دارو سوء استفاده خاصی ندارد، دلیل عمده کاهش مصرف آن ورود داروهای متنوع ضد درد جدید به بازار از جمله ترکیبات و اشکال دارویی مختلف ایبوپروفن است.

عبدالهی اصل بیان داشت: مصرف ترامادول با توجه به تشدید محدودیت‌های سازمان غذا و دارو در تحویل مواد اولیه به شرکت‌های تولید کننده، به شدت کاهش داشته و آمار مصرف ۶۰ میلیون عددی سال جاری حدود یک هشتم مصرف سال ۸۴ رسیده است. مصرف داروهای گروه بنزودیازپین‌های قدیمی نیز کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

افزایش ۱۰ برابری مصرف ریتالین نسبت به سال ۱۳۸۵

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو ادامه داد: مصرف داروی متیل فنیدات که عمدتاً با نام تجارتی ریتالین در کشور معروف است، در سالهای اخیر متاسفانه رو به ازدیاد است و میزان مصرف ۱۵۰ میلیون عددی آن در سال جاری بیش از پنج برابر سه سال قبل و ۱۰ برابر سال ۱۳۸۵ شده است. این موضوع به علاوه سایر گزارش‌های سطح بازار بیانگر سوء مصرف شدید این دارو است.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است سوء مصرف این داروها عوارض بسیار خطر ناکی دارد که با اندک جستجوی در اینترنت می‌توان آنها را مشاهده کرد از جمله عوارض آن شامل عصبی شدن و بی خوابی، احساس حرکت و جنبش حشرات در زیر پوست، حالت تهوع واستفراق، احساس سرگیجه و درد، تغییر ضربان قلب و فشار خون، خارش و جوش های پوست، دردهای شکمی، کاهش وزن و مشکلات معده، مصرف دایمی و اعتیاد، بروز حالت‌های روان پریشی، بروز افسردگی پس از قطع مصرف، از دست دادن اشتهاء و سوء تغذیه، لرزش و پرش عضلات، تب، تشنج و سردرد، نامنظم شدن ضربان قلب و تنفس که در مواردی میتواند به شکل خطرناکی ادامه پیدا کند، تکرار حرکات واعمال بی‌هدف، بروز حالت‌های پارانویید (سوءظن)، توهم و هذیان است.

افزایش مصرف متیل فنیدات به عنوان داروی بیداری شب امتحان

به گزارش تسنیم، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: متیل فنیدات از ترکیبات آمفتامینی است که مصرف آن به علت برخی اثرات محرکش متاسفانه امروزه در بین جوانان به عنوان داروی بیداری شب امتحان رایج شده است.




تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن