تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801701340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشاوران وزرا در امور ایثارگران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشست مشاوران وزرا در امور ایثارگران برگزار شد تهران - ایرنا - نشست مشاوران وزرا در امور ایثارگران روز دوشنبه با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.


به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد علی شهیدی» در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید به دستور حضرت امام(ره) تاسیس شد و تداوم آن همواره مورد حمایت خاص رهبر معظم انقلاب بوده و هست بطوریکه این نهاد برای ایشان از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب از بنیاد شهید و مسوولان آن گفت: ایشان به بنده توصیه کردند که دیدار با خانواده ایثارگران، بالاخص جانبازان را در اولویت قرار داده و تبلیغ کنید، زیرا این امر باعث ریا نخواهد شد، بلکه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه صورت می گیرد.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: بر این اساس کار را از دولت و شخص رییس جمهور پیگیری کردیم و ایشان نیز به وزرای خود تکلیف کردند که به دیدار خانواده ایثارگران بروند و حلال مشکلات آنان باشند.
شهیدی تصریح کرد، توصیه من به مشاوران این است که اگر وزرا و یا رؤسای سازمان ها و دستگاه های متبوعه آنها دیداری با خانواده شهدا و جانبازان داشتند، پوشش خبری این دیدار را توسط روابط عمومی های مربوطه پیگیری کنید تا اخبار مورد نظر توسط رسانه ها و پورتال اطلاع رسانی بنیاد شهید منتشر شود.
وی ضمن اشاره به رویکرد مثبت رییس جمهور در انتصاب فرزند شهید ستاری در سمت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: از رییس جمهوری خواستم تا این سنت حسنه را به وزرای خود نیز پیشنهاد کنند، زیرا یکی از مشکلات پیش روی جامعه ایثارگری، مشکل اشتغال است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: البته در این راستا، گام هایی برداشته شده، از جمله «طرح تکاک» که قرار است با سرمایه گذاری 51 درصدی سازمان کوثر و 49 درصدی فرزندان شاهد در سراسر کشور، موقعیت های شغلی مناسب برای فرزندان ایثارگر به وجود آید.
شهیدی با اشاره فرارسیدن روز شهید - 22 اسفند - ادامه داد: امسال به دلیل اینکه فرصت لازم در اختیار نبود، امکان تدوین و برنامه ریزی های اساسی برای بزرگداشت روز شهدا وجود نداشت، اما از مشاوران می خواهم تا با پیگیری و به کارگیری ظرفیت های موجود در سازمان ها و وزارتخانه های خود، در برگزاری این روز مهم یاریگر ما باشند.
وی همچنین در پاسخ به پیشنهادات ارائه شده از سوی مشاوران مبنی بر تبدیل پست مشاور وزیر به قائم مقام وزیر و حضور مشاوران در جلسات شورای معاونین وزارتخانه ها اظهار داشت: اینها پیشنهادات خوبی هستند اما باید به صورت قانونی در صدد محقق شدن آنها باشیم، از این رو باید این طرح را به کمیسیون اجتماعی دولت پیشنهاد کنیم تا تصویب و ابلاغ شود.

** رسیدگی به امور ایثارگران از عهده یک سازمان خارج است
قائم مقام بنیاد شهید گفت: رسیدگی به امور ایثارگران از عهده یک سازمان خارج است، بنابراین همه سازمان های دولتی و وزارتخانه ها موظف شده اند تا با استفاده از ظرفیت های موجود، به امور ایثارگران رسیدگی کنند.
سردار «محسن انصاری» با اشاره به روز بزرگداشت شهدا خاطرنشان کرد: هرچند پیش از این دستگاه ها و وزارتخانه ها به صورت جزیره ای این روز را گرامی می داشتند، اما امسال با تدبیر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنا داریم این روز را به صورت سراسری مطرح کرده و گرامی بداریم.
وی با اشاره به عدم شناخت بیشتر مردم با این روز ادامه داد: از مشاوران وزرا و دستگاه های مربوطه می خواهیم تا متناسب توان و ظرفیت های موجود در بزرگداشت این روز مهم فعالیت کنند؛ سیاست و رویکرد بنیاد شهید در این خصوص آن است تا اقدامات به صورت مردمی انجام شود.
به گفته انصاری، هدف این است که روز شهید، علاوه بر اینکه در تقویم ها ثبت شده، در میان مردم و جامعه نیز شناخته شده و ماندگار شود، هرچند 22 اسفند ماه نزدیک به عید نوروز است اما با مدیریت کردن این روز می توان آن را در چشم و گوش مردم جلوه گر ساخت و در این راه نصب بنرها و پوسترها، برنامه ها و مستندات تلویزیونی، درج اخبار در رسانه ها و ... از اقدامات پیش بینی شده است.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا روز شهید فقط یک مناسبت تقویمی نباشد و در طول تاریخ گم و کمرنگ نشود.
اجتمام(1) ** 1880 ** 1071
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن