تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819249301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصفیه خون مهمترین خاصیت گیاه دارویی هلیله است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تصفیه خون مهمترین خاصیت گیاه دارویی هلیله است تهران بزرگ – ایرنا - محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی با اشاره به خواص ومزایای گیاه دارویی هلیله، گفت: تصفیه خون از مهمترین خواص این گیاه دارویی است.


ˈروزبه فرهودیˈ روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تقویت سیستم گوارشی، دفع انگل های روده ای، رفع سردرد صفراوی، تقویت بینایی و حافظه و رفع بواسیر و یبوست از دیگر خواص گیاه دارویی هلیله است.
وی با اشاره به اینکه بخش قابل استفاده هلیله دانه آن است که به صورت پودر و یا تکه تکه مصرف می شود، افزود: مشهورترین نوع آن سیاه و زرد می باشد که این گیاه در سال های گذشته در خانه های ایرانیان به طور وسیع استفاده می شد اما در سال های اخیر استفاده از آن بسیار کم رنگ شده است.
وی با اشاره به اینکه این گیاه طبیعت گرم و خشک دارد و در افراد گرم مزاج باید با احتیاط مصرف شود، افزود: این گیاه تلخ مزه می باشد و بهتر است با کمی نبات، عسل یا ماست مصرف شود.
فرهودی به تهیه پودر گیاه دارویی هلیله اشاره کرد و گفت: برای تهیه چودر هلیله باید 100 گرم دانه خشک هلیله را به کمک آسیاب کاملا پودر و در یک ظرف دربسته دور از نور و گرما نگهداری کرد.
این محقق اظهار کرد: مصرف یک قاشق چایخوری پودر هلیله به همراه چند قاشق ماست در صبح به صورت ناشتا یا آخر شب قبل از خواب در تقویت کبد و سیستم گوارشی، تقویت بینایی، تقویت حافظه و تصفیه خون بسیار سودمند است.
وی بیان کرد: در صورتی که پودر هلیله زرد و یا سیاه با مقداری کشمش سرخ مخلوط شود برای رفع لکه سفید بدن و برص مفید است و مصرف یک قاشق پودر هلیله و نصف استکان گلاب در شستشوی پوست و جمع شدن پوست نافع است.
فرهودی افزود: برای تهیه روغن هلیله، 40 گرم هلیله و 2 گرم زعفران را پودر کرده و به مدت 2 هفته در 200 سی سی روغن کنجد نگهداری کنید و به هنگام بروز سردرد کمی از این روغن را به شقیقه ها بمالید.
تهرام/519/1109/ 699
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن