تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802797221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارسال پنج هزار طرح به جشنواره مد و لباس فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ارسال پنج هزار طرح به جشنواره مد و لباس فجر تهران-ایرنا- دبیر سومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ارسال 5 هزار طرح مد لباس به این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: این آمار نشان دهنده ظرفیت بسیار غنی کشور در این حوزه است که تاکنون مغفول مانده اند.


حمید قبادی روز دوشنبه در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اظهار کرد: این دوره از جشنواره اهداف خاصی را دنبال می کند که یکی از مهمترین آنها افزایش همکاری ها با موسسات و بخش های غیردولتی و واگذاری جریان مدسازی در کشور به نهادها و انجمن ها است.
وی درمورد متن فراخوان این دوره از جشنواره گفت: این متن قبل از انتشار عمومی به 25 مرکز تخصصی ارسال شد و بعد از جمع بندی نظرات و تایید نهایی منتشر شد.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: جشنواره مد و لباس فجر در سومین دوره خود شامل هفت بخش است که مهمترین بخش آن بخش طراحی مد و لباس خواهد بود.
وی با بیان اینکه بیش از 5 هزار مد لباس به بخش مسابقه ارسال شده است، اظهار کرد: بخش مسابقه این دوره از جشنواره در رشته های لباس مردان، لباس بانوان( شامل مانتو اجتماعی، مجلسی، چادر و پوشش سر) و لباس کودکان است.
قبادی گفت: بخش دوم این جشنواره به فروش و کاربردی کردن ارائه آثار جشنواره های گذشته اختصاص دارد و در این زمینه 70 غرفه برای این منظور با همکاری اتحادیه سراسری پوشاک ایران در نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه جریان سازی های علمی و کاربردی مد و لباس بخش دیگر این جشنواره است، افزود: برای این منظور نیازمند مشارکت بخش های دانشگاهی هستیم .
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 70 مرکز علمی در این حوزه کار می کنند، تصریح کرد بیش از 100مقاله و پایان نامه به بخش علمی این جشنواره راه یافته است و با توجه به اینکه از سال آینده مقطع کارشناسی ارشد مد و لباس را نیز خواهیم داشت امیدواریم بتوانیم طی سال های آتی پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد را نیز در جشنواره داشته باشیم.
دبیرسومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اظهار کرد: لباس دانشجویی و طراحی لباس دانشجویی بخش دیگری از سومین جشنواره مد و لباس را تشکیل می دهد که شامل طراحی لباس توسط دانشجویان برای خود دانشجویان و طراحی لباس عموم طراحان برای دانشجویان است.
وی با بیان اینکه مصمم به ارتباط فراگیر بین دست اندرکاران صنایع در مراحل قبل از تولید، طراحی و تولید پارچه هستیم، گفت: متاسفانه هم اکنون تولیدکنندگان ما بسیاری از ظرفیت های تولید و طراحی پارچه در کشور آگاهی ندارد و همواره برای تامین لوازم مورد نیاز خود چشم به خارج از کشور دوخته اند.
قبادی با بیان اینکه در تلاش برای برطرف ساختن ابهام ها و خلأهای موجود در این زمینه هستیم، افزود: باید این ظرفیت های موجود در کشور را به تولیدکنندگان معرفی کنیم.
وی با اشاره به بخش استان های این دوره از جشنواره یادآور شد: هم اکنون در اغلب اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی حداقل یک نفر کارشناس مد و لباس داریم و پیش بینی می کنیم 17 استان در این جشنواره آثارشان را به معرض نمایش بگذارند.
قبادی یادآور شد: سازمان ها و موسسات هنری و نیز مجموعه نشریات و پایگاه های اطلاع رسانی، ناشران و کتاب ها از جمله دیگر بخش های سومین جشنواره بین المللی مدو لباس فجر بشمار می روند.
در ادامه با اشاره به جابجایی محل برگزاری جشنواره مد و لباس فجر اظهار کرد: مصلی تهران محل برگزاری این دوره از جشنواره بود اما به سبب برپایی دایم نماز جمعه در این مکان باید محل دیگری را انتخاب می کردیم که در نهایت با نمایشگاه بین المللی به توافق رسیدیم اما وقتی بحث فروش آثار شد مسوولان نمایشگاه مخالفت کردند و در نهایت با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد تا این دوره از جشنواره در تالار وحدت برگزار شود.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: فضای این دوره از نمایشگاه نزدیک 9 هزار مترمربع است که نسبت به دوره دوم کمتر اما نسبت به دوره اول بیشتر است.
وی در ادامه در مورد قیمت های اجناس در این دوره از جشنواره اظهار کرد: هدف جشنواره ارزان فروشی نیست و نمی توانیم به فروشندگان تاکید کنیم که ارزان بفروشند بلکه قیمت ها منطقی خواهد بود و به طور حتم محصولاتی عرضه می شوند که تاییدیه ما را داشته باشند، بنابراین قیمت های مناسب با کیفیت های مطلوب عرضه می شوند.
وی در مورد بین المللی بودن این جشنواره نیز یادآور شد: سه نفر از استاید خارجی برای این جشنواره دعوت شده اند تا کارگاه های آموزشی برگزار کنند؛ همچنین انجمن های دوستی برخی از کشورها همچون برزیل، قزاقستان، کره جنوبی و غیره نیز در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت.
قبادی در ادامه با بیان اینکه هویت بخشی مد و لباس از اهداف جشنواره به شمار می رود، خاطرنشان کرد: مزون هایی را که برای هر فصل خالق آثار جدید باشند را مورد حمایت قرار می دهیم.
وی یادآور شد: همچنین برای این دوره از جشنواره برنامه ریزی هایی برای نمایش زنده لباس مردان انجام شده است و اگر صحن اصلی تالار وحدت را برای یک شب در اختیار بگیریم به طور حتم این نمایش زنده را نیز برگزار خواهیم کرد.
دبیرسومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با تاکید بر اینکه به زودی شاهد برگزاری نمایش زنده لباس در کشور خواهیم بود، اظهار کرد: آموزش های لازم مانند نحوه راه رفتن و بومی شدن اصول و قوانین در دستور کار قرار گرفته است و افرادی که مایل باشند در این زمینه فعالیت کنند کارت صلاحیت دریافت می کنند.
وی در مورد ژورنال های مد و لباس نیز خاطرنشان کرد: نیازمند راه اندازی لوازم مورد نیاز مد و لباس بر اساس استانداردهای جهانی در کشور هستیم و یکی از این مقولات اطلاع رسانی است که ژورنال ها می توانند در این مسیر نقش مؤثرتری داشته باشند.
وی ادامه داد: هم اکنون کمیسیون صدور مجوزها کار خود را آغاز کرده است و هر طراحی که مایل باشد طرح های خود را در قالب ژورنال منتشر کند می تواند مجوز خود را اخذ کند.
سومین جشنواره مد و لباس فجر 15 تا 23 اسفند در تالار وحدت تهران برگزار می شود.
فراهنگ(3)**9187**1588
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن