تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802363502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشور امروز باید در عرصه فضای مجازی استقلال داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیرشورای عالی فضای مجازی: کشور امروز باید در عرصه فضای مجازی استقلال داشته باشد تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات اساسی در حوزه ارتباطات اتفاق افتاد و مسوولان همواره استقلال را در نظر داشتند، گفت: امروز هم در عرصه فضای مجازی کشور می خواهد استقلال خود را حفظ کند .


محمدحسن انتظاری روز دوشنبه در همایش فرصتها و چالش های توسعه باند وسیع افزود: تحولی که در عرصه جدید در حال اتفاق است، در مقایسه با اتفاقات گذشته در حوزه ارتباطات قابل مقایسه نیست .
وی با بیان این که در تحول جدید فضای کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و این تاثیرات روشن نیست ، اظهار داشت: در حال حاضر 40 دستگاه در حوزه ارتباطات سیاست گذاری می کند و با راه اندازی مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل های لازم به واحدهای مربوطه ابلاغ شد.
رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: این شورای سیاست گذاری و تصمیم گیری را در برنامه دارد و و نسبت به سرمایه گذاری وسیع و ارایه خدمات در حوزه ارتباطات اقدام خواهد کرد.
انتظاری با بیان این که در تعریف شبکه ملی اطلاعات چنین آمده که زیرساخت فضای مجازی کشور است، خاطرنشان کرد: با توسعه این بخش می توان یکی از عمده چالش های کشور که اشتغال است را مورد توجه قرار داد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با بخشی نگری نمی توان در حوزه فضای مجازی وارد شد و باید همه جوانب را به صورت یک بسته جامع در نظر گرفت .
انتظاری پهنای باند، ایمن و پایدار بودن را از الزامات شبکه ملی اطلاعات برشمرد و افزود: باید بتوانیم سرویس مناسبی و امنی را به کاربران ارائه دهیم تا با خیال راحت به اقدامات خود بپردازد .
وی گفت: در حال حاضر 65 درصد هاست ها (میزبان) در خارج از کشور قرار دارند و این به دلیل ناپایداری در شبکه است و از طرفی 95 درصد ایمیل ها به زبان خارجی است که باید نسبت به این موضوع تجدید نظر صورت گیرد .
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود:در حوزه شبکه ملی اطلاعات باید تقسیم کار بین حوزه ها سامان داده شود تا همگرایی جامع تری صورت گیرد .
به گفته انتظاری در بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضعف ساختاری در اجرای برنامه ها وجود دارد ، به عنوان مثال در خصوصی سازی اتفاقاتی افتاد که باید مشکلات آن حل شود در غیر اینصورت توسعه محقق نخواهد شد.
وی بابیان این که از سالهای قبل نسبت به تبدیل شدن به هاب(قطب) منطقه صحبت به میان رفته و این درحالی است که باید تحول و نگرشی اتفاق بیافتد،اضافه کرد: در بحث اپراتورهای نسل چهارم نیز طرح تجاری تهیه شده که خریدها صورت می گیرد و ایا اصلا ریشه ای دارد یا خیر ؟
رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: باید توسعه های لازم براساس سیاست گذاری و تصمیم گیری ها برای رشد فضای مجازی کشور صورت گیرد و این تنها یک موضوع تکنیکی نیست .
اقتصام(3) **1053 **1561
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن