تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818777517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرمزگان زیرساختهای لازم برای توسعه صنعت فولاد را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان میرمحمدی:
هرمزگان زیرساختهای لازم برای توسعه صنعت فولاد را دارد
بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون بازرگانی فولادهرمزگان با بیان اینکه زیرساخت‌های اساسی از قبیل نزدیکی به دریا ومواداولیه، انرژی وبنادر درهرمزگان فراهم است، تاکید کرد: علاوه‌ بر مزیت‌های محیطی هرمزگان باید در زمینه پرورش نیروی انسانی متخصص مطابق با نیاز صنعت تلاش کرد تا هرمزگان به قطب فولاد تبدیل شود.



به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن میرمحمدی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران مهمترین چالش درهرمزگان را کمبود یا عدم وجودنیروی متخصص دانست و تصریح کرد: این ضعف در دانشگاه‌ها وجود دارد و راه‌اندازی رشته‌ها متناسب با نیاز صنایع نبوده وکاملاً متفاوت است. وی تاکید کرد: دست‌اندرکاران دانشگاه باید تدابیری بیاندیشند تا درحوزه صنعت فولاد رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز در دانشگاه های استان راه‌اندازی شود. میرمحمدی لازمه تحقق هدف تبدیل هرمزگان به قطب فولاد را نیاز به پرورش نیروهای مهارتی ومتخصص عنوان ویادآور شد: از سهم 54 میلیون تنی فولادکشور تا 1404 سهم عمده ایی به فولادهرمزگان اختصاص داده شده که تحقق آن نیازمند احداث زیرساخت‌های لازم است. معاون بازرگانی فولاد توانمندی و رشد فولاد هرمزگان را مدیون نیروهای استان دانست و افزود: مجموعه بخش بازرگانی فولادهرمزگان دراوج تحریم‌های ظالمانه باوجود مشکلات ارزی و ... دلسوزانه و از زندگی خود مایه گذاشتند تا ثابت کنند که می‌توانند خودکفا وبدون وابستگی به خارج کشوربه تولید ادامه دهند و حتی یک دقیقه هم اجازه ندادند که توقف تولید داشته باشیم و درواقع توانستند. وی بیان داشت: برنامه خرید سال 93 با همت مجموعه بازرگانی فولاد هرمزگان بسته شده و با کمک این تیم توسعه خریدوفروش خارجی نیز رونق گرفته است. معاون بازرگانی فولادهرمزگان با اشاره به مزیت‌های استقرار فولاد دراین استان گفت: فولاد درهمه دنیا درکنار آب ساخته می‌شود و این موضوع تنها به خاطر آب نیست بلکه به خاطر کاهش هزینه‌های صادرات و واردات و قیمت‌های تمام شده در بحث حمل‌ و نقل نیز است. میرمحمدی اضافه کرد: اگر فولاد در کویر احداث شود باید هزینه‌های هنگفتی بابت انتقال آب صرف شود بنابراین هرمزگان بهترین نقطه برای این مهم است. وی ادامه داد: مجموعه فولاد از صنایع هزینه‌بر است وکسی که درصنعت فولاد سرمایه‌گذاری می‌کند نیاز به صنایع بالا و پایین‌دستی دارد و حوزه خرید و فروش نوک این پیکان است و فولاد هرمزگان با نیروهای بومی که توانست جذب کند بهترین خرید را انجام داد. میرمحمدی فولادمبارکه را پشتیبان مناسب و قدرتمند فولاد هرمزگان دانست و گفت: درسیاست‌های بازرگانی هم با فولاد مبارکه هماهنگ هستیم و این به نفع طرفین بوده است. میرمحمدی به شانزدهمین سمپوزیوم فولاد 92 هم اشاره کرد و این رخدادعلمی را منشاء خیروبرکت فراوان عنوان کرد وگفت: این سمپوزیوم قبل از اینکه برای فولاد منافع داشته باشد برای استان مهم بود زیرا نگاه‌های بین‌المللی را به نقطه‌ای معطوف کرد که افراد اهل فن که هرمزگان را مکانی بسیار مطلوب برای سودآوری وقابل رقابت تعریف کرده بودند اما به یقین نرسیده بودند به این باور دست یافتند. وی استقبال بسیارخوب از این سمپوزیوم را از دیگر دستاوردها برای هرمزگان دانست وگفت: فولادهرمزگان انصافاً رکوردهای خوبی را توانست به جا بگذارد که بیانگر توانمندی نیروها با شرایط مثبت برای جذب سرمایه ملی که اهداف ملی وگسترش وتوسعه را به همراه خواهد داشت. معاون بازرگانی فولادهرمزگان به بخش نمایشگاهی سمپوزیوم هم اشاره کردوبیان داشت: خلق‌وخوی مردم بندرعباس، فضای جذاب نمایشگاه وآب‌وهوای مناسب دراین فصل موجب رضایت همه شرکت‌کننده‌ها بود وبا رضایت‌خاطر سمپوزیوم را ترک کردند که این موضوع فضا را برای میزبان سمپوزیوم بعدی سخت‌تر می‌کند.    


۱۳۹۲/۱۲/۱۲ - ۱۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن