تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تویسرکان آماده استقبال از میهمانان نوروزی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تویسرکان آماده استقبال از میهمانان نوروزی هستند تویسرکان- ایرنا- مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان گفت: جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی این شهرستان آماده استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی هستند.


محمد جواد فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان تویسرکان از 221 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری برخوردار است که 187 مورد از آنها مربوط به بناهای تاریخی و 34 مورد نیز مربوط به فضاهای طبیعی هستند.
وی بیان کرد: از آثار و ابنیه تاریخی شهرستان 14 مورد بازسازی و مرمت شده و آماده پذیرایی از گردشگران است که مهمترین آنها شامل آرامگاه حیقوق نبی(ع)، عمارت مسعودی(موزه تاریخ و فرهنگ)، آرامگاه میر رضی و کاروانسرا و پل تاریخی شاه عباسی فرسفج می شود.
فتحی ادامه داد: همچنین موزه و سفره خانه سنتی حمام تاریخی سرابی، مسجد جامع سرابی، خانه دکتر اقتداری، بازار سرپوشیده تاریخی، مدرسه شیخ علیخان زنگنه، قلعه اشتران، پارک کمر بسته سرکان و مسجد و چنار باغوار از دیگر جاذبه های تاریخی تویسرکان به شمار می روند.
وی منطقه حفاظت شده خان گرمز، دره شهرستانه، دره گزندر و منطقه سرکان را از جاذبه های طبیعت گردی شهرستان تویسرکان برشمرد و خاطر نشان کرد: امور مربوط به حوزه میراث فرهنگی برای استقبال از میهمانان نوروزی در این اماکن به خوبی انجام شده است.
فتحی ابراز داشت: کمیته اطلاع رسانی حوزه میراث فرهنگی شهرستان برای معرفی جاذبه های گردشکری تویسرکان در ورودی های سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج اقدام به استقرار راهنماهای گردشگری و غرفه های فروش سوغات و صنایع دستی بومی می کند.
وی یادآور شد: مناظر و جاذبه های طبیعی شهرستان تویسرکان قابلیت استفاده برای عموم افراد و تورهای تخصصی گردشگری را دارند و می توانند در زمینه گردشگری علمی در آینده نیز راهگشا باشند.
فتحی متذکر شد: گردو، نقل و نبات، پشمک، شاطه حلوایی، سماق، بادام، کلوچه، عسل و آلو بخارا از مهمترین سوغات شهرستان تویسرکان محسوب می شوند.
7531/576
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن