تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803249479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران، نفتکش ها را پیش از رسیدن به خلیج فارس در دریای عمان شکار می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با احداث پایانه جدید نفتی در جاسک؛ ایران، نفتکش ها را پیش از رسیدن به خلیج فارس در دریای عمان شکار می کند تهران- ایرنا- همسایگان حاشیه جنوبی خلیج فارس در سال هایی که جایگاه ایران در بازار جهانی انرژی به دلیل اعمال تحریم ها تضعیف شده بود، بخش قابل توجهی از مشتریان ایران را به سوی خود کشاندند، اما تهران تلاش دارد با احداث پایانه نفتی جاسک در دریای عمان، توان صادراتی خود و جذابیت های خرید نفت از ایران را افزایش و نفتکش ها را در دریای عمان و پیش از ورود به خلیج فارس شکار کند.


به گزارش ایرنا، جایگاه ایران در بازار جهانی انرژی در سالهای گذشته در سایه بی تدبیری های گذشته خدشه دار شده است، اما دولتمردان دولت تدبیر و امید تلاش دارند با افزایش زیرساخت ها و ظرفیت سازی، قدرت مانور ایران در بازار جهانی نفت را افزایش دهند و در این راستا احداث پایانه نفتی جاسک، گامی اساسی برای خیز ایران در جهش صادرات نفتی به شمار می رود.
شهر کوچک جاسک در ساحل غربی تنگه هرمز بزودی به قطب جدید صادرات نفت کشور تبدیل می شود. این بندر کوچک که در استان هرمزگان واقع شده به دلیل قرار گرفتن در ساحل دریای عمان و در کنار تنگه هرمز دارای اهمیتی استراتژیک است.
با راه اندازی پایانه نفتی جاسک، نفتکش ها دیگر نیاز به عبور از تنگه هرمز و ورود به خلیج فارس و بارگیری در پایانه جزیره خارگ نخواهند داشت.
احداث پایانه نفتی در این بندر کوچک فرصتی بی نظیر را برای توسعه روزافزون استان هرمزگان و همچنین منطقه محروم بشاگرد فراهم می کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نیز در سفر اخیر به استان هرمزگان از تبدیل بندرگاه جاسک به پایانه صادرات نفت خبر داد و اعلام کرد: بندر جاسک در آینده نزدیک به مرکز مهم صنعتی و اقتصادی در منطقه هرمزگان تبدیل خواهد شد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به احداث این بندرگاه در دوره فعالیت دولت یازدهم، افزود: تلاش داریم تا صنایع جدیدی را برای توسعه این منطقه از جمله فولاد و آلومینیوم ایجاد کنیم.
روحانی تصریح کرد: با استفاده از خط لوله گازی که از این منطقه عبور می کند منابع جدیدی از پتروشیمی گرفته تا فولاد و آلومینیوم را در این جا به وجود خواهیم آورد که بنای آن تبدیل شدن این منطقه به یک منطقه صنعتی است.
در حال حاضر، چهار پایانه نفتی و گازی عمده در کشور مشغول فعالیت بوده و نفت، فرآورده های نفتی و میعانات گازی را به سوی بازارهای هدف ارسال می کنند.
مهم ترین پایانه نفتی کشور، پایانه نفتی خارگ واقع در جزیره خارگ است که بخش عمده صادرات نفتی کشور از آن انجام می شود.
پایانه نفتی ماهشهر در جنوب و پایانه نفتی بهشهر در شمال کشور نیز پایانه های دیگر نفتی هستند که به صادرات نفت و فرآورده های نفتی می پردازند.
پایانه عسلویه واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس نیز تنها به صدور میعانات گازی اختصاص دارد و فرآورده های حاصله از فازهای مختلف پارس جنوبی را صادر می کند.

** تبدیل جاسک به پایانه صادرات نفت و بانکرینگ
طبق برنامه مصوب قرار است که جاسک به بندری برای صادرات نفت و فرآورده های نفتی و مرکزی برای بانکرینگ کشتی ها و نفتکش ها تبدیل شود.
صادرات نفت خام و انتقال آن از جاسک به وسیله سه گوی شناور انجام می شود که با افزایش ظرفیت پایانه نکا و ساخت خط لوله نکا- جاسک و ساخت پایانه نفتی جدید جاسک، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت از بندر نکا به سوی بندر جاسک فراهم و روزانه یک میلیون بشکه نفت مناطق نفت خیز برای سوآپ به پایانه جاسک منتقل می شود.
براساس گفته پیروز موسوی مدیرعامل پایانه های نفتی ایران، هزینه اجرای احداث پایانه صادراتی در بندر جاسک 2.5 میلیارد دلار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اعلام کرد: ٢٠ میلیون بشکه نفت خام در این منطقه که قبل از تنگه هرمز قراردارد ذخیره می شود.
اقتصام(5)2022**1558
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن