تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803233700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بید آباد: سیاست های ارزی با اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها مدیریت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بید آباد: سیاست های ارزی با اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها مدیریت می شود تهران - ایرنا - یک کارشناس مسایل بانکی گفت: از آنجا که فاز دوم هدفمندی یارانه ها قرار است، سال آینده اجرا شود دولت باید این سیاست و دیگر سیاست های پولی و مالی که منجر به افزایش سطح عمومی قیمت ها می شود را اصلاح کند زیرا مدیریت نرخ ارز ناشی از تعدد نرخ نیست بلکه از مدیریت سیاست های پولی و تراز پرداخت ها است.


بیژن بیدآباد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه آیا فشار تورمی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، سیاست تک نرخی کردن ارز را که قرار است سال آینده اجرا شود را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر، گفت: اگر فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها کم و بیش ادامه سیاست های مرحله اول باشد، منجر به رشد سطح عمومی قیمت ها خواهد شد که این افزایش از طریق رابطه توازن قدرت خرید برای متوازن کردن قیمت های داخلی و خارجی، نرخ ارز را نیز افزایش می دهد.
وی تاکید کرد: اما بانک مرکزی باید در آن صورت همان طور که افزایش سطح عمومی قیمت ها را پذیرفته، رشد نرخ ارز را نیز بپذیرد و مجددا شرایط تعدد نرخ ها را فراهم نکند.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: نرخ ارزی که عرضه و تقاضا در بازار آزاد مشخص می کند از لحاظ اقتصادی کارآترین نرخ است لذا بانک مرکزی باید در اتخاذ سیاست ارزی نرخ، بازار آزاد را به عنوان مبنا مدنظر قرار دهد.
بیدآباد درباره اجرای سیاست تک نرخی در سال آینده توسط بانک مرکزی، گفت: آنچه از لحاظ سیاست گذاری های ارزی به عنوان یک اصل پذیرفته شده تلقی می شود این است که تعدد نرخ های ارز در مجموع باعث انواع ناکارآیی ها و ناکارآمدی در تخصیص بهینه منبع در اقتصاد می شود.
وی با اشاره به واردات برخی از کالاها با نرخ های ارز پایین تر از نرخ بازار در زمان اجرای سیاست چند نرخی، اظهار داشت: برهمین اساس یارانه پنهان به آن کالاها ارایه می شود که این یارانه در مجموع باعث می شود تا تخصیص منابع نه تنها در بخش واردات با نرخ ارز ارزان، بهینه مصرف شود بلکه تعادل سایر بخش های اقتصادی را نیز برهم می زند.
بیدآباد تصریح کرد: نرخ های متعدد ارز علاوه بر ایجاد ناکارآیی های اقتصادی منجر به انواع فساد، رانت و تخلفات مالی می شود که زمینه را برای عدم رعایت اخلاق فراهم می کند.
وی افزود: تصمیم مقامات پولی کشور همواره باید بر این راستا قرار گیرد که نرخ ارزی که ناشی از عرضه و تقاضا است به عنوان لنگر محاسبات ارزی کشور و مبنای تمام مبادلات ارزی قرار گیرد و حتی اضافه بر این باید گفت که بانک مرکزی نباید در جهت صلاحدید گروه های فشار بازرگانان و یا صنعتگران نرخ ارز بازار را به جهت بالا یا پایین سوق دهد.
این کارشناس ارشد نظام بانکی با بیان آنکه، بانک مرکزی باید نوسانات کوتاه مدت را مدیریت کند، گفت: همچنین این بانک نباید در نرخ ارز سیاست گذاری های مداخله گرایانه داشته باشد.
وی، زمان اجرای سیاست تک نرخی ارز را در شرایط کنونی بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: بانک مرکزی هرچه زودتر باید اقدام به اجرای سیاست تک نرخی ارز کند در غیر این صورت با تاخیر این سیاست مفاسد تعدد نرخ ها منجر به صدمات ساختاری در جامعه می شود.
اقتصام(4)9141**1558
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن