تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821127151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش ˈمهر خوبانˈ در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش ˈمهر خوبانˈ در قم برگزار شد قم- ایرنا - همایش ˈمهر خوبانˈ با حضور جمعی از مسوولان استان قم در سالن همایش های شهرداری برگزار شد.


به گزارش ایرنا، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به کمک مردم قم به زلزله زدگان ˈورزقانˈ (آذربایجان شرقی) گفت: مردم قم در کمک به همنوعان خود همواره پیش قدم بوده اند.
ˈاحمد امیرآبادی فراهانیˈ خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست یکدیگر دهیم برای اینکه مساجد در دست ساخت در مناطق زلزله زده ورزقان بزودی تکمیل شود.
وی بیان کرد: مردم قم همیشه در این زمینه پیش قدم بوده اند و امیدواریم که خداوند توفیق دهد که این مکان ها سریع تر آماده شوند.
وی تاکید کرد: باید تلاش شود که در ساخت مسجدها مساحت آنها به تعداد ساکنان روستاها باشد و از امکانات لازم برخودار باشد.
رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در این همایش با اشاره به اینکه مساجد تخریب شده در زلزله ورزقان متولی نداشتند، گفت: پس از بازدید تصمیم گرفته شد که استان قم 10 مسجد بنا کند.
حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمد آتش زرˈ خاطرنشان کرد: کشور ما به دلیل حرکت استقلال خواهانه که دارد همه مسائلش زیر ذره بین قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری چنین برخوردی با مناطق زلزله زده ندارد، بیان کرد: در هیچ کشوری مشاهده نمی شود که بعد از یک سال از زلزله مناطق بازسازی شود.
رییس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با گذشت بیش از یک سال مشاهده می کنیم که همه در خانه های خودشان اسکان پیدا کرده اند.
وی با اشاره به اینکه دشمن همواره به دنبال ضربه زدن نظام اسلامی است، عنوان کرد: تبلیغ دشمنان علیه نظام به دلیل زلزله زیاد بود و اعلام می کردند که حرکتی برای آنها نشده است.
همچنین شهردار قم در این همایش با بیان اینکه تاکنون یک مسجد در روستاهای ورزقان با مشارکت نیکوکاران قمی تکمیل شده است، اظهار کرد: عملیات عمرانی شش مسجد در حال پایان است و احداث سه مسجد دیگر به کمک خیرین احتیاج دارد.
ˈمحمد دلبریˈ ضمن سپاسگزاری از نیکوکاران گفت: با توجه به فرمایش قرآن کریم قطعاً جزای هر کار خیری را باید با کار خیر انجام داد.
وی با اشاره به اینکه کل مساحت مساجد ساخته شده در مناطق زلزله زده دو هزار و 880 متر مربع است، تصریح کرد: مساحت این مسجدها به تناسب جمیعت روستاها انتخاب شده است.
دلبری با اشاره به اینکه تعامل بسیار خوبی بین شهرداری و مدیریت بحران استان وجود دارد، بیان کرد: شهرداری قم آمادگی دارد که در مواقع اضطراری با همه ارگان ها همکاری کند.
دلبری با بیان اینکه فعالیت ستاد همیاری مردم قم باید ادامه پیدا کند، گفت: امیدواریم که پس از گذشت دو سال از زلزله این مسجدها برای برگزاری مراسم های مذهبی آماده شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز در این همایش با بیان اینکه شهرداری قم بدون هیچگونه مکاتبه ای امکانات را در اختیار هلال احمر قرار داد، گفت: در قم هماهنگی بین ارگان ها بسیار خوب است و بدون مکاتبه امکانات را در اختیار هم قرار می دهند که دیگر استان ها چنین هماهنگی کمتر دیده می شود.
ˈمحسن اوروجیˈ خاطرنشان کرد: ما با توجه به اینکه استان معین آذربایجان نبودیم ولی در آنجا کارهای خوبی توسط استان قم انجام شد.
وی بیان کرد: اگر از لحظات ابتدای زلزله نیز به ما اعلام می شد استان قم آمادگی حضور در مناطق زلزله زده را داشت.
وی عنوان کرد: بعد اعلام نیاز از طریق وزارت کشور جمعیت هلال احمر قم آماده شد که در مناطق حضور یابد و یک منطقه نیز در اختیار استان قم قرار گرفت.
اوروجی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی زودتر از استانداردهای بین المللی کار اسکان شروع شد، تصریح کرد: استان قم مسوولیت سنگینی بر عهده گرفت و 12 هزار و 500 واحد اسکان اضطراری آماده شد.
وی بیان کرد: استان قم آواربرداری حدود 10 روستا را بر عهده گرفت و این آواربرداری حدود 40 روز طول کشید که بخوبی این کار را انجام داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری قم ، وی با بیان اینکه سپاه قم نیز در بخش سازندگی فعالیت های موثر و خوبی را انجام داد، گفت: مسوولان استان قم با اعتقاد مذهبی و خالصانه و تنها برای خدا کار می کنند و نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم.
اوروجی با اشاره به اینکه ما کشور حادثه خیزی هستیم و باید برای حوادث طبیعی آماده باشیم، گفت: باید بافت شهر قم را به گونه ای بسازیم که در برابر زلزله مقاوم باشد.
در پایان همایش از تعدادی از مسوولان و همچنین نیکوکاران استان قم که در زلزله آذربایجان تلاش چشمگیری برای کمک به زلزله زدگان داشتند تقدیر به عمل آمد. ک/1
7406/ 550/
انتهای پیام /*




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن