تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804077835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این 24 مجسمه طلایی از آن چه کسانی خواهد شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: این 24 مجسمه طلایی از آن چه کسانی خواهد شد؟
تجربه نشان داده فیلم‌هایی که بیشترین نامزدی را دارند، لزوماً بیشتر جوایز را نمی‌برند و بر این اساس نمی‌توان به ترتیب تعداد نامزدی های جوایز اسکار 2014 را توزیع کرد و شاید «گرگ وال استریت» با پنج نامزدی موفق تر از «اخاذی آمریکایی» یا «جاذبه» با ده نامزدی ظاهر شود و مجسمه‌های زرین بیشترین را از آن خود سازد.
کد خبر: ۳۸۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸ - 02 March 2014




در فاصله چند ساعت تا اهدای جوایز اسکار 2014 در ساموئل گلدوین تئاتر در لس‌آنجلس با اجرای «الن دی جنرس» کمدین آمریکایی، آخرین ارزیابی‌ها درباره این آثار از رقابتی سنگین برای مهم ترین جوایز این رویداد سینمایی حکایت دارد؛ رقابتی که بامداد دوشنبه لحظه به لحظه از «تابناک» می‌توانید پیگیری کنید.

به گزارش «تابناک»، برندگان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار غروب یکشنبه دوم مارس به وقت آمریکا و بامداد دوشنبه 12 اسفندماه به وقت تهران در ۲۴ بخش معرفی خواهند شد و مجسمه های طلایی شان را در حالی دریافت خواهند کرد که فیلم‌های «جاذبه» و «اخاذی آمریکایی» در ده بخش، فیلم «دوازده سال بردگی» در نه بخش و فیلم‌های «کاپیتان فیلیپس» در شش رشته و «گرگ وال‌استریت» در پنج رشته  چشم به دریافت جایزه اسکار دوخته‌اند.

تجربه اما نشان داده فیلم‌هایی که بیشترین نامزدی را دارند، لزوماً بیشتر جوایز را نمی‌برند و بر این اساس نمی‌توان به ترتیب تعداد نامزدی های جوایز اسکار 2014 را توزیع کرد و شاید «گرگ وال استریت» با پنج نامزدی موفق تر از «اخاذی آمریکایی» یا «جاذبه» با ده نامزدی ظاهر شود و مجسمه‌های زرین بیشترین را از آن خود سازد.

از میان 50 فیلم که در بخش‌های مختلف اسکار 2014 نامزد هستند، برخی از آنها همچون «همه چیز از دست رفت» مصداق قربانیان کمپانی‌های پخش ضعیف هستند؛ کمپانی‌هایی که توان تبلیغات موثر را ندارند تا اعضای آکادمی اسکار که اجازه ورود به همه سالن‌های سینما به صورت رایگان را دارند و تقریباً نسخه های تمام فیلم های نامزد اسکار برایشان ارشال می شود، به تماشای یک نامزد اسکار بنشانند و به دادن رای به این اثر ترغیب شان کنند.

این پروسه گرانقیمت که میلیون‌ها دلار برای هر فیلم هزینه در بر دارد و با تبلیغات میدانی، تبلیغات سنگین در مجلات تخصصی و ترفندهای دیگر تبلیغی آمیخته می‌شود، بی تردید در انتخاب نهایی یک فیلم نقش موثری دارد و ساده انگارانه است که تصور کرد بدون چنین فضاسازی، دریافت جایزه اسکار کار ساده ای است. به همین دلیل انتخاب یک پخش کننده توانا، گام بزرگ برای موفقیت یک فیلم در گیشه های آمریکا و البته جایزه اسکار محسوب می شود.

مهم ترین جایزه اسکار هر سال مثل همیشه، اسکار بهترین فیلم بلند سینمایی است، هرچند برای غیرانگلیسی زبانان، بهترین فیلم خارجی زبان از اهمیت بیشتری برخوردار است. این بار نیز نه فیلم «اخاذی آمریکایی»، «نبراسکا»، «کاپیتان فیلیپس»، «فیلومنا»، «دوازده سال بردگی»، «گرگ وال‌استریت»، «جاذبه»، «باشگاه خریداران دالاس» و «او» در این بخش رقابت می‌کنند و به واسطه نزدیکی کیفی این آثار، گمانه زنی ها درباره اسکار 2014 محتاطانه تر شده است.

«اخاذی آمریکایی / American Hustle» به کارگردانی دیوید او. راسل برداشتی آزاد از عملیات مخفیانه "ABSCAM" (نقشه ی عبدول) در اواخر دهه ی 1970 میلادی است. «حقه بازی آمریکایی» تماماً درباره ی کلاهبرداران است: پروژه های کوچک و بی اهمیت کلاهبرداران جزئی و ناشناس، کلاهبرداری های بزرگ که توسط دولت پشتیبانی مالی می شوند، و موقعیت های متفاوتی که در آن داوود، جالوت را فریب می دهد. شخصیت های فیلم تقریباً هرگز در قالب خود واقعی شان ظاهر نمی شوند، آنها تغییر چهره می دهند، موهایی عمداً آراسته و مسخره دارند، با لهجه های ساختگی حرف می زنند، لباس های شخص دیگری را می پوشند یا داستان های تخیلی ای ابداع می کنند که شخصیت اصلی اش خودشان هستند.

«نبراسکا / Nebraska» به کارگردانی الکساندر پین الکساندر پین و بر اساس فیلمنامه ای از باب نلسون ساخته شده - برشی بسیار مشخص از فرهنگ آمریکایی را مورد هدف قرار می دهد که اغلب به سبک کارهای نورمن راکول به شیوه ای احساسی و خیالی تصویر شده است. تصمیم پین برای ساخت فیلم به شکل سیاه و سفید، ویژگی ای خارج از مرزهای زمانی به آن می بخشد و انتخاب او برای آغاز «نبراسکا» با لوگوی دهه های 50 و 60 کمپانی پارامونت، داستان را از زمان حال دور می کند. داستان زمانی شکل می گیرد که وودی یک اعلان مسابقه ی بخت آزمایی را توسط پست دریافت می کند. این برگه یکی از همان اعلان های شرکت "Publishers Clearing House" است که در آن نوشته: «اگر شماره ی منحصر به فرد شما انتخاب شده باشد ممکن است 1 میلیون دلار پول نقد برده باشید.» وودی "ممکن است برده باشید" را "برده اید" معنی می کند و تصمیم می گیرد که بایستی از خانه اش در شهر بیلینگ ایالت مونتانا به دفتر شرکت در شهر لینکولن ایالت نبراسکا سفر کند تا جایزه اش را بگیرد.

«کاپیتان فیلیپس / captain phillips» به کارگردانی پل گرین‌گراس،  داستان واقعی ربوده شدن ناخدا ریچرد فیلیپس و کشتی او به دست دزدان دریایی سومالیایی در سال 2009 را بازگو می کند،اولین کشتی باری آمریکایی که در طی دویست سال گذشته ربوده شد. فیلم توان عمده مخاطبان را می گیرد،زیرا بعد از یک پانزده دقیقه ابتدایی و مقدماتی، دیگر قسمتی از فیلم نیست که خالی از هیجان باشد.

«فیلومنا / Philomena» به کارگردانی استیفن فریرز درباره زن مسنی به نام فیلومنا لی است. دختر وی از یک روزنامه نگار تقاضا می‌کند تا سرگذشت فیلومنا را بنویسد. اما در حین نگارش زندگینامه این بانوی مسن حقایقی تاریخی از پس پرده بیرون می‌آید. فیلومنا ۵۰ سال پیش موقعی که در ایرلند بوده به اجبار از پسر کوچکش آنتونی جدا می‌شود و دولت حضانت پسر خردسالش را به خانواده‌ای دیگر واگذار می‌کند. سال‌ها می‌گذرد و فاصله‌ها بیشتر می‌شود و در تمام این دوران فیلومنا لی نمی‌تواند خبری و اثری از پسرش بگیرد. فیلمنامه دقیق و ظریف فیلومنا که برداشتی از کتاب "بچه گمشده فیلومنا لی” نوشته مارتین سیکس میت، هم چنین بازی عالی جودی دنچ در نقش فیلومنا از دلایل اصلی موفقیت این فیلم به شمار می‌آید.

«دوازده سال بردگی / 12 Years A Slave» به کارگردانی استیو مک کوئین، حکایت فشرده شده و اندکی دست کاری شده نورثاپ (چیوِتِل اجیوفور) را بازگو می کند. او یک مرد آزاد نیویورکی است که ربوده شده و به عنوان برده فروخته می شود. او 12 سال در مزارع و زیر دست صاحبان مختلف کار می کند تا این که یک چوب بر کانادایی به کمکش شتافته و داستان اتفاقاتی که برای او افتاده را برای دیگران بازگو می کند. داستان رنج های او پس از آزاد شدنش منتشر شده و سی هزار نسخه هم می فروشد. بعد از حدود یک قرن فراموشی داستان او دوباره در طی دهه 60 سر زبان ها افتاد. فیلم استیو مک کویین اولین اقتباس از این داستان نیست.فیلم تلویزیونی ساخته شده در سال 1984 با نام "Solomon Northup"s Odyssey/ادیسه سالامن نورثاپ" را نباید از قلم انداخت. اگر چه خشونت و وحشی گری در آن تعدیل شده و به اندازه "12 Years A Slave/دوازده سال بردگی" نبود.


این 24 مجسمه طلایی از آن چه کسانی خواهد شد؟



«گرگ وال‌استریت / The Wolf of Wall Street» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، داستان از صفر به قله رسیدن دلال سخت کوشی است که اواخر دهه 80 وارد این بازار می شود و با این بدشانسی مواجه می شود که جواز خود را در روز دوشنبه سیاه، روز بزرگترین سقوط اقتصادی بعد از دهه ی 20، به دست می آورد. او شغل خود را از دست می دهد اما مجدداً به عنوان تأمین کننده ای وارد بازار سهام کم ارزش می شود. در این گوشه ی تاریک بازار اقتصادی کلاهبرداری به وفور دیده می شود و بلفورت با موج همراه می شود تا به ثروت برسد. بسیاری از بهترین فیلم های اسکورسیزی از ماجراهای واقعی به عنوان زیربنای خود بهره برده اند و این مسئله در مورد این فیلم هم صادق است. کارگردان به سرعت مشخص می کند که فیلمنامه - نوشته ترنس وینتر- روایتی داستانی و تخیلی از زندگی بلفورت است و در بسیاری موارد آزادانه عمل می کند.

«جاذبه / Gravity» به کارگردانی آلفونسو کوارون، جدی ترین فیلم سه بعدی است که تاکنون ساخته شده است. راین استون (سندرا بولک) و مت کُوالسکی (جرج کلونی) کار خود را در جهت بهبود تلسکوپ هابل در یک پیاده روی فضایی انجام می دهند اما در همین حین انفجاری باعث سرگردانی آن ها در فضا شده و در ادامه تلاش برای بقا و زندگی و... خط داستانی سر راست است و به مشکلات یک زن در حال مبارزه برای بقا می پردازد. اگرچه کلونی و بولک زوج خوبی را تشکیل داده‌اند اما فیلم آن ها را از هم جدا کرده و با بولک در نبردش با این شرایط سخت همراه می شود. او که در فضا سرگردان شده و تمام ابزارش برای فرار از این شرایط را از دست داده باید با چالش ها و خطرات جدیدی-آتش سوزی، اتمام اکسیژن، نبود سوخت و قطعات ماهواره ای معلق در فضا-دست و پنجه نرم کند در حالی که هدف ظاهرا ساده ای پیش رو دارد: رفتن به خانه.

«باشگاه خریداران دالاس / Dallas Buyers Club» به کارگردانی ژان مارک والی، داستان یک ضدهمجنس گرا است که در طی اواسط تا اواخر دهه 1980 در جریان اتفاقاتی موضعش را تغییر می‌دهد. همزمان با تغییرات در خصوص همجنس گرایی در آمریکا که دموکرات ها در وقوع آن موثرند، در فیلم های 2013 به طور ضمنی یا همچون این فیلم به صورت صریح به موضوع همجنس گرایی پرداخته می‌شود تا این مسئله که مخالفان جدی در ایالات متحده دارد و با تعالیم مسیحیت در تضاد است، عادی سازی شود.

«او / HER» به کارگردانی اسپایک جونز که جزو فیلم های مورد تحسین منتقدان بوده، در آینده ای نامعین اتفاق می افتد. همه مردم به چیزی وصل هستند و سمعک مانندهایی برای ارتباط با سیستمهای اطلاعاتیِ شخصیشان به گوش میزنند. املأ جای تایپ کردن را گرفته و بازیهای کامپیوتری با استفاده از فناوریِ سه بعدیِ حقیقی تماما آمیخته با حرکاتِ بدن شده اند. فیلم بسیار پرحرف است، اما اینکه نیمی از زوجِ اصلیِ آن تنها به صورتِ صدا وجود داشته باشد باعث تغییر چیزی نمی شود. اسکارلت جوهانسن هیچگاه به صورت فیزیکی ظاهر نمی شود، که این باعث میشود تنها با تارهای صوتیاش هنرنمایی کند.

نامزدهای سایر بخش های اسکار 2014 بدین شرح است:

نامزدهای بهترین انیمیشن بلند:
«یخ‌زده»
«باد می‌وزد»
«من نفرت‌انگیز 2»
«کرودز»
«ارنست و سلستین»

نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی
«سقوط دایره شکسته» (بلژیک)
«زیبایی بزرگ» (ایتالیا)
«شکار» (دانمارک)
«تصویر گمشده» (کامبوج)
«عمر» (فلسطین)

نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اقتباسی
«پیش از نیمه‌شب» نوشته ریچارد لینک لاتر
«کاپیتان فیلیپس» نوشته بیلی رای
«فیلومنا» نوشته استیو کوگان
«دوازده سال بردگی» نوشته جان ریدلی
«گرگ وال‌استریت» نوشته ترنس وینتر

نامزدهای بهترین فیلم‌نامه اصلی
«اخاذی آمریکایی» نوشته دیوید اوراسل
«یاسمن غمگین» نوشته وودی آلن
«باشگاه خریداران دالاس» نوشته کریگ بورتن
«او» نوشته اسپایک جونز
«نبراسکا» نوشته باب نلسون

نامزدهای بهترین کارگردانی
دیوید اوراسل (اخاذی آمریکایی)
آلفونسو کواران (جاذبه)
نبراسکا (الکساندر پاین)
استیو مک‌کوئین (دوازده سال بردگی)
گرگ وال‌استریت (مارتین اسکورسیزی)

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد
کریستین بیل (اخاذی آمریکایی)
چیوتل اجیوفور (دوازده سال بردگی)
ماتئو مک کانوی (باشگاه خریداران دالاس)
بروس درن (نبراسکا)
لئوناردو دی‌کاپریو (گرگ وال‌استریت)

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن
امی آدامز (اخاذی آمریکایی)
جودی دنچ (فیلومنا)
کیت بلانش (یاسمن غمگین)
مریل استریپ (August:Osage County)
ساندرا بولاک (جاذبه)

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
بارخاد عبدی (کاپیتان فیلیپس)
جوناه هیل (گرگ وال‌استریت)
جارد لتو (باشگاه خریداران دالاس)
بردلی کوپر (اخاذی آمریکایی)
مایکل فاسبندر (دوازده سال بردگی)

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن
سالی هاوکینز (یاسمن غمگین)
جولیا رابرتز (August:Osage County)
جنیفر لاورنس (اخاذی آمریکایی)
جون اسکوییب (نبراسکا)
لوپیتا نیونگ (دوازده سال بردگی)

نامزدهای بهترین فیلم‌برداری
«استادبزرگ» (فیلیپ لی سورد)
«جاذبه» (امانوئل لوبسکی)
«درون لیون دیویس» (برونو دلبونل)
«نبراسکا» (فدون پاپامیچل)
«زندانیان» (راجر دکینز)

نامزدهای بهترین تدوین
«اخاذی آمریکایی»
«کاپیتان فیلیپس»
«باشگاه خریداران دالاس»
«جاذبه»
«دوازده سال بردگی»

نامزدهای بهترین طراحی تولید
«اخاذی آمریکایی»
«جاذبه»
«گتسبی بزرگ»
«او»
«دوازده سال بردگی»

نامزدهای بهترین طراحی لباس
«اخاذی آمریکایی»
«استادبزرگ»
«گتسبی بزرگ»
«دوازده سال بردگی»
«زن نامرئی»

نامزدهای بهترین موسیقی متن
«دزد کتاب»
«جاذبه»
«او»
«فیلومنا»
«دوازده سال بردگی»

نامزدهای بهترین ترانه
«عشق معمولی» از فیلم «ماندلا، راه طولانی تا آزادی»
«ترانه ماه» از فیلم «او»
«بگذار برود» از ترانه «یخ‌زده»
«خوشحال» از فیلم «من نفرت‌انگیز 2»

نامزدهای بهتری میکس صدا
«کاپیتان فیلیپس»
«جاذبه»
«هابیت: نابودی اسماگ»
«درون لیون دیویس»
«تنها نجات یافته »

نامزدهای بهترین صداگذاری
«همه چیز از دست رفت»
«کاپیتان فیلیپس»
«جاذبه»
«هابیت: نابودی اسماگ»
«تنها نجات یافته»

نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه
«جاذبه»
«مرد آهنی 3»
«هابیت: نابودی اسماگ»
«رنجر تنها»
«سفر ستاره‌ای، بسوی تاریکی»

نامزدهای بهترین چهره‌آرایی
«باشگاه خریداران دالاس»
«رنجر تنها»
«جک تقدیم می‌کند: بدترین پدربزرگ»

نامزدهای بهترین مستند بلند
«عمل کشتن»
«جنگ‌های کثیف»
«میدان»
«20 فوت تا ستاره بودن»
«کوتی و باکسر»

نامزدهای بهترین فیلم کوتاه اکشن زنده
«آن من نبودم»
«قبل از ازدست دادن همه چیز»
«هلیوم»
«آیا باید مراقب همه‌چیز باشم؟»



دانلود فیلمی دیدنی درباره مهم ترین اسکار 2014







لینک


لینک را کپی کنید دانلود فیلمی دیدنی درباره مهم ترین اسکار 2014








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن