تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802403844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ثبت احوال اصفهان:کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل ثبت احوال اصفهان:کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است اصفهان- ایرنا- مدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه کارت هوشمند ملی توسط سازمان ثبت احوال برنامه ریزی و اقدام عملیاتی شده است، گفت: کارت هوشمند ملی کلید ورود به دنیای دیجیتال و دولت الکترونیک است.


ˈتورج حاجی رحیمیانˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارت هوشمند ملی جایگزین کارت های ملی قدیمی است و صدور کارت های ملی قدیمی متوقف شده است.
وی با بیان اینکه صدور آزمایشی کارت هوشمند ملی پیش از این در استان قم انجام شد،اضافه کرد: از 22 بهمن امسال فاز نخست آن در سایر استانهای کشور به مرحله اجرا در آمد و تاکنون نزدیک به 900 کارت هوشمند ملی صادر شده است.
وی ادامه داد: کارت های هوشمند ملی برای دو گروه هدف متقاضیان 15 سال به بالا و افرادی که مشخصات سجلی آنها به هر دلیلی نیاز به تغییر دارد با هزینه 200 هزار ریال صادر می شود.
مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه کارت های شناسایی ملی فعلی تا پایان سال 94 اعتبار دارد و نیازی به تعویض ندارد، تصریح کرد: در زمان حاضر، صدور کارت هوشمند ملی فقط برای جامعه هدف امکان پذیر است و به ثبت نام های غیر از موارد یاد شده ترتیب اثر داده نمی شود.
وی اظهار کرد: برای ثبت تغییر نشانی، نیازی به تعویض کارت نیست و متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.sabteahval.ir بدون پرداخت هزینه به ثبت نشانی جدید اقدام کنند.
حاجی رحیمیان با اشاره به کمبود امکانات ثبت احوال استان برای صدور انبوه کارت های هوشمند ملی اظهار کرد: در این زمینه فراخوان عمومی داده نشده است و در آینده نزدیک با افزایش امکانات اصحاب رسانه، دانشجویان و برخی از اقشار جامعه به مرور فراخوان خواهند شد.
وی ابراز امیدواری کرد هوشمندسازی کارت های ملی تا چهار سال آینده به صورت کامل در استان اصفهان صورت گیرد.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: کارت هوشمند ملی دارای قابلیت های بسیار است و در آینده با همکاری سایر سازمانها این کارت می تواند به کارت اصلی و جامع ایرانیان تبدیل شود و تمام کارت های بانکی، سوخت، پایان خدمت و گواهینامه ها در آن ادغام شود.
وی این طرح را یکی از بزرگترین طرح های IT کشور خواند و اضافه کرد: این طرح بزرگ ملی از لحاظ فنی و علمی در سطح بالایی قرار دارد و در اجرای آن از بالاترین تکنولوژی های روز فناوری و امنیت اطلاعات استفاده شده است.
حاجی رحیمیان شناسایی افراد در فضای مجازی و تایید هویت آنها را از قابلیت های کارت های هوشمند ملی برشمرد و یادآور شد: در کارت های هوشمند ملی اطلاعات سجلی اولیه، اثر انگشت و امضای الکترونیک افراد با دقت و حساسیت زیاد در تراشه های الکترونیکی این کارت ها به ثبت می رسد.
وی گفت: این کارت های ملی دارای رمز عبور و شناسه شخصی است که به عنوان کد شناسایی کلی برای افراد در نظر گرفته می شود.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان این طرح را از لحاظ تجهیزات، اطلاعات و ارتباطات سنگین عنوان و اضافه کرد: ثبت احوال استان در این راستا نیازمند کمک استانداری و سایر ارگانهاست.
وی همچنین درباره صدور شناسنامه های مکانیزه گفت: از سال 89 تا پایان بهمن سال جاری 296 هزار و 431 جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال متقاضی صادر و تحویل آنان شده است.
حاجی رحیمیان گفت: از این تعداد 110 هزار و 336 شناسنامه مکانیزه در 10 ماه امسال صادر شده است.
وی با بیان اینکه برای صدور شناسنامه های مکانیزه فراخوان عمومی داده نشده است، عنوان کرد: درصورت تغییر شناسنامه، المثنی، نوزادان تازه متولد شده و افراد بالای 15 سال که برای عکسدار کردن شناسنامه مراجعه می کنند شناسنامه مکانیزه صادر می شود.
وی با بیان اینکه هزینه صدور شناسنامه های مکانیزه 100 هزار ریال است ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 93 شناسنامه تعداد زیادی از هم استانی ها به شناسنامه مکانیزه تغییر یابد.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان با اشاره به امنیت بالای شناسنامه های مکانیزه به مردم توصیه کرد:برای نگهداری و حفظ شناسنامه های مکانیزه و کارت ملی هوشمند خود نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو سرقت و مورد سوء استفاده قرار نگیرد.
ت / 7131/ 607
انتهای پیام /*




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن