تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکل دهی بازارهای جدید و تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دبیرانجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی:
شکل دهی بازارهای جدید و تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی
دولت شاهي گفت:حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور تا سال 81 حدود 257 میلیون دلار بود و تعیین جایزه صادراتی در سال 90 باعث شد، این رقم به 4 میلیارد و 200 میلیون دلار برسد که رشد 45 درصدی را نشان می‌دهد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سیامک دولت شاهی دبیرانجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی امروز در نشست خبری که به بهانه تدوین برنامه انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران در سال 93 به منظور اجرائی نمودن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار شده بود، اظهارداشت: در بند دهم ابلاغیه مقام معظم رهبری حمایت همه جانبه هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده از 3 طریق میسراست به نحوی که باید برای تسهیل مقررات و گسترش مشوق های لازم اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شکل دهی بازارهای جدید و تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه دیگر الزمات تحقق این هدف است، افزود: البته ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف نیز جایگاه مهمی را ایفاء می کند.

به اعتقاد این مقام مسئول در انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی هم اکنون ظرفیت صادرات 10 تا 15 میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی در کشور وجود دارد که اگر زیر ساخت های لازم انجام شود سالانه می توانیم 10 تا 15 میلیارد دلار خدمات به عراق صادر کنیم. 

دولت شاهی ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی در صدور ضمانت‌نامه های بانکی با مشکلاتی روبه رو هستند،گفت: به وزارت صنعت پیشنهاد می کنیم تا طی جلساتی با مسئولان بانک مرکزی امکان صدور ضمانت‌نامه تا رقم 200 تا 300 میلیون دلار در بانک‌های کشورهایی که با آنها مشکل نداریم، فراهم  نماید. 

وی اضافه کرد:حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور تا سال 81 حدود 257 میلیون دلار بود و تعیین جایزه صادراتی در سال 90 باعث شد، این رقم به 4 میلیارد و 200 میلیون دلار برسد که رشد 45 درصدی را نشان می‌دهد.

دبیرانجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی اضافه کرد: این انجمن برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برنامه های متعددی را در دستور کار قرار دارد که از جمله می توان به ایجاد سیستم فعال، سریع و به روز رسانی اطلاعات، زمینه سازی برای ورود و توسعه فعالیت اعضاء در هریک از بازارهای هدف نام برد.

دولت شاهی با اشاره به اینکه البته در این مسیر شناسایی توافقنامه های امضاء شده میان ایران و دولت های بازارهای هدف در جایگاه مهمی قراردارد، تصریح کرد: بهره گیری از فرصت های موجود و پیش بینی شده در توافقات، برقراری ارتباط با سفارتخانه های کشور در بازارهای هدف، شناسایی و دسته بندی موانع توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی مبتنی بر گزارش کارگروه ها، ایجاد ارتباط با نهادهای حاکمیتی تأثیر گذار در رفع موانع توسعه صادارت خدمات فنی و مهندسی را باید دیگر برنامه های انجمن مذکور در سال آینده عنوان کرد.

انتهاي پيام/






تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن