تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816191914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سل 180 راس گاو شیری بجنورد را از پا درآورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سل 180 راس گاو شیری بجنورد را از پا درآورد بجنورد - ایرنا - شیوع بیماری سل 180 راس گاو شیری یک واحد دامداری صنعتی در حومه شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، را از پا درآورد.


یک فرد آگاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با مشاهده نشانه های این بیماری از نیمه دی ماه، این واحد دامداری از سوی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی قرنطینه شده و دام های آن بتدریج برای ذبح به کشتارگاه انتقال یافت.
وی ارزش دام های این دامداری را 10 میلیارد ریال برآورد کرد که در چند روز اخیر آخرین راس آن برای ذبح به کشتارگاه بجنورد حمل شد.
در پی تماس های مکرر خبرنگار ایرنا، ˈعلی اصغر شریفیˈ مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اصل وجود این مساله را تایید کرد اما توضیح بیشتری در خصوص آن نداد.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اوایل بهمن امسال از پیدایش بیماری سل در دام های این واحد صنعتی در بجنورد و قرنطینه دام های آن خبر داده بود.
ˈحمید رمضانیˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار کرده بود: با تشخیص دامپزشکان، شیر تولیدی دام های این واحد به کارخانه های تولید لبنیات و دام ها هم به کشتارگاه حمل و زیر نظر بازرسان اداره ذبح و مجوز استفاده از گوشت آن برای تولید سوسیس و کالباس به کارخانه داده می شود.
وی علت اصلی ابتلای دام های این واحد صنعتی به بیماری سل را رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی کارگران آن عنوان کرده و افزوده بود: این واحد صنعتی تحت قرنطینه بهداشتی دامپزشکی است و طبق برنامه منظم توسط شبکه دامپزشکی آزمایش های لازم از دام ها به عمل می آید.
رمضانی، جلوگیری از خرید و فروش دام، انتقال دام های مبتلا به کشتارگاه، گرفتن آزمایش سل از کارگران این واحد و ضد عفونی کردن مرتب جایگاه نگهداری دام را از دیگر اقدامات برای جلوگیری از گسترش این بیماری در منطقه عنوان کرده بود.
وی گفته بود: با توجه به نظارت بازرسان بهداشتی و اجرای کامل قرنطینه این واحد صنعتی توسط شبکه دامپزشکی بجنورد، جای نگرانی برای شهروندان از بابت سرایت بیماری سل وجود ندارد.
به گفته وی تا قبل از این، با اجرای طرح های مایه کوبی دام های استان طبق برنامه سازمان علیه بیماری سل با نظارت مستقیم دامپزشکی، تعداد دام های آلوده به بیماری سل در سطح استان بسیار اندک بود.
سل گاوی از نظر میزان اشاعه و اهمیت اقتصادی و بهداشتی مهم ترین سل دامی به شمار می رود و در بیشتر کشورهای جهان کم و بیش وجود دارد که میزان گسترش آن بر حسب وضعیت دامپروری، نژاد گاو و اجرای مقررات بهداشتی متفاوت است.
اهمیت بیماری سل در نژادهای شیری بیشتر از نژادهای گوشتی است که نگهداری گاو در فصول سرد در فضاهای بسته، تاریک و نمور، میزان شیوع این بیماری را نسبت به فصول نگهداری دام در چراگاه ها و فضاهای باز افزایش می دهد.
سیر بیماری سل در دام طولانی است و در دام های جوان علائم بیماری کمتر دیده می شود به طور کلی با ایجاد واحدهای صنعتی گاوداری در ایران و ورود گاوهای خارجی برای اصلاح نژاد نخستین بار علائم بیماری سل گاوی خودنمایی کرد که در سال 1320 مواردی از آن در کشور مشاهده شد.
اکنون تنها راه مبارزه با بیماری سل گاوی برنامه ریزی صحیح کنترل و ریشه کنی سل گاوی است و پیشگیری و مبارزه از جمله آزمایش مکرر توبرکولین و خارج ساختن تمامی دام های آلوده از گله و کشتار آن ها، اجرای کامل مقررات بهداشتی و قرنطینه ای و ضدعفونی گاوداری ها و افزایش آگاهی دامداران است.
سل جزو بیماری های مشترک انسان و دام به شمار می رود.
60 هزار راس دام سنگین در استان خراسان شمالی نگهداری می شود. ک/3
623/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن