تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815280536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ايران در طرح هاي توسعه اي چين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ اسفند ۱۳۹۲ (۱۳:۱۸ب.ظ)
افخمي خواستار شد؛ حضور ايران در طرح هاي توسعه اي چين چين در برنامه هاي توسعه اي خود پروژه هاي متعددي براي رسيدن به ارتقاء کمي و کيفي تا سال 2017 تعريف کرده است که ايران مي تواند در اجراي اين پروژه ها حضور داشته باشد.
به گزارش خبرنگار موج، ولي الله افخمي رييس سازمان توسعه تجارت با اعلام اين مطلب گفت: حجم مبادلات تجاري ايران و چين در سال گذشته 15.5 ميليارد دلار بود که اين رقم با پيش بيني مبادلات تجاري 200 ميلياردي دلاري ميان دو کشور از سوي روساي جمهور بسيار فاصله دارد.
وي افزود: سهم ايران از تجارت 15.5 ميليارد دلاري با چين 7 ميليارد دلار و سهم چين 8.5 ميليارد دلار است البته اين رقم با احتساب صادرات نفت به 40 ميليارد دلار هم مي رسد.
افخمي با تاکيد بر ضرورت سرمايه گذاري هاي مشترک از سوي دو کشور ادامه داد: جذب سرمايه‌گذاري در صنايع فولاد، صنايع معدني، صنايع هايتک، خودرو، صنايع پايين دستي نفت، گاز و پتروشيمي، حمل و نقل، شيلات و کشاورزي در دستور کار ما قرار دارد و اينها زمينه‌هايي است که شرکت‌هاي خارجي مي‌توانند در آنها سرمايه‌گذاري کنند.
رييس سازمان توسعه تجارت با بيان اين مطلب که ارزش واردات خدمات فني و مهندسي از سوي چين 240 ميليارد دلار است، اذعان داشت: چين يکي از بزرگترين واردکنندگان خدمات فني و مهندسي، حمل و نقلف گردشگري و ساير خدمات تجاري است.
به گفته اين مقام مسئول، چين سومين مصرف‌کننده بزرگ دنيا بوده و رشد اقتصادي پايداري دارد.
وي تصريح کرد: چين براي افزايش رفاه خود تغيير جهت در تجارت داده و در جهت افزايش واردات قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن