تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین خبرها از سوریه/ کشته شدن فرماندهان سعودی در یبرود و غوطه شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آخرین خبرها از سوریه/ کشته شدن فرماندهان سعودی در یبرود و غوطه شرقی


دو تروریست عضو جبهه النصره که در کمین ارتش سوریه در ریف دمشق به اسارت در آمده‌اند؛ اعتراف کردند، شماری از فرماندهان تروریست ها که در این کمین به هلاکت رسیدند از اتباع عربستان و از برخی دیگر از کشورهای عرب خلیج فارس بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از شبکه تلویزیونی سوریه، بیش از 175 تروریست چهارشنبه گذشته در کمین نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی  به هلاکت رسیدند و شماری از آنها نیز به اسارت در آمده اند.

دو نفر از تروریست های به اسارت در آمده  گفتند : تروریست ها در غوطه شرقی دچار یأس و ناامیدی و بر اثر حملات ارتش سوریه کاملا متلاشی شده اند.

اعتراف دو تروریست النصره

جوهر احمد کیلانی 17 ساله گفت: « تا کلاس هشتم درس  خواندم و با دوستانم در منطقه نشابیه در ریف دمشق اقامت داشتم و از شخصی به نام اکرم قالوشه سلاح و از فردی به نام هیثم کیلانی غذا دریافت می کردیم.»

النصره

وی افزود« هیثم کیلانی به ما دستور داده بود در آماده باش کامل باشیم و با خودروهای خود به سوی میدعا و از آنجا به منطقه بئر القصب برویم و سپس از ریل قطار عبور کردیم و به فاصله یک کیلومتر پس از عبور از ریل قطار ، انفجاری رخ داد و بعد نفهمیدیم چه شد.»

کیلانی گفت:« دو روز در مزارع نیشکر سپری کردم و سپس ارتش سوریه مرا را  دستگیر و درمان کرد و آب و غذا داد و بهترین رفتار را با من داشت.»

عبد الرحمن خطیب 22 ساله در اعترافاتش گفت: « از منطقه حموریه هستم و به همراه گروهی از افراد مسلح از منطقه نشابیه با هدف باز کردن راه عتیبه و شکستن محاصره غوطه شرقی حرکت کردیم.» خطیب افزود« روحیه تروریست ها به علت یأس و ناامیدی و قرار گرفتن در محاصره شدید ارتش سوریه در هم شکسته است .»
 
النصره

النصره
خطیب اعتراف کرد «برخی از سرکرده های گروه های تروریستی مسلح که در کمین ارتش سوریه در عتیبه کشته شدند از عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی بودند.»

او گفت :« آنها ما را فرماندهی و با یکدیگر صحبت می کردند بدون آنکه کسی حرف های آنها را بشنود . ادعا می کردند ما برای جهاد می رویم و زمانیکه هر سئوالی از آنها می کردیم پاسخ نمی دادند و دستور می دادند در هیچ چیز دخالت نکنیم و می گفتند شما بعدها همه چیز را می فهمید. مشخص شد که آنها به ما ریشخند می زدند و همه حرفهایشان دروغ محض بود.»

دانلود
گزارشگر شبکه سوریه سپس به تصاویر سلاح های متنوع بر جای مانده از تروریست ها اشاره کرد و گفت: تفنگ های خودکار کلاشینکف ، تفنگ های ام 16، نارنجک های بی 7، نارنجک های دست ساز،  تفنگ های ویژه تک تیراندازی ساخت آمریکا و مهمات متنوع بخشی از سلاح های برجای مانده از تروریست هاست و بقیه اسلحه و مهمات نیز در کمین ارتش منهدم شده است.

هلاکت شماری از تروریست ها در حویجه المریعیه دیرالزور

نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود در منطقه حویجه المریعیه در دیرالزور ادامه داد و کنترل چند ساختمان را از تروریست ها بازپس گرفت و شماری از آنها را به هلاکت رساند. در این پیشروی تروریست هایی از جمله عبود جاسم الدرویش و محمود الجاجان از رهبران «گردان حبیب المصطفی» و یک تروریست چچنی ملقب به ابو حسن را به هلاکت رساند.

هلاکت تروریست ها در سوریه

یکی از تونل هایی که تروریست ها در عدرا در ریف دمشق حفر کرده بودند، در پی تعقیب و گریز بین آنها و نیروهای ارتش سوریه کشف شد. یک واحد از نیروهای ارتش سوریه یکی از تونل های تروریست ها را در عدرا در ریف دمشق کشف کردند. این تونل در پی تعقیب گروه های تروریستی در عدرا کشف شد. این تونل دو شاخه دارد که یک شاخه به سمت کارخانه شکر و دیگری به سمتی دیگر می رود. در داخل این تونل تعداد زیادی بمب و مواد منفجر کشف شد.

هلاکت تروریست های سوریه

همچنین، بیش از 30 تروریست از جمله سرکرده های دو گروه تروریستی در یبرود در ریف دمشق در عملیات ویژه ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی گفت:  نیروهای ارتش سوریه  همچنین کنترل خود را بر بلندی های کویتی و برخی دیگر از بلندی های مشرف به یبرود در ریف دمشق تثبیت کرده‌اند و شماری از تروریست ها را کشتند و مخفیگاه های آنها را در مزارع و مناطق اطراف یبرود و داخل یبرود منهدم کردند.
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن