تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819178914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملكرد قابل قبولي در حوزه هاي هدفمندسازي، برنامه ريزي و سرمايه گذاري صورت گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون وزیر صنعت:
عملكرد قابل قبولي در حوزه هاي هدفمندسازي، برنامه ريزي و سرمايه گذاري صورت گرفته است
معاون برنامه ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت : اقدامات مناسبي در حوزه هاي هدفمندسازي، برنامه ريزي ، طرح ها و سرمايه گذاري، آمار، اطلاعات و سامانه ها و همچنين حوزه پژوهش ، فناوري و صنايع نوين صورت گرفته است.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛حسين ابوئي مهريزي  در گردهمايي سراسري روساي سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استانها با اشاره به اهميت و جايگاه برنامه ريزي در تحقق اهداف پيش روي صنعت افزود: تسهيل انجام امور، انسجام و هم افزايي در فعاليت ها، ارتقاي بهره وري و استفاده بهينه از منابع بايد مورد توجه باشد.

وي به مهم ترين ماموريت هاي معاونت برنامه ريزي اشاره كرد و گفت: تدوين، بازنگري و ابلاغ سند استراتژي توسعه صنعت، معدن و تجارت، مطالعه و ارائه سياست هاي کلان و توسعه زنجيره ارزش،مشاركت در بازنگري، اصلاح، تدوين و پيشنهاد قوانين و مقررات،يکپارچه سازي اطلاعات و گزارش ها از طريق استاندارد سازي در مفاهيم، بخشي از اين ماموريتهاست.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: تلاش شده است عملكرد قابل قبولي در حوزه هاي هدفمندسازي، برنامه ريزي ، طرح ها و سرمايه گذاري، آمار، اطلاعات و سامانه ها و حوزه پژوهش ، فناوري و صنايع نوين ارائه شود.

ابويي مهريزي در ادامه به اقدامات و عملكرد انجام شده در حوزه هدفمندسازي اشاره كرد و گفت: تشکيل ستاد مرکزي هدفمند سازي يارانه ها ، ايجاد کميته برنامه ريزي حمايت از بنگاه هاي اقتصادي، تدوين سياست هاي کلان مرحله دوم اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها در حوزه توليد، تدوين بسته سياستي حمايتي بخش صنعت و معدن در مرحله دوم اجراي قانون و همچنين تشکيل کميته صنعت و معدن از آن جمله محسوب مي شود.
 
وي با اشاره به اقدامات و عملكرد معاونت در حوزه برنامه ريزي و سياست‌هاي تحريک تقاضا تصريح كرد: با توجه به شرايط کنوني اقتصاد کشور و وضع رکود تورمي، برون رفت از اين وضع نيازمند راهکارهاي همزمان افزايش عرضه کل و افزايش تقاضاي کل است ، بنابر اين بايد راهکار افزايش تقاضاي بازار و با در نظر گرفتن صنايع مختلف و فاصله ظرفيت توليد تا عملکرد آن ارائه شود.

اين راهکار بايد به‌گونه‌اي اجرا شود که علاوه بر افزايش تقاضاي موثر، نقدينگي را تحت مديريت داشته باشد.

به گفته وي ؛ برنامه ريزي بهبود فضاي کسب و کار، بررسي و ارائه برنامه هاي پيشنهادي بهبود رتبه رقابت پذيري کشور، تدوين برنامه آمايش صنعتي، معدني و تجاري، طراحي ساختار شوراي سياست گذاري و برنامه ريزي و تشکيل شوراي مشورتي با حضور نمايندگان بخش خصوصي از مهمترين اقدامات دراين حوزه محسوب مي شود.
 
معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بيان اينكه انجام اقدامات لازم در حوزه طرح ها و سرمايه گذاري هم از مأموريت‌هاي مهم اين معاونت است ، اظهار داشت: در اين زمينه بررسيهاي لازم براي اصلاح و تدوين و ابلاغ دستورالعمل جديد صدور جواز تاسيس و پروانه بهره‌برداري انجام شده است.

وي گفت : همچنين تدوين معيارها و شاخص هاي ارزيابي طرحهاي صنعتي و معدني و اصلاح آيين نامه حد نصاب اراضي قابل واگذاري به فعاليتهاي مختلف در خارج از حريم شهرها و روستاها انجام شده است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه به حوزه آمار، اطلاعات و سامانه ها و عملكرد و اقدامات معاونت اشاره كرد و گفت: تعريف شناسه کسب و کار  از مهمترين فعاليتهاست و حدود 60 هزار واحد صنعتي، 17 هزار طرح نيمه تمام، 2500 معدن و 6 هزار انبار و سردخانه را شامل شده است.

وي يکپارچه سازي سامانه هاي اطلاعاتي ، جمع آوري داده‌ها از همه دستگاه هاي اجرايي براي يکپارچه سازي ، الکترونيک کردن فرآيندهاي عمده وزارت خانه براي به‌روزآوري ، جريان يافتن اطلاعات و تهيه نماگرهاي آماري از شاخص هاي مهم اقتصاد و بخش صنعت، معدن و تجارت را از ديگر اقدامات حوزه آمار اطلاعات و سامانه ها در اين معاونت ذكر كرد.

ابوئي مهريزي در ادامه حوزه پژوهش، فناوري و صنايع نوين را مورد تاكيد قرار داد و از تدوين پيش نويس مصوبه دولت براي حمايت از صنايع پيشرفته و تهيه و تدوين پيش نويس لايحه نظام مهندسي صنعت به عنوان اقدامات موثر دراين حوزه نام برد.

وي گفت : تدوين پيش نويس اساسنامه وآئين نامه اجرايي انجمن خبرگان صنعت، معدن و تجارت، بررسي و ارزيابي 40 طرح صنايع پيشرفته، انطباق فرآيندهاي ارزيابي بنگاههاي صنايع پيشرفته با شرکت ها و موسسات دانش بنيان و پيشنهاد احياي طرح کارورزي فارغ التحصيلان جوان دانشگاهي ( طرح فاجد) و تخصيص3 هزار سهميه در اين زمينه براي سال 1393 از مهمترين اقدامات معاونت برنامه‌ريزي به شمار مي آيند.

وي به برنامه ريزي و سياستگذاري اشاره کرد و افزود: سياست گذاري و ارزيابي عملکرد اجراي برنامه ها در جهت تحقق اهداف و برنامه‌ريزي براي بهبود مستمر شاخص هاي ذيربط با وزارت خانه را مي توان از مهمترين آنها دانست.

ابويي مهريزي همچنين مشارکت در فعال سازي ديپلماسي کسب و کار ، تعيين اولويت هاي کلان سرمايه گذاري و استمرار همکاري و بهره برداري از مشورت و نظرات تشکل ها و انجمن‌هاي مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و بازنگري و پيشنهاد اصلاح قوانين و مقررات بازدارنده توليد و سرمايه گذاري را نيز از ديگر برنامه هاي مهم معاونت برنامه ريزي بيان كرد.

ابوئي مهريزي ، برنامه هاي حوزه طرح ها و سرمايه گذاري را شامل شناسايي طرحهاي موجه اقتصادي و فني و معرفي آنها به استانها، ايجاد نظام جديد پايش وضعيت طرح ها ، پيگيري اجرايي شدن طرح‌ها با استفاده از شاخص‌هاي منطبق با برنامه‌هاي وزارت متبوع، برنامه ريزي جهت تهيه بسته اطلاعاتي و تبليغي جهت جذب سرمايه‌گذاري خارجي و بررسي و بازنگري در دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و شيوه‌نامه‌هاي مرتبط ذكر كرد.

وي از برنامه‌ريزي‌ها در حوزه آمار، اطلاعات و سامانه ها خبرداد و گفت: بازنگري در فرايندهاي الکترونيکي شده به منظور تسهيل امور، استاندارد سازي مراحل کاري ، نحوه اجراي فرايندها و تکريم ارباب رجوع ، پيگيري تامين زيرساخت هاي مورد نياز براي بهبود و تقويت سامانه ها و تکميل يکپارچه سازي اطلاعات، گزارش‌ها و فرايندها از آن جمله است.
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن