تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802417631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش حقوق بشر یا سیاهه ای برای پنهان کاری!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گزارش حقوق بشر یا سیاهه ای برای پنهان کاری!


وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارش سالیانه حقوق بشر، بار دیگر بر مسند داوری نشسته و مجموعه کشورهای مخالف را در فهرست ناقضان حقوق بشر جای داده است. «آمریکا ۲۵ درصد زندانیان جهان را در زندان های خود دارد. گوآنتانامو نیز لکه ننگی برای باراک اوباماست.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، انتشار گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا که به رویه هر ساله واشنگتن تبدیل شده است، در حالی صورت می گیرد که از نگاه ملت ها و بیشتر کشورهای جهان، آمریکا به عنوان اصلی ترین ناقض حقوق ملت ها و حقوق بشر، هرگز صلاحیت داوری در این زمینه را ندارد و به جای ادعا علیه دیگران، خود می بایست پاسخگوی مداخله های پیامددار و خونینش در دیگر کشورها باشد.

جیمز فتزر، استاد علوم سیاسی دانشگاه مینه سوتای آمریکا در این باره می گوید: «آمریکا در حالی مدعی حقوق بشر در عرصه جهانی است که خود به صورت نهادینه، به نقض حقوق بشر می پردازد و رویکردی کاملا مزورانه در این خصوص دارد. آمریکا با اعمال استانداردهای دوگانه تلاش می کند از موضوع حقوق بشر، به عنوان ابزاری برای مقابله با کشورهای مستقل جهان برخورد کند.»

برابر این گزارش، چین که به عنوان اصلی ترین رقیب اقتصادی و راهبردی آمریکا در سال های اخیر به پای ثابت فهرست ناقضان حقوق بشر در گزارش وزارت خارجه آمریکا تبدیل شده، این گزارش را نادرست، سیاسی و غیرقابل استناد خوانده است و در مقابل، گزارش مستندی از نقض حقوق بشر در آمریکا را منتشر کرد.
این گزارش از رشد شکاف طبقاتی در آمریکا به عنوان نمادی از نقض حقوق بشر و نابرابری اجتماعی یاد کرده و افزوده است: بیش از 50 درصد از درآمد و منابع آمریکا، فقط در انحصار 10 درصد از آمریکایی ها قرار دارد که ناشی از بی عدالتی اجتماعی در این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در این باره تاکید کرد: ارزیابی های حقوق بشری آمریکا، کاملا سیاسی و غیر حقوقی است. این در حالی است که نقض گسترده حقوق بشر، از جمله در زمینه جاسوسی اینترنتی و کار کودکان، برنامه جاسوسی موسوم به «پریزم»، به عنوان موارد آشکار نقض حقوق بشر در آمریکا وجود دارد و این کشور، هرگز پاسخگوی این رفتارهای خود نبوده است.»

اسنادی که پارسال، ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، منتشر کرد، نشان داد دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و آژانس امنیت ملی، مکالمات تلفنی میلیون ها شهروند آمریکایی و اروپایی را شنود کرده و در اطلاعات اینترنتی آنها نفوذ کرده اند.
همچنین عملیات گسترده پهپادهای آمریکا در مناطق مختلف جهان، از جمله در افغانستان، پاکستان و یمن، نمونه بارز دیگری از نقض حقوق بشر است که هر ساله، جان صدها شهروند بی گناه را می گیرد؛ و با وجود اعتراض پیاپی مقامات این کشورها، همچنان ادامه دارد.   حمایت از رژیم صهیونیستی و وتوی ده ها قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد که با هدف محکومیت جنایت های این رژیم، پیشنهاد شده، از دیگر رویکردهایی است که ریشه در رویکرد دوگانه حقوق بشری در آمریکا دارد.

حلمی الاعرج، روزنامه نگار فلسطینی، معتقد است: «آمریکا به علت جانبداری از اشغالگران صهیونیست، مسئول ادامه رفتارهای ضد انسانی آنهاست. اشغالگران می خواهند امنیت خود را با نقض حقوق و خواسته های ملت فلسطین حفظ کنند.»

پرونده حقوق بشری آمریکا در داخل خاک این کشور هم پرونده ای قطور و سنگین است. این کشور در حالی که فقط 5 درصد از جمعیت جهان را دارد، بیش از 25 درصد از کل زندانیان را زندان های خود دارد. افزون بر این، نقض حقوق زندانیان مهاجر و رنگین پوست، به ویژه در زندان گوآنتانامو، لکه ننگی تاریخی است که باراک اوباما، با وجود وعده انتخاباتی خود برای برچیدن آن، هرگز نتوانسته است، گامی عملی در این خصوص بردارد.


شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن