تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802748477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مکانیزم آمارگیری ورود و خروج مسافران در کشور دقیق نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور: مکانیزم آمارگیری ورود و خروج مسافران در کشور دقیق نیست مشهد-ایرنا-رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:مکانیزم آمارگیری ورود و خروج مسافران در کشور دقیق، اصولی و بر مبنای واقعیت نیست.


مسعود سلطانی فر روز شنبه در حاشیه نشست تخصصی ستاد هماهنگی سفر کشور در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: مکانیزم آمارگیری از ورود مسافران و احتساب خودروهای ورودی و شمارش افراد وارد شده به هر شهر با توجه به اینکه در سفرهای زمینی خودروها حداقل از یک تا دو شهر برای رسیدن به مقصد سفر می گذرند،امری بر خلاف واقعیت و اشتباه است.
وی با تاکید بر اینکه ملاک اصلی در ارایه آمار ورودی مسافر هر استان باید اقامت باشد،گفت: جمع بندی آمار اقامت در واحدهای رسمی امری امکان پذیر است اما بخش زیادی از مسافران اقدام به اقامت در منازل دوستان و آشنایان و خانه های شخصی می نمایند که همین مسئله با توجه به عدم ساماندهی این خانه ها در کشور به صورت کامل، آمارگیری را قدری با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه 160 میلیون نفر سفر در نوروز سال گذشته آماری خلاف واقعیت است، گفت: مکانیزمهای آمار گیری در کشور باید اصلاح شود.
سلطانی فر در ادامه با اشاره به ناکارآمد بودن طرح ملی سفر کارت و اجرای ناموفق آن در کشور، اظهارداشت: در بررسی دقیق انجام شده در خصوص طرح ملی سفر کارت مشخص شد که بسیاری از دارندگان این کارتها حتی موفق به دریافت یک درصد از تخفیفات هم نشده اند بعلاوه اینکه حرمت آنها هم زیر سووال رفته است.
وی افزود: هماهنگی خیلی خوبی بین دستگاهها انجام نشده است ضمن اینکه اجرای این طرح به هیچوجه برنامه موثر و موفقی نبوده است و به تداوم اجرای آن اعتقاد نداریم.
وی در ادامه گفت: در تلاش هستیم تا در مورد تخصیص سهمیه بنزین نوروزی با توجه به ذخایر و امکانات تصمیم دقیق و مطلوبی برای مردم گرفته شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در ادامه یکی از مهمترین سیاست های اجرایی این سازمان را ساماندهی منازل شخصی در شهرهای مسافر پذیر کشور اعلام کرد.
او گفت: پتانسیل خوبی در این زمینه در سطح کشور است و در برخی استانها مانند استانهای شمالی، اصفهان و خراسان رضوی فعالیت این خانه ها بسیار زیاد است که باساماندهی و کیفی سازی خدمات این واحدها می توان خدمتی به مسافران ارایه کرد.
وی در ادامه در خصوص ثبت جهانی توس گفت: روند ثبت جهانی این اثر تاریخی ملی با مشکلات متعددی از جمله تعرض به حریم ، ضرورت انتقال دکل های فشار قوی برق و سایر مسائل مواجه است که همین وضعیت موجب به وجود آمدن شرایطی شد که برای پذیرش یونسکو نیازمند هزینه کردن چند هزار میلیارد تومان در این مجموعه هستیم.
سلطانی فر افزود: از مجموع عرصه 350 هکتاری شهر توس تنها حدود 50 هکتار در تصرف میراث فرهنگی است و برای تملک بقیه نیازمند اعتبار زیادی هستیم ضمن اینکه جابجایی دکلهای فشار قوی برق تنها نیازمند حداقل 25 میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه در پی نظر مثبت رهبر معظم به شهر تاریخی توس در سال 1374 به تصویب شورای انقلاب فرهنگی شوراری احیای شهر تاریخی توس تشکیل شد، گفت: متاسفانه در طول 18 سال گذشته این شورا تنها یک جلسه داشته است و معتقدیم تنها راه برون رفت این اثر تاریخی از مشکلات موجود فعال شدن این شوراست.
این مقام مسوول در ادامه با اشاره به پروژه موزه بزرگ خراسان هم گفت: این موزه برای سازمان میراث فرهنگی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است و با تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه امیدواریم در نیمه نخست سال آینده شاهد بهره برداری از موزه بزرگ باشیم.ک/3
7496/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن