تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821241330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستائیان غیر ساکن از بیمه های اجتماعی برخوردار می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روستائیان غیر ساکن از بیمه های اجتماعی برخوردار می شوند تهران - ایرنا - رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از اجرایی شدن بیمه روستائیان غیر ساکن از هفته آینده خبر داد.


محسن ایزدخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: به دنبال تصویب قانونی در مجلس(سال 91)، قرار بود که کشاورزان غیر ساکن در روستا تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند که این موضوع تاکنون اجرایی نشده بود.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و با سازمان تعاون روستایی گفت: به دنبال امضای این تفاهمنامه، روستائیانی که در مناطق روستایی ساکن نیستند، می توانند مشمول این بیمه اجتماعی شوند.
به گفته ایزدخواه، بیمه اجتماعی روستائیان در کنار سایر اقداماتی که دولت می تواند در مناطق روستایی و محروم کشور انجام دهد، گامی در جهت جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی کشور محسوب می شود.
رئیس هیات مدیره این صندوق اظهار داشت: بیمه اجتماعی روستایی مکمل رونق اقتصادی، آمایش سرزمین، توجه به صنایع دستی روستایی، آبادی روستاها، حمایت از بخش کشاورزی و بسیاری از اقدامات دیگری است که می تواند موجب مهاجرت معکوس روستائیان شود.
وی همچنین با اشاره به تصویب هیات مدیره این صندوق برای تخفیف 10 درصدی برای حق بیمه یک ساله برای ثبت نام کنندگان جدیدالورود از 12 الی 30 بهمن ماه سال جاری گفت: با اجرای تخفیف 10 درصد 25 هزار نفر از ساکنان مناطق روستایی کشور مشمول بیمه های اجتماعی شدند.
یادآور می شود؛ مناطق روستایی کشور در سالهای اخیر رشد منفی جمعیت را تجربه می کند(منهای 0.63 طی سالهای 85 الی 90)، بحرانهای اقتصادی که به دلیل عدم مدیریت صحیح در کشور به وقوع پیوست و همچنین خشکسالی سالهای اخیر، زندگی را برای ساکنان مناطق روستائی دشوار و آنان را ترغیب به مهاجرت کرد.
همچنین نرخ رشد اقتصادی در بخش کشاورزی در نیمه نخست سال جاری منهای 2.1 درصد بوده است که این نرخ خود نشان دهنده وضعیت نامطلوب کشاورزی نظیر دیگر بخش های اقتصادی است.
اقتصام(4)**9123**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن