تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798678051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت وزیر کشور با تشکیل صندوق حمایت از درمان معتادان واشتغال بهبودیافتگان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

موافقت وزیر کشور با تشکیل صندوق حمایت از درمان معتادان واشتغال بهبودیافتگان تهران-ایرنا-وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر موافقت خود را با تشکیل صندوق حمایت از درمان و اشتغال بهبودیافتگان اعلام کرد و گفت: در صورت تشکیل این صندوق توسط مجمع خیرین، آنها را حمایت خواهیم کرد.


به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ ˈ عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست صمیمی با رییس و اعضای هیات مدیره خانه خیرین ایران ˈافزود:رقم یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد به اندازه کافی وحشتناک است و نیازی به اعلام دیگر رقمهای اغراق آمیز نیست.
وی اظهار داشت :متاسفانه 63 درصد این تعداد نیز متاهل یعنی 750 هزار نفر زن در کشور دارای همسر معتاد بوده که دچار مشکلاتی همچون افسردگی، همسرآزاری، پرخاشگری و نارضایتی اجتماعی هستند.
رحمانی فضلی ادامه داد:تنوع در مصرف مواد مخدر در جامعه زیاد شده و با وجود مخدرهای صنعتی قاچاقچیان به دروغ برای درمان هر نوع مرض و بیماری مثل استرس، افسردگی، چاقی، لاغری، بهبودی پوست و ناتوانی جنسی یکی از این مخدرها را معرفی می کنند که با این وجود پیچیدگی کار در مبارزه با مواد مخدر بالا رفته است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد:حدود 46 درصد از زندانیان کشور مستقیما و 25 درصد از سایر زندانیان به صورت غیر مستقیم به دلیل ارتکاب جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان ها محبوسند.
وی افزود:همچنین علت 55 درصد طلاق ها، 65 درصد همسرآزاری ها، 30 درصد کودک آزاری ها، 25 درصد قتل ها، 20 درصد منکراتی منافی عفت، 10 درصد جرایم مالی و 23 درصد نزاع و خشونت ها به دلیل اعتیاد است که همه این آمار ، ارقام با مبارزه و کنترل مواد مخدر در ارتباط بوده که اگر این ارقام کاهش یابند مابقی جرایم به خودی خود کاهش خواهند یافت.
رحمانی فضلی گفت:تاکنون در مبارزه با مواد مخدر زحمات زیادی انجام و نظام متحمل هزینه های بی شماری در این زمینه شده اما هنوز از قاچاقچیان و معتادان عقب هستیم.
وی در ادامه، پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت از بهبودیافتگان را از مهم ترین برنامه های ستاد در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: سالانه 500 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف می شود.
وزیر کشور اضافه کرد:، در حوزه مقابله یکی از سیاست هایی که در پیش گرفته شد کنترل مرزها به ویژه مرزهای شرقی با استفاده از احداث برجک، دیوار بتنی و کشیدن سیم خاردار بود، به گونه ای که اکنون امکان ترانزیت مواد مخدر به ایران به صورت کاروانی وجود ندارد.
وی اظهار داشت : در بحث پیشگیری باید عموم جامعه درگیر مبارزه با مواد مخدر شوند، چرا که نخستین علت گرایش به اعتیاد یعنی کسب لذت است، نشان می دهد که آگاهی و اطلاع افراد جامعه نسبت به مواد مخدر و عوارض آن پایین بوده که در این مسیر باید به دنبال تاثیرگذار ترین جریان های اجتماعی در جامعه باشیم.
وی ، توجه به سازمانهای مردم نهاد بویژه آنان که با مشکلات مردم به طور مستقیم در تماس هستند را امری مهم خواند و گفت: این در اولویت برنامه های وزارت کشور بوده و ما به طور جد در حال پیگیری آن هستیم، چرا که ساماندهی این سازمان ها موضوع مهمی است و در این رابطه طرحی در مجلس ارائه شده که امیدواریم موثر واقع شود.
وی خطاب به خیران افزود:خیران با تجربیات خوب خود در امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند، دولت نیز حمایت خواهد کرد، اما این به معنای وابسته شدن به دولت نیست، چرا که کار دولت سیاست گذاری، هماهنگی و حمایت است.
وزیر کشور ، موافقت خود را با تشکیل اتحادیه خیرین، صندوق حمایت از درمان ، اشتغال بهبودیافتگان و عضویت روسای خیرین در شوراهای مرتبط با استانداری و کمیسیون های مختلف اعلام کرد و افزود: باید به مردم اعتماد کرد و کار مبارزه با مواد مخدر را به آنان واگذار کرد، چرا که معتقدم اگه این امر به مردم واگذار نشود، موفق نخواهیم بود.
وی بر توجه جدی به اشتغال بهبودیافتگان، ایجاد نشاط اجتماعی و انگیزه در جوانان، برگزاری دوره های آموزشی به صورت منطقه ای، تقویت باورهای دینی به منظور پیشگیری از اعتیاد و ایجاد حساسیت در بین روحانیون و ائمه جماعات تاکید کرد.
رحمانی فضلی تصریح کرد:در حوزه سرپرستی خانواده های معتادان می توان کارهای مهمی کرد، چون برخی از زنان هستند که دارای همسر معتاد هستند، لذا با توجه به نیات خیران می خواهم که اگر کاری از دستتان بر می آید حتما انجام دهید.
اجتمام (1)**9022
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن