تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802669714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین نامه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس خاک می‌خورد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چمران در همایش روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها؛
آیین نامه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس خاک می‌خورد
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:علیرغم تصویب آیین نامه مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها و بنابر پیگیری‌ها متاسفانه این آیین نامه همچنان در مجلس باقی مانده و می‌بایست مجدد آن را دنبال کنیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اولین همایش روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها در چهارمین دوره فعالیت شوراها صبح امروز در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.
 
براساس این گزارش مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در این همایش با اشاره به ضرورت تشکیل شوراهای کلان‌ شهرها اظهار داشت: از سال 82 و با توجه به اهمیت وجود یک متولی برای شوراها در کشور و ضرورت نشست‌هایی برای تبادل تجربیات و همپوشانی تصمیم‌ها شورای عالی استان‌ها آغاز به کار کرد که هر سه ماه یکبار اجلاسی را در یکی شهرهای از مراکز استان‌ها برگزار کرد.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یکی از مشکلاتی که شوراها اغلب دارند و می‌بایست در برطرف کردن آنها اقدامی صورت گیرد مدیریت یکپارچه شهری است و مدیریت واحد شهری است که از شورای سوم پیگیری آن آغاز شده و مجلس تدوین آیین نامه آن را برعهده شورای عالی استان‌ها قرار داد.
 
وی افزود: شورای عالی استان‌ها با صحبت‌های کتبی که با تمامی استان‌ها و گرفتن نظرات آنها داشت آیین نامه ای را تهیه و به دولت ارائه داد  که در کمیسیون زیربنایی دولت بیش از 30 جلسه برای آن گذاشته شد که در تمامی این جلسات تعدادی از اعضای شوراها حضور داشتند و از 23 موردی که در قانون برنامه سوم آمده بود 16 مورد را به توافق رسانده و با اصلاحاتی در کمیسیون زیربنایی مجلس به تصویب رساندند.
 
چمران در ادامه بیان داشت: اما با وجود تصویب این آیین نامه و به رقم پیگیری‌های فراوان همچنان در مجلس باقی مانده و می‌بایست مجددا پیگیری آن را دنبال کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: این موضوع به مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان‌ها نیز برای پیگیری‌ها و انجام اصلاحات دیگر نیز داده شده و آماده است که به صحن مجلس ارائه شود و پس از تصویب در مجلس به دولت ابلاغ شود.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: مهمترین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که دولت‌ها به طور کلی و حتی دولت نهم و دهم که از شوراها برخاستند مصوبات را جدی دنبال نمی‌کنند و حتی برخی از قوانین مجلس شورای اسلامی هم اجرا نشده است نظیر 2 میلیارد دلاری که برای متروی کلان شهرها پیش بینی شده بود و علیرغم دو بار تصویب در مجلس هنوز اجرایی نشده است.
 
وی افزود: برای نوسازی بافت‌های فرسوده 50 درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود و در حالیکه این مبلغ را دولت باید تامین کند اما در بودجه دیده نمی‌شود و در حال حاظر نیز شورا تخفیف صددرصدی را برای این موضوع در نظر گرفته است.
 
چمران در ادامه بیان داشت: در سال‌های 37 تصویب شد 10 درصد از قیمت بنزین به شهرداری‌ها داده شود که آن زمان قیمت بنزین 5 ریال بود و حالا که قیمت بنزین 700 تومان است بازهم ده درصد از 100 تومان به شهرداری‌ها داده می‌شود که خوشبختانه امسال در کمیسیون تلفیق به اجبار تصویب کردیم که این میزان به قیمت فروش روز داده شود که امیدواریم اجرایی شود.
 
وی افزود: از این دست مصوبات بازهم وجود دارد نظیر جرایم راهنمایی و رانندگی که می‌بایست 60 درصد آن به شهرهایی که جرم در آن صورت گرفته برای اصلاح آن داده شود اما متاسفانه اجرایی نمی‌شود و تهران نیز نتوانسته این مبلغ را دریافت کند.
 
چمران خاطرنشان کرد: ما در مدیریت یکپارچه شهری تنها مشکل ضمانت را داریم  و در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز براساس بیانات مقام معظم رهبری شوراها به عنوان نهادی مستقل این موضوع را در یک کارگروه ویژه بررسی و آیین نامه‌ای مشخص برای آن تدوین می کند.
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن