تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801933327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی مخاطره زلزله تهران در شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بررسی مخاطره زلزله تهران در شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور
نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با هدف آشنایی با اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه مدیریت بحران شهر تهران در محل مرکز مدیریت بحران تهران برگزار شد.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، عزیزاله رجب‌زاده جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران درباره این جلسه با اشاره به تعامل و هماهنگی موجود با سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور از معاونان وزارت‌خانه‌های بهداشت، کشور،نیرو،نفت،راه و شهرسازی،علوم و تحقیقات،جهاد کشاورزی،علوم و تحقیقات،جهاد کشاورزی،ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و مدیران بلندپایه بنیاد مسکن،ستاد کل نیروهای مسلح،سازمان صدا و
سیما،جمعیت هلال احمر،قوه قضائیه،سازمان انرژی اتمی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تشکیل شده و در جلسات خود مسایل عمده مدیریت بحران کشور را بررسی می‌نمایند.

وی افزود: گزارش اقدامات سازمان مدیریت بحران شهر تهران  از بدو تشکیل تاکنون در محورهای مختلف به اعضای این شورا ارائه شد و اعضا به اتفاق از اقدامات انجام شده ابراز رضایت نموده و نکته‌هایی را برای تقویت مدیریت بحران تهران مطرح کردند.

رجب زاده گفت: اقداماتی که شهرداری تهران در سالهای اخیر در امر  مدیریت بحران در شهر تهران انجام داده شامل پیشگیری، آمادگی و مقابله می‌شود و در نوع خود عامل تحول مدیریت بحران در کشور شده است و  در نتیجه تهران به الگویی  برای سایر شهرهای کشور تبدیل شده است.
وی نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری را امری زمان‌بر و پر هزینه خواند که نیاز به عزم ملی و سرمایه‌گذاری مردمی دارد و افزود:البته آیین نامه‌ها و ضوابط لازم در  این خصوص تهیه شده و از  طریق شورای اسلامی شهر و شهرداری مشوق های مناسبی هم برای ساخت و ساز پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران اقدامات قابل توجهی انجام شده ولی  با توجه  به گستردگی بافت فرسوده‌ که در شهر تهران  حدود 3 هزار و 268 هکتار است غلبه بر آن به زمان نیاز دارد.
رجب زاده گفت: اولویت سال 1393 عملیاتی نمودن ستاد مدیریت بحران شهر تهران است تا آمادگی در سطح  مسئولان و دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در امر مدیریت بحران ایجاد شود.
وی گفت: زیر‌ساخت ها و امکانات و تجهیزات به نسبت  مناسبی در  سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دیگر سازمان‌های مسئول به وجود آمده و مهمترین فعالیت در حال حاضر ایجاد آمادگی در ستاد مدیریت بحران شهر تهران است که دهها سازمان در آن عضو هستند و باید برای مقابله آماده شوند.
وی افزود: برای اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران ، سطح مخاطره زلزله در تهران و سناریوهای مطرح تشریح شد و به صورت مبسوط فعالیت‌های اجرایی و مطالعاتی از جمله طرح‌های بین‌المللی با ژاپن و سازمان ملل،تهیه اطلس و نقشه‌های گسل ‌ها، قنوات و تخلیه اضطراری،احداث پایگاه‌های مدیریت بحران، مرکز فرماندهی و کنترل،توسعه ارتباطات ،ایجاد ستادهای مدیریت بحران مناطق و نواحی ، ایجاد گروه‌های داوطلب مردمی در سطح محلات،تهیه طرح‌های جامع و احداث مراکز اسکان در پارک‌های جنگلی ،طرح‌های پدافند غیر عامل ،طراحی موزه زلزله،احداث پایگاه‌های جدید،تدوین آیین نامه‌ها و سایر موارد و نیز چالش‌های پیش‌روی مدیریت بحران توضیح داده و پیشنهادات دریافت شد.

همچنین حسن قدمی معاون وزیر کشور و سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور در این خصوص گفت: جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور 15 عضو بلندپایه از وزارتخانه‌ها و سازمان ها هر دو ماه یک بار برگزار می شود . در این جلسه اعضا با فعالیت‌های سازمان مدیریت بحران شهر تهران آشنا شدند و تصمیماتی در مورد شرح وظایف و دستورالعمل‌ها اتخاذ شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد که جلسات این شورا از این پس به صورت ماهانه برگزار شود.

وی وجود بافت‌های فرسوده شهری به خصوص در کلان شهرها را یکی از معضلات اصلی خواند و گفت: دولت برنامه‌هایی را برای بافت‌های فرسوده شهری و روستایی مصوب کرده است که متاسفانه از برنامه عقب هستیم و 10 درصد پیشرفت مورد نظر هنوز تحقق نیافته است اما در مورد بافت‌های فرسوده روستایی پیشرفت خوبی  داشتیم. سالانه قرار بود 200 هزار بافت فرسوده روستایی بازسازی شود و تقریبا به آن عددد نزدیک هستیم و چیزی نزدیک به نیم میلیون و 400 هزار یا 500 هزار بافت فرسوده روستایی اصلاح شده است. مشکلات شهری ما متعدد و بیشتر از روستاهاست و از همین رو هم دست شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی بسته است و در عین حال مردم متاسفانه آن گونه که باید از نوسازی استقبال نمی‌کنند و به دلایلی همچون تعدد مالکیت‌ها و بالا بودن سکنه‌ در بافت‌های فرسوده کار با مشکل مواجه شده است.

وی گفت: علاوه بر تهران اکثر نقاط کشور در معرض زلزله قرار دارد و حدود 90 تا 95 درصد کشورلرزه خیز است و زلزله نیز قابل پیش‌بینی نیست اما باید با رعایت اصول فنی در ساخت و سازها در دراز مدت شاهد کاهش خسارت باشیم.این مهمترین اصل است و از همین رو شهرداری،وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی باید نظارت‌هایشان را جدی‌تر بگیرند.

وی افزود:  اجرای طرح جامع خطر‌پذیری با اولویت زلزله ، سیل و خشکسالی در استان‌ها قدم بزرگی است که آغاز شده است.

انتهای‌پیام/







تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن