تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802985688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی گزینه مناسبی برای خنثی کردن تحریم هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه جیرفت: اقتصاد مقاومتی گزینه مناسبی برای خنثی کردن تحریم هاست جیرفت - ایرنا - امام جمعه جیرفت با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اگر دستگاه های اجرایی به این دستورالعمل ها توجه جدی کنند می تواند گزینه مناسبی برای خنثی کردن سیاست روی میز تحریم باشد و تحریم ها را کنار بزند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈاصغر عسکریˈ در خطبه های نماز جمعه جیرفت افزود: تحریم ها به عنوان یک حربه قدیمی است که استکبار علیه ما به کار گرفته و اگر اقتصاد مقاومتی درست اجرا شود به عنوان یک گزینه کارآمد، کارساز و روی میز می تواند همه توطئه های استکبار را کنار بزند، اما اگر اقتصاد ناپایدار و شکننده باشد، زمینه طمع قدرت های استکباری را ایجاد می کند.
وی گفت: آنها می گویند ما از این طریق می توانیم فشار بیاوریم و مردم، دولت و دستگاه های اجرایی را تسلیم کنیم، اما اگر اقتصاد مقاومتی در برابر فشارهای جامعه جهانی مقاومت کند آنها را ناکام می کند.
خطیب جمعه جیرفت، گفت: اگر مذاکره ای انجام و مذاکرات بالا و پایین شود خود را در اقتصاد نشان می دهد یا هنگام صلح که با پذیرش یا عدم پذیرش قطعنامه قیمت ها جابجا می شود که نشان از غیر مقاومتی بودن اقتصاد است.
وی افزود: اقتصاد مقامتی باید آنچنان مقاوم باشد که اگر یک کشور دچار خشکسالی شد مردم بتوانند از نظر اقتصادی روی پای خود بایستند؛ اقتصاد مقاومتی باید در برابر تحریم ها، تهدید ها و جریان های سیاسی، خشکسالی ها بتواند روی پای خود بایستد و مقاومت داشته باشد.
وی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواست که در جلسات مجلس یکی از عوامل فروپاشی و غیر مقاوم بودن اقتصادها را اقتصاد ربوی ذکر کند و گفت: نظام اقتصادی که بر اساس ربا استوار باشد به فرموده قرآن نابود شدنی است.
حجت الاسلام عسکری ادامه داد: اگر اقتصاد و سیستم بانکی ربوی باشد ناپایدار است و نمی تواند مقاومتی باشد، اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که به اقشار آسیب پذیر توجه داشته و در آن قرض الحسنه جایگاه داشته باشد و فقط با دید تجارت نگاه نکند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تحولات سیاسی در کشور اوکراین اشاره کرد و گفت: معاون سابق خزانه داری آمریکا عنوان داشت که آمریکا پنج میلیارد دلار برای تغییر حکومت در اوکراین خرج کرد؛ این به معنای دخالت آشکار در سرنوشت مردم و دخالت صریح آمریکا در کشورها و سرنوشت ملت ها و همان است که ما می گوییم نباید باشد و مردم باید هوشیار و بیدار باشند و دست آمریکا باید از سر مردم برداشته شود.
وی اظهار کرد: پنج میلیارد دلار هزینه و دولت قانونی را برکنار می کنند و دولتی را سر کار می آورند که از آمریکا و اروپا رفتند و تبریک گفتند و حمایت کردند و همین طرح را می خواستند در ایران پیاده کنند که ناکام ماندند.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه همین طرح را چند سال است که می خواستند در سوریه اجرا کنند، گفت: چند روز گذشته نخست وزیر ترکیه اعلام کرد دنیا در سوریه شکست خورد؛ یعنی دنیا را پای کار آوردند که سوریه را شکست دهند اما نتوانستند، چون سوریه پشتوانه های قوی داشت که از مردم و دولت سوریه حمایت کردند و گفتند بگذارید مردم سوریه پای صندوق های رای سرنوشت خود را تعیین کنند، نه این که آمریکا تعیین کند.
وی همچنین هشتم اسفند مصادف با ساروز تاسیس نهاد تربیتی در آموزش و پرورش به تدبیر شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: امور تربیتی در متن نظام آموزشی ایران قرار گرفت و امام خمینی (ره) در زمینه تربیت فرمودند اسلام برای تربیت انسان آمده است.
وی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش ما منهای تربیت باشد روی کار آوردن انسان ناصالح کار آن است و خوشبختانه در آموزش و پرورش کشور و استان و شهرستان نیروهای کارآمد، متدین، پای کار و متخصص فعالیت می کنند.
حجت الاسلام عسکری با تقدیر از همه مسوولان سابق و فعلی آموزش و پرورش و گرامیداشت یاد و نام سه مربی شهید تربیتی در شهرستان جیرفت گفت: در قرآن کریم بعد از مقام الوهیت مقام ربوبیت آمده است و این جایگاه رفیعی است که امید خداوند همه دست اندرکاران را یاری کند و والدین هم به کمک مربیان بیایند تا قدم بلند تری در جهت تعلیم تربیت بتوان برداشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: کمیته امداد سازمانی پای کار و متدین است و جمعه آینده در کنار اقامه نماز به موضوع ایتام و زکات نیز توجه شود.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه گفت: پنج روز فاطمیه اول و پنج روز فاطمیه دوم را حریم بگیرید و بعد مراسم عقد و عروسی خود را برگزار کنید.
امام جمعه جیرفت به موضوع افزایش طلاق و برگزاری جلسات متعدد در این خصوص در جنوب کرمان با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه، روانشناسان و دستگاه قضایی اشاره و اضافه کرد: در این جلسات عوامل متعددی برای برون رفت از مشکل بیان شده که یکی از عوامل فروپاشی خانواده ها ازدواجهای دیرهنگام است و ازدواج ها باید به هنگام باشد.
وی یکی از عوامل دیگر بروز طلاق را اعتیاد ذکر کرد و گفت: پدران و مادران باید مواظب فرزندان خود باشند، کسانی که مبتلا به اعتیاد باشند زندگی شکننده ای دارند و یکی از دام های خطرناکی که استکبار برای جوانان و نسل آینده ما گسترانیده و روی آن سرمایه گذاری می کند اعتیاد است.
وی عامل دیگر طلاق در خانواده ها را دخالت نابجای پدر و مادر در امر ازدواج دانست و افزود: والدین در مسائل کلی جوانان را مشاوره دهند اما در مسائل جزئی زندگیشان آنها را آزاد بگذارند و از باب دلسوزی کلیات را نظارت کنند چرا که در روایت داریم فرزندان خود را با خلق و خوی خود بار نیاورید.ک/2 7445/8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن