تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817238982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یاس و ناامیدی، اساس تزلزل پایه‌های زندگی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



محقق و پژهشگر حوزوی:
یاس و ناامیدی، اساس تزلزل پایه‌های زندگی است خبرگزاری رسا ـ محقق و پژهشگر حوزوی با بیان این‌که یاس و ناامیدی، اساس تزلزل پایه‌های زندگی است، گفت: قرآن کریم هم یأس و ناامیدی را نابخشونی می‌داند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر ظهیری، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم دعای کمیل در جمع نمازگزاران و زائران مسجد مقدس جمکران گفت: یاس و ناامیدی زندگی انسان را متزلزل می‌کند.
وی با بیان این‌که هیچ کس در این عالم در هر جایگاه و مرحله‌ای باشد حق رسیدن به یاس را ندارد، افزود: بزرگان دین نیز همواره بر این مطلب تأکید داشته‌اند و از همه مهم‌تر خود قرآن کریم نا امیدی را نابخشودنی می‌داند.
 این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: کسانی که از بخشش خداوند متعال ناامید هستند خداوند آنها را نمی‌آمرزد و این افراد روز قیامت مورد غضب خداوند واقع می‌شوند.
حجت‌الاسلام ظهیری با اشاره به این‌کهریشه سعادت انسان در قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: هر کس قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهد به سعادت و حیات ابدی دست پیدا می‌کند و مقامات والا و عالی نصیب او خواهد شد و هیچ‌گاه دچار تزلزل و سستی در دین نمی‌شود.
وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم حیات انسان را به درختی تشبیه کرده که اگر آفت به شاخه و برگ آن بزند باغبان با سمی که به آن می‌زند به آن درخت حیات دوباره می‌بخشد، اما اگر آفت به ریشه درخت بزند کاری از باغبان بر نمی‌آید.
این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که افرادی که تمسک به قرآن و اهال‌بیت(ع) دارند هیچ‌گاه از ریشه و بنیان دچار آفت نمی‌‌شوند، تصریح کرد: این افراد اگر هم در زندگی خطا و گناهی انجام دهند چون پیرو مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند دچار آفت در ریشه نمی‌شوند و فقط شاخ و برگ آنها دچار آفت می‌شود که آن هم قابل جبران است.
وی در ادامه با بیان این‌که معصومین(ع) نیز خطاب به کسانی که بر خود ظلم کرده‌اند، چنین می‌فرمایند که حق ندارند از رحمت و بخشش خداوند ناامید شوند، افزود: سعادت شامل کسانی می‌شود که کفر نورزیده و کار اشتباه انجام نمی‌دهند و عاری از هر گناه‌اند، مگر این‌که تنها از طریق توبه به زندگی خود حیات دوباره بخشند.
حجت‌الاسلام ظهیری بهرمندی از رحمت خاصه خداوند و رسیدن به حیات را در گرو پیروی از اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) برشمرد و خاطرنشان کرد: در این دنیا هیچ کس از رحمت خاصه خداوند بهره نمی‌برد مگر این‌که در راه امام زمان(عج) باشد و از راه آن حضرت وارد شود./907/پ203/ع



۱۳۹۲/۱۲/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن