تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819458549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست های کلی ابلاغی رهبری بعداز قانون اساسی بالادست تمام قوانین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سخنران پیش از خطبه نمازجمعه: سیاست های کلی ابلاغی رهبری بعداز قانون اساسی بالادست تمام قوانین است تهران - ایرنا - سخنران پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه تهران اظهار داشت : سیاست کلی که از سوی مقام معظم رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ می شود ، بعد از قانون اساسی بالادست تمام قوانین و مقررات است .


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا محمد جواد ایروانی در آیین نمازجمعه تهران در محل مصلی امام خمینی (ره) گفت: سند سیاست های کلی در حقیقت مسیر حرکتی آینده در اقتصاد مقاومتی را روشن می سازد و ضمن اینکه مغایرتی با سیاست های پیشین ندارد .
وزیر اسبق اموراقتصادی و دارایی کشورمان افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی یک ابتکار عمل آگاهانه ، آینده نگر ،پیشرفت محور محسوب می شود که موجب انسجام میان بخش های اقتصادی و سایر حوزه ها خواهد شد .
وی تصریح کرد: سیاست های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی در واقع یک برنامه ریاضتی نیست ،بلکه اجزای مختلف اقتصاد را در جهت رشد و پیشرفت به خدمت می گیرد .
ایروانی در تبیین ویژگی اقتصادی کشورمان اظهار داشت : جمعیت هرکشوری یک مولفه قدرت است و امروز 31.5 درصد جمعیت کشور در دامنه 29- 15 سال قرار دارند که در واقع جمعیت جوانی داریم .
وی اضافه کرد : جمعیت 35- 15 سال کشور نیز سهم 42 درصدی دارند و بنابراین این وضعیت نشان می دهد که در هیچ نقطه از جهان چنین مشخصه جمعیتی ندارند .
به گفته ایروانی ، شمار دانشجویان کشور در سال 1357 بالغ بر 120 هزار نفر بود که امروز با رسیدن به رقم 4.4 میلیون نفری شاهد 25 برابر رشد هستیم .
وی یادآور شد : امروز شمار فارغ التحصیلان دانشگاهی به رقم 10 میلیون نفر رسیده که حاکی از رشد تعداد متخصصین و تحصیلکردگان است .
وی شمار اعضای هیات علمی دانشگاه ها را در سال 57 تعداد پنج هزار و 500 نفر ذکر کرد که امروز به رقم بیش از 64 هزار نفر رسیده است .
معاون دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت : جمهوری اسلامی ایران در بین 190 کشور جهان از نظر قدرت علمی رتبه پانزدهم را کسب کرده و این درحالی است که قرار بود در سال 1404 ایران به رتبه اول منطقه برسد ، اما این مهم در سال گذشته تحقق یافت .
وی گفت : دشمنان نظام مقدس اسلامی ،همواره به دنبال سیاه نمایی و مخدوش ساختن توانمندی این کشورهستند و با آمارها به شیوه خاص برخورد دارند ،تا مانع از تاثیر مثبت رشد وشکوفایی تلاشهای این مردم در دل مستضعفان جهان و مردم ستمدیده شوند و لازم است در این خصوص رسانه های داخلی نیز در انتقال اطلاعات هوشمندانه عمل نمایند .
ایروانی افزود : سرعت رشد علمی ایران امروز 11 برابر رشد آن در سطح جهان است و این مهم به برکت انقلاب اسلامی تحقق یافت .
وی دررابطه با وضعیت اقتصاد ایران از دریچه آمار گفت : براساس آمار رسمی بانک جهانی ایران هفدهمین اقتصاد در سطح دنیا محسوب می شود .
معاون دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: براساس ذخایر جدید نفت و گاز اکتشافی در دریای
عمان ، ایران رتبه اول در این زمینه را به خود اختصاص داده است .
ایروانی در زمینه بخش کشاورزی هم گفت: ایران 88 درصد از محصولات مورد نیاز کشاورزی را در داخل تامین می کند و این اقلام امروز علاوه بر گستره جهانی ، در بین کشورهای منطقه متقاضیان زیادی دارد .
وی رشد کشور در بخش صنعت را خوب توصیف کرد و اظهار داشت : دستاوردهای متخصصان ایران در زمینه نانو ، تجهیزات پزشکی ، تجهیزات صنایع نفت وگاز ، صنایع هوا فضا و صنایع هسته ای برکسی پوشیده نیست و کشورهای صنعتی از محل تولیدات صنایع هسته ای درآمد زیادی را کسب می کنند ، اما می خواهند مانع از فعالیت ایران در این بخش شوند .
وی تاکید کرد: بهره گیری از صنایع هسته ای نقش موثری در فراهم سازی هوای پاک به دنبال دارد و این مساله مهمی است که به ویژه کلان شهرهای ما امروز با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند .
ایروانی در تشریح دستاورد ایران در صنعت سیمان گفت : سال گذشته ظرفیت تولید سیمان ایران از مرز 80 میلیون تن گذشت و این درحالی است که سال 1357 میزان تولید این بخش هفت میلیون تن بود و به میزان دو میلیون تن واردات داشتیم .
وی از رشد تولید سیمان به عنوان یک شاخص مهم در توسعه یافتگی کشورها یاد کرد و افزود : ایران پنجمین تولید کننده سیمان در جهان محسوب می شود و علاوه براین در زمینه ساخت این واحد ها نیز پیمانکاران کشور فعالیت دارند و در عرصه برون مرزی نیز پروژه های مختلفی اجرا و یا در دست اقدام دارند .
ایروانی در ارتباط با حوزه خط آهن گفت : میزان خطوط ریلی ایران در سال 57 به میزان چهار هزار کیلومتر بود ، اما امروز 10 هزار و 400 کیلومتر خط آهن ایجاد شده و اتصال به راه آهن ترکمنستان و سپس پاکستان از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این بخش است .
وی اظهار امیدواری کرد: با اتصال خط آهن آستارا به قزوین اتصال محور شرق به غرب تا عراق تکمیل شود .
معاون دفتر مقام معظم رهبری از رشد 33 برابری ایجاد راهها در سطح کشور نسبت به سال 57 به عنوان دیگر دستاورد جمهوری اسلامی در دوره بیش از سه دهه از عمر خود یاد کرد که از 360 هزار کیلومتر به 1.1 میلیون کیلومتر رسیده است .
وی اضافه کرد: براساس گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میزان ذخیره ارزی کشور بیش از 100 میلیارد دلار است و درکنار آن صندوق ذخیره ارزی نیز 56 میلیارد دلار در اختیار دارد که این مهم در اقتصاد کشور بی سابقه است .
ایروانی یادآور شد: میزان واردات کشور در سال جاری تاکنون 42 میلیارد دلار بود ،درحالی که صادرات غیرنفتی ایران به رقم 37 میلیارد دلار رسیده و این میزان نشان می دهد اقتصاد ایران در حال سالم شدن است .
وی این آمار را به نقل از سازمان ملل داد که ارزش نفت وگاز ایران غیر از کشفیات منابع دریای عمان بالغ بر 22 هزار میلیارد دلار براورد شده ، اما جمعیت کشور از نظر شاخص های توسعه یافتگی 10 برابر نفت وگاز ارزش ارزش دارد.
ایروانی خطاب به نمازگزاران اظهار داشت : اتکا به منابع داخلی مساله مهم و جدی است ، زیرا مصرف بی رویه کالای خارجی موجب محروم کردن جوانان کشور از بازار اشتغال است .
وی اظهار امیدواری کرد : نظارت بر سیاست اقتصاد مقاومتی به مورد اجرا گذاشته شود و کلیه دستگاهها تسهیل کننده این مهم باشند .
اقتصام (3)** 1559
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن