تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816846770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وکیل مدافع برای پاسداری از حق باید مصونیت داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وکیل مدافع برای پاسداری از حق باید مصونیت داشته باشد سنندج - ایرنا - عضو سابق کانون وکلای ایران گفت: وکیل مدافع برای پاسداری از حق، جلوگیری از تعدیات و اجحافات و راهنمایی ماموران و دادرسان، و همچنین برای حفظ اصول قانون اساسی و مبنای دموکراسی نیازمند مصونیت است تا بدون ترس از توقیف و تعقیب بتواند از حق دفاع کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود کاشانی شامگاه پنجشنبه در مراسم ویژه سالروز استقلال کانون وکلای ایران در مجتمع فجر سنندج بر استقلال کامل کانون وکلا در کشور تاکید کرد و افزود: یک وکیل برای دفاع از حق باید استقلال کامل داشته باشد تا بتواند به وظایف خود در چارچوب قانون عمل نماید.
وی هر گونه طرح و برنامه ای را که استقلال کانون وکلا را خدشه دار کند را مورد انتقاد دانست و در این راستا از تدوین قانون جامع وکالت کشور انتقاد کرد و خواستار واگذاری این مهم به وکلا شد.
وی گفت: اگر قرار است برای وکلای کشور تصمیمی گرفته شود از خود آنان برای تدوین قوانین مربوط به آنان باید استفاده کرد.
وی افزود: هم اکنون تدوین طرح جامع وکلای دادگستری توسط دولت و قوه قضاییه به عنوان بزرگترین نگرانی برای جامعه وکلای کشور تبدیل شده است و باید هرچه سریعتر برای رفع این نگرانی تلاش هایی جدی صورت گیرد.
کاشانی گفت: نوسازی قانون استقلال وکلا امری مهم و قابل قبول است اما برای تدوین قانون جامع وکلا باید این امر به خود وکلا واگذار شود چرا که در غیر اینصورت بدون درنظر گرفتن نقش وکلا در نگارش، تدوین و تصویب این قانون شاهد خدشه دار شدن استقلال کانون وکلا خواهیم بود.
کاشانی افزود: بر اساس اصل 26 قانون اساسی همه انجمن های سیاسی و صنفی به شرط اینکه به استقلال، آزادی و وحدت ملی کشور خدشه ای وارد نکنند آزاد و مستقل هستند.
وی اظهار کرد: کانون وکلای ایران پیش نویس لایحه وکالت را در 100ماده در طول سال های 86 تا 90 تدوین کرده و برای رییس جمهور وقت و رییس قوه قضاییه ارسال کرده است و امیدواریم این پیش نویس مورد توجه رییس جمهور فعلی و رییس قوه قضاییه قرار گرفته و نگرانی جامعه وکلای کشور هرچه زودتر رفع شود.
این استاد حقوق در ادامه توسعه همه جانبه و پایدار را در پرتو حاکمیت قانون دانست و گفت: باید روح قانون در راستای دفاع از ارزش های والای انسانی در خدمت مردم بدون تبعیض و صرف نظر از مقام و موقعیت و جایگاه اشخاص در جامعه جاری و ساری باشد.
استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: با توجه به اینکه مصونیت وکلای دادگستری از هرگونه تعرض امری طبیعی و لازمه حق دفاع است بنابراین انتظار بحق از دستگاه قضا همانا به رسمیت شناختن کامل حقوق وکلا و در نتیجه پوشش حمایتی از آنان است.
کاشانی اظهار کرد: استقلال کانون وکلای دادگستری به نام قانون و در قالب قانون با پایمردی پیشکسوتان عرصه وکالت تا امروز راه خود را طی کرده است؛ پایداری که موجب شد کانون وکلای دادگستری راه خود را با فراز و نشیب های که تا به امروز داشته آبرومندانه طی کند.
وی افزود: جامعه وکلای دادگستری ایران به جد و به حق انتظار دارد در برابر مر قانون و در جهت صیانت از حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی، در تدوین و تنظیم هر قانون در ارتباط با حرفه وکالت و نقش و جایگاه وکیل دخالت مستقیم، کارشناسی شده، اصولی و همه جانبه داشته باشد.
عضو سابق کانون وکلای ایران بیان کرد: باوجود اینکه بسیاری از قوانین در کشور آزمایشی هستند اما قانون استقلال کانون وکلا به دلیل مبانی مستحکم قانونی خویش طی 60 سال از تدوینش هنوز پابرجا بوده اما مثل هر قانونی باید نوسازی شود.ک/3
7346/570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن