تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802357227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بهداشت:پرداختن به سلامت مردم از مولفه های اصلی دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر بهداشت:پرداختن به سلامت مردم از مولفه های اصلی دولت است شیراز - ایرنا -وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با برشمردن سیاست ها و راهبردهای حوزه سلامت بیان داشت : سلامت در دولت تدبیر و امید جزو سه مقوله و مولفه اصلی می باشد و باید با کار و تلاش چرخ های اقتصادی را در این حوزه به حرکت در آوریم.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های عمرانی بهداشتی در منطقه خشت در شهرستان کازرون بیان داشت : نظام سلامت در دولت تدبیر و امید تلاش کرده است با اعتدال، ایجاد همدلی و همگرایی نسبی نهادهای متعدد تأثیر گذار بر سلامت مردم، فضای مثبت و آرامش نسبی در حوزه های گوناگون به وجود آورد.
وی ادامه داد : تلاش کردیم از یکسو روند رو به افزایش فشارهای اقتصادی دارو و درمان که مهمترین دغدغه مردم هرکشوری است را متوقف کنیم و از سوی دیگر برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت، پوشش بیشتر مردم و کاهش هزینه های کمرشکن سلامت انجام دهیم.
وزیر بهداشت و درمان گفت : مصارف بخش سلامت را نه به عنوان هزینه بلکه به عنوان سرمایه گذاری در سرمایه انسانی می دانیم و معتقدیم که هر نوع هزینه در سلامت و درمان باعث ارتقای سطح ذخیره سلامتی افراد و برگشت دوباره آنها به چرخه کار و تولید و در نهایت سبب رشد اقتصادی و رفاه بیشتری برای جامعه می شود .
وی گفت: این موضوع پذیرفته شده که ارتباط مستقیمی بین سرمایه گذاری فزاینده دولت ها در نظام بهداشتی و افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان وجود دارد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه حوزه سلامت فارس در مقایسه با سایر مناطق جنوب کشور از وضعیت مناسب تری برخوردار است گفت: جوانان استان فارس ، ساعی ، کوشا و توانمند هستند و می توان گفت که وضعیت فارس نسبت به استان های همجوار جنوبی در حوزه سلامت مناسب تر می باشد .
هاشمی پس از افتتاح بیمارستان امام سجاد (ع) خشت و کنارتخته در شهرستان کازرون افزود: این بیمارستان در حاشیه جاده مواصلاتی اصلی قرار گرفته و از این نظر ، هزینه کردن برای ساخت و تجهیز آن برای مردم مورد نیاز بوده است .
وی اظهار داشت: امیدواریم راه اندازی این مرکز درمانی به وضعیت درمان مردم منطقه کمک کند ، اما مردم باید به این نکته توجه کنند که با تغییر شیوه زندگی باید سلامت خود را تامین کنند.
وزیر بهداشت بیان کرد: افراد با تغییر شیوه زندگی از جمله ورزش و کاهش مصرف نمک غذایی ، می توانند سلامت خود را تامین کنند و از بروز بیماری ها پیشگیری نمایند زیرا دلیل 50 درصد مرگ و میرها ناشی از انواع سکته هاست .
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در آیین افتتاح بیمارستان امام سجاد (ع) خشت و کنارتخته باحضور وزیر بهداشت ، گفت : این بیمارستان ، مجهزترین مرکز درمانی است که راه اندازی می شود.
محمدهادی ایمانیه افزود: بر این اساس از تمام مسوولان دست اندر کار احداث این مرکز درمانی قدردانی می کنم و امیدوارم در این مرکز خدمات خوبی به مردم ارایه شود.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات منطقه خشت و کنارتخته کمبود پزشک عمومی است که امیدواریم با حمایت وزیر بهداشت این نیاز رفع و زمینه خدمت رسانی به مردم با شرایط بهتری فراهم شود .
شاهین محمدصادقی ، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : راه اندازی بیمارستان امام سجاد (ع) خشت و کنارتخته می تواند منشاء خدمت رسانی به مردم منطقه باشد.
مساحت کل بیمارستان امام سجاد (ع) خشت و کنارتخته 40 هزار متر مربع با چهار هزار و 800 مترمربع مساحت زیربنا می باشد که احداث آن از سال 1384 آغاز شد .
این بیمارستان با صرف 650 میلیارد تومان در حال حاضر آماده ارایه خدمت به مردم می باشد و شامل 32 تخت و بخش های اورژانس،بستری اتفاقات،رادیولوژی و آزمایشگاه است .
همچنین دستگاه سی تی اسکن جدید بیمارستان کازرون با سرعت تصویر برداری بین شش تا 20 برابر بیشتر از دستگاه پیشین این بیمارستان ،روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه مراسم افتتاح اظهار داشت : راه اندازی این دستگاه در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) شهرستان کازرون با صرف اعتباری معادل 12میلیارد ریال ،گا می موثر در جهت رفاه حال شهروندان و اهالی منطقه کازرو ن می باشد .
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: این دستگاه از نوع زیمنس دو اسلایس از خانواده سی تی اسکن اسپیرال می باشد که تفاوت این دستگاه با دستگاه سی تی اسکن قبلی بیمارستان در این است که سرعت تصویر برداری بین 6 تا 20 برابر بیشتر خواهد شد و این مسئله موجب تسریع عمل تصویر برداری و بالا رفتن کیفیت عکس های رنگی می شود.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه کیفیت آشکار سازها در دستگاه جدید ارتقا پیدا کرده است این امکان فراهم شده که علاوه بر تصویر برداری اکزیال، نماهای کرونال و ساجیتال را از بدن بیمار داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : سرعت تصویر برداری بالا عامل مهمی درکمک به امکان تصویر برداری از بیماران آژیته (ناآرام)و کودکان است ضمن اینکه نیازی به استفاده از داروی بیهوشی و بیهوش نمودن بیماران نخواهد داشت و همچنین سرعت بالای تصویربرداری، امکان تصویربرداری از اندام های متحرک را میسر خواهد ساخت.
ایمانیه افزود: یکی دیگر از مزایای افزایش سرعت بالای تصویربرداری در دستگاه سی تی اسکن جدید ،کاهش مدت زمان معطل شدن بیماران و در نتیجه افزایش تعداد پذیرش بیماران نیازمند به سی تی اسکن می باشد که این مسئله موجب تامین رفاه حال اهالی منطقه کازرون و کاهش مسافرت های بیماران جهت تصویربرداری های تخصصی به شیراز و استان های همجوار می شود .
شهرستان کازرون در فاصله 160 کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد .ک/2
677 /675

: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن