تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802406219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر راه: افزایش بی رویه استفاده انر‍‍ژی اقتصادکشور را زمین خواهد زد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر راه: افزایش بی رویه استفاده انر‍‍ژی اقتصادکشور را زمین خواهد زد اصفهان- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدر رفت انرژی دربخش های مختلف در کشور گفت: تداوم مصرف بی رویه انر‍‍ژی، اقتصاد ایران را زمین خواهد زد.


به گزارش ایرنا، ˈمحمد شکرچی زادهˈ روز پنجشنبه در دومین کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: 40 درصد انرژی در ساختمان ها مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه این مقدار در کشور هند حدود 20 درصد است، افزود: کاهش مصرف انرژی در ساختمان سازی با روش های سنتی امکان پذیر نیست.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی و تغییر نگرش به سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان ها گفت: با استفاده از فناوری های نوین می توان تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.
شکرچی زاده خواستار بازنگری در نگاه مدیران و مردم به موضوع انرژی شد و افزود: در سالهای اخیر منایع ملی را مورد تهاجم قرار داده ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش ساختمانها در آلودگی هوا تصریح کرد: آلودگی هوا تنها ناشی از حمل و نقل و استفاده از سوخت های فسیلی نیست.
وی با بیان اینکه درامر مقاوم سازی ساختمانها نیز اقدامات خوبی در باره تدوین آییننامه های زلزله صورت گرفته است، گفت: اما نتایج قابل قبولی در واقعیت حاصل نشده است.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور اظهار کرد: نتیجه یک تحقیق نشان داده که 30 درصد از زلزله هایی که منجر به تلفات بیش از 10 هزار نفر شده در ایران اتفاق افتاده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زلزله خیز بودن ایران گفت: نباید فراموش کنیم که ما باید با زلزله زندگی کنیم و ساختمانهای ما باید در برابر زلزله مقاوم سازی شود.
رییس مرکز تحقیقات راه،مسکن وشهرسازی بر حرکت صحیح در مسیر توسعه کشور تاکید کرد و افزود: در زمینه تولید دانش در کشور کارهای شایسته ای شده است اما در گذر از دانش به سمت تکنولوژی با ضعف های فراوان روبرو هستیم.
وی این گام را حرکتی اساسی و ضروری خواند و افزود: عدم حرکت به این سمت آثار نگران کننده ای در بخش اقتصاد خواهد داشت و بیشترین بار آن بر روی دوش مهندسان کشور است.
شکرچی زاده با اشاره به محدودیت های بودجه های دولتی گفت: امکان ساماندهی مباحث مربوط به ساخت وساز در بخش خصوصی وجود دارد.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه 10 برابر بودجه عمرانی دولت در سال گذشته خانه سازی شده است، افزود: ایمن سازی این ساختمان ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین به اهمیت حرکت به سمت بازارهای بین المللی اشاره کرد و گفت: با مناسب سازی روابط بین المللی در دولت یازدهم زمینه های این کار فراهم می شود.
شکرچی زاده با اشاره به شمار روز افزون مهندسان فارغ التحصیل در کشور گفت: ظرفیت اشتغال برای این مهندسان در داخل کشور وجود ندارد.
وی خواستار تربیت مهندسان جهانی در دانشگاههای کشور شد و اضافه کرد: این مهندسان باید با تکنولوژی های نو و زبان های روز دنیا آشنا باشند.
وی با بیان اینکه سهم صنعتی شدن و استفاده از فناوری های نو در ساخت و سازها در ایران کمتر از 10 درصد است، اظهار کرد: حرکت به این سمت یکی از سیاست های اصلی ما خواهد بود.
کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین به مدت دو روز در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.
مدیریت پدافند غیرعامل، مقاوم سازی و رفتار لرزه ای، سازه های فولادی، مصالح سنتی و بنایی و سازه های بتن آرمه از جمله موضوعات این کنفرانس است.
پ/7135/ 607

: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن