تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801938095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصص حقوقی رییس جمهوری در حل بسیاری از مشکلات کشور موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تخصص حقوقی رییس جمهوری در حل بسیاری از مشکلات کشور موثر است تبریز - ایرنا - نایب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای کشور و رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی گفت: به طور قطع حقوقدان بودن مقام های مسوول کشور به ویژه رییس جمهوری در حل بسیاری از قضایا و مشکلات می تواند موثر باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ˈ حسن فرهودی نیا ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این امر در جرات بالا و نترسیدن حقوقدانان از بیان حقایق ریشه می گیرد و این افراد به معنای کلمات به درستی واقف هستند و این امر می تواند در حل مشکلات موثر باشد.
وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی تنها کانونی است که پیش از انتخابات خرداد از دکتر روحانی حمایت کرد، اظهار امیدواری کرد: ملت ایران از انتخاب خوب خود در 24 خرداد امسال بهره کافی را ببرند.
فرهودی نیا با اشاره به مزایای لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری، گفت: این قانون در هفتم اسفند سال 1331به تصویب نخست وزیر وقت مرحوم دکتر مصدق رسید و بی کم و کاست در سال 33 در مجلس های وقت به تصویب رسید و بر اساس آیین نامه آن پیش بینی شده که این تاریخ به عنوان روز جشن استقلال نهاد وکالت تلقی شود.
وی ادامه داد: در اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور پیشنهاد شده که از طریق مراجع ذیربط این روز به عنوان روز وکیل به تقویم سالانه کشور اضافه شود.
فرهودی نیا گفت: با توجه به اینکه رییس جمهوری دولت تدبیر و امید نیز وکیل دادگستری است امیدواریم این مهم را بتوانیم به کرسی اجابت بنشانیم.
وی یادآوری کرد: در تاریخ ایران فقط دو نفر حقوقدان و وکیل دادگستری زمام امور را به دست گرفته اند، که پس از مصدق، در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مهم توسط دکتر روحانی محقق شد.
وی با اشاره به دیدار روز سه شنبه گذشته خود با برخی حقوقدانان کمیسیون حقوق بشر تحت عنوان ˈ تحریم های اقتصادی و حقوق بنیادین بشرˈ گفت: آنچه در شرایط کنونی تحریم های غرب از اهمیت ویژه ای برخوردار است عمل کردن در چارچوبی است که منافع ملی کشور تامین شود.
فرهودی نیا یکی از راهکارهای این حوزه را مذاکره عنوان کرد و افزود: با این روش می توان مانع از توسعه تحریم ها شد و بدین لحاظ باید از این مذاکرات حمایت کرد.
وی گفت: به زعم من وظیفه تمام کسانی که به نوعی خاص از مسایل کشور درک ویژه ای دارند باید از تیم سیاسی دولت حمایت کنند و ما به اعتبار این تحلیل و هم به این اعتبار که دکتر روحانی حقوقدان است باید در این زمینه نهایت تلاش خود را انجام دهیم.
نایب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای کشور با بیان اینکه دولت به درستی در زمینه تامین منافع ملی حرکت می کند، از حمایت کانون وکلای دادگستری از دولت یازدهم خبر داد.
وی تاکید کرد: تامین منافع ملی فقط از طریق شعار ممکن نیست و گاهی مقاومت و در برخی موارد مذاکره در این فرایند موثر است.
فرهودی نیا گفت: در این زمینه باید هوشمندانه برخورد کرد چرا که در شرایط کنونی منافع ملی ما ایجاب می کند که از مذاکرات اخیر حمایت کنیم.
وی ادامه داد: در این زمینه هرچند ممکن است ضعف های جزیی وجود داشته باشد ولی باید نیمه پر لیوان را دید و تا از شرایط ایجاد شده کنونی بتوانیم خارج شویم.
فرهودی نیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه علت وجود تفسیرهای متفاوت از یک معاهده بین المللی چیست، و در این زمینه برداشت کدام طرح به حقیقت نزدیک تر است، گفت: در این گونه موضوعات هر یک از طرفین مذاکرات تلاش دارند با برداشت هایی که منافع ملی آنها را تامین می کند به اهداف خود دست یابند.
وی با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار کرد: در این مذاکرات هم طرف ایرانی و هم کشورهای غربی می دانند که چه هدفی را دنبال می کنند و برخی بحث های مطرح شده در رسانه ها موضوعات حاشیه ای است و اصل قضیه تلاش برای حل مشکلات پیش آمده در زمینه تحریم هاست.
فرهودی نیا گفت: به عنوان یک شهروند عادی این تشخیص را دارم که به لحاظ اعتقادی عمل صالح در مقطع کنونی حمایت از مذاکرات است چرا که این مهم منافع ملی را تامین می کند و موجب ایجاد ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور می شود.
وی ایجاد مسابقه کشورهای غربی برای شرکت در فعالیت های صنایع نفت و خودرو سازی ایران را نشان از بهبود شرایط نابسامان پیشین ارزیابی کرد.
فرهودی نیا رسانه را یکی از ارکان مهم هر جامعه دموکراتیک و مبتنی بر نظام مردم سالاری دانست و گفت: هرگاه این رکن چهارم به جایگاه و منزلت خود دست یابد دیگر ارکان جامعه نیز خوب عمل می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سال گذشته 200 نفر سهمیه برای آزمون وکالت امسال آذربایجان شرقی کسب شد که از چهار هزار نفر شرکت کننده 150 نفر در سهمیه آزاد پذیرفته شده اند.
فرهودی نیا ادامه داد: در این زمینه 50 نفر نیز در سهمیه ایثارگران حضور یافتند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن نمره شرکت کنندگان این بخش، تاکنون این سهمیه تعیین تکلیف نشده است.
وی گفت: قضات دادگستری نیز پس از بازنشستگی می توانند به این کانون مراجعه کرده و پروانه وکالت دریافت کنند و اگر قاضی پنج سال سابقه قضاوت داشته باشد و از خدمت قضایی استعفاء دهد می تواند بدون شرکت در آزمون از کانون وکلا درخواست پروانه وکالت کند.
فرهودی نیا گفت: غیر از این دو قشر افراد مشمول بند ˈدˈ ماده هشت لایحه قانون استقلال که شامل بازنشستگان 30 سال خدمت سازمان ها و ادارات دولتی و یا نیروهای مسلح می شوند و پس از اخذ مدرک کارشناسی حقوق پنج سال متوالی یا 10 سال متناوب کار حقوقی انجام داده اند نیز می توانند بدون رعایت شرط سنی از کانون وکلای دادگستری کشور درخواست پروانه وکالت کنند.
وی کانون وکلا را یکی از مهم ترین، پرسابقه ترین و در عین حال باکیفیت ترین نهادها در جامعه مدنی پیش و پس از انقلاب اسلامی برشمرد.
فرهودی نیا گفت: در این کانون هیچ ریالی از بودجه عمومی دریافت نمی شود و کانون وکلا تجربه ای موفق از محول کردن کار مردم به خود مردم است.
وی اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در سالجاری برای 114 نفر وکیل معاضدتی و برای 38 مورد وکیل تسخیری معرفی کرده است.
فرهودی نیا ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون به چهار هزار و 313 نفر در محوطه کانون وکلا و دادگستری مشاوره رایگان ارایه شده است.
وی گفت: 36 نفر از وکلای این کانون هر هفته در ساختمان کانون و دادگستری مشاوره رایگان ارایه می دهند و این تعداد در کنار مشاوره های رایگانی است که وکلا در دفاتر خود به مراجعه کنندگان ارایه می دهند.
فرهودی نیا با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی این کانون در مراغه که شهرستان هایی همچون مراغه، بناب، عجبشیر و ملکان را تحت پوشش می دهد، افزود: بر اساس آمارها از سال 84 تا اسفند امسال به یکهزار و 216 نفر وکیل معاضدتی توسط این دفتر معرفی شده است.
وی ادامه داد: این دفتر همچنین 171 وکیل تسخیری و سه هزار و 750 مورد مشاوره های معاضدتی به مراجعه کنندگان داده است.
رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی گفت: یکهزار و 183 نفر وکیل پایه یک دادگستری و 296 نفر کارآموز در این استان فعالیت می کنند که از این کارآموزان 65 نفر در آزمون دی امسال پذیرفته شده و در مراسم یازدهم ماه جاری به مناسبت بزرگداشت استقلال کانون وکلا در مجتمع فرهنگی پتروشیمی در مراسم تحلیف شرکت می کنند.
وی تعداد پرونده های انتظامی این کانون را در سالجاری 224 فقره عنوان و اضافه کرد: این پرونده ها برای بیش از 10 وکیل نیست و ممکن است یک وکیل چندین شاکی داشته باشد.
وی اظهار کرد: به این معنا وکلای متخلف کمی در استان وجود دارد و تا امروز 316 فقره از پرونده های تشکیل شده در این خصوص مختومه شده است که این تعداد بیش از پرونده های وارده است.
فرهودی نیا گفت: این کانون تنها نهادی است که تشکیلات انتظامی جدی دارد و در این چارچوب 316 نفر دادیار انتظامی به شکایت در این حوزه رسیدگی می کنند.
وی با بیان اینکه چهار شعبه دادگاه انتظامی در استان فعالیت می کند،گفت: در مجموع کمتر از 10 مورد تعلیق پروانه انتظامی در سالجاری رخ داده است و فقط در سال های گذشته دو مورد پروانه وکالت ابطال شد که این موضوع در دادگاه انتظامی به تنزل درجه تخفیف داده شد.
7240/587/ 1495
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن