تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگستری استان کرمانشاه با کمبود 37 درصدی نیرو در بخش قضایی مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دادگستری استان کرمانشاه با کمبود 37 درصدی نیرو در بخش قضایی مواجه است کرمانشاه - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در حوزه قضایی استان کرمانشاه با کمبود 37 درصدی نیرو و نیز خالی بودن 40 درصد از سمت های اداری مواجه هستیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈعلی مظفریˈ روز چهارشنبه در دیدار رییس قوه قضاییه با کارکنان و قضات استان کرمانشاه که در تالار انتظار برگزار شد، اظهار کرد: با این حال در همه شهرستان ها و بخش های استان فعالیتی مداوم و موثر داریم.
وی همچنین گفت: 45 قاضی در سال 89 جذب دادگستری کرمانشاه شد ولی در عین حال شاهد خروج 30 نفر از قضات استان هم به دلایل انتقالی به دیگر نقاط بوده ایم.
وی در مورد موجودی پرونده ها در دستگاه قضایی استان گفت: در سال 89 بیست هزار فقره پرونده در محاکم دادگستری و نیز 21 هزار فقره در شوراهای حل اختلاف استان داشتیم که در انتهای بهمن امسال شمار این پرونده ها به 14 هزار و 820 فقره رسیده است.
وی همچنین از وجود 19 هزار فقره پرونده کیفری در سال 89 در استان خبر داد و گفت: این حجم هم اکنون به 13 هزار فقره کاهش یافته است یعنی در هر سال شاهد مختومه شدن دو هزار فقره بوده ایم.
مظفری همچنین از مختومه شدن 15 هزار فقره پرونده در انتهای بهمن امسال خبر داد و گفت: در سال 89 شمار پرونده های مختومه شده 13 هزار فقره بوده است ضمن اینکه در پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان نیز شاهد کاهش 40 درصدی در فاصله سال های 89 تا هم اکنون بوده ایم.
رییس کل دادگشستری استان کرمانشاه همچنین متوسط موجودی شعب دادسرای استان را 63 پرونده اعلام کرد و گفت: هم اینک مجموع پرونده در دادگاه های تجدید نظر استان به کمتر از 700 فقره کاهش یافته است.
وی از جمله دلایل کاهش پرونده ها را نشست های موثر با سازمان های مرتبط با دستگاه قضایی استان و اعطای اختیار رسیدگی به پرونده ها به این سازمان ها و نیز ممانعت از ورود پرونده های واهی عنوان کرد.
مظفری در ادامه، گفت: اکنون 187 شعبه شوراهای حل اختلاف در استان با هفت هزار پرونده موجودی در استان فعال هستند این در حالیست که در سال 89 شمار شعب شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه 630 شعبه با 21 هزار فقره پرونده بوده است.
وی همچنین از کاهش 50 درصدی موارد قتل عمد در استان (که سالانه 120 مورد در گذشته حادث می شد) ولی به دلیل برخورد قاطع دستگاه قضایی و فقدان پرونده های مبنی بر تجاوز به عنف و عدم رخداد سرقت مسلحانه سازمان یافته در دو سال اخیر در استان به عنوان عوامل موثر در ارتقا و بهبود شاخص های امنیتی استان یاد کرد.
وی همچنین از ارسال 43 فقره پرونده برای رییس قوه قضاییه از سال 90 تاکنون برای تعیین وضعیت خبر داد.
571/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن