تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802441758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی چراغ راه دولت یازدهم - اصغر رضاخانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاد مقاومتی چراغ راه دولت یازدهم - اصغر رضاخانی اخبار استانها - ایرنا - رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» بهترین چراغ راه را در اختیار دولت تدبیر و امید قرار داد تا دولت بتواند با قوت و سرعت بیشتر زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را به پیش ببرد .


سیاست اقتصاد مقاومتی که با تاکید مجدد بر تحقق اقتصاد متکی به دانش و فن آوری، عدالت بنیان، درون زا و برون گرا تعریف شده است در اولویت و دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت و دستگاهها اجرایی را مکلف کرد تا زمینه را برای نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی فراهم کند .
اقتصاد مقاومتی و مباحث مهم کلان اقتصادی در شرایطی از سوی رهبر معظم انقلاب برای مقامات ارشد نظام تبیین و بر لزوم توجه به این امر تاکید و ابلاغ شد که امسال کشور در شرایط ویژه و حساسی قرار داشت .
رییس دولت تدبیر و امید در کمتر از یک روز پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب در مورد چگونگی راه های اجرا و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، آمادگی کامل دولت را برای تحقق این سیاست ها اعلام کرد.
بر مبنای این سیاست ، اقتصاد کشور بر اساس علم و فناوری و اقتصادی دانش بنیان خواهد بود و به گفته رییس جمهوری طبق این سیاست، باید مسیر صادرات برای کالاهای ایرانی تسهیل شود و فرآورده های نفتی ، پالایش ، پتروشیمی و صنعت ، توسعه یابد و مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی برای فعالیت بیشتر اقتصادی و صادرات خود را آماده کند.
مبارزه جدی و مؤثر با فساد اقتصادی ، تلاش برای کاهش نرخ تورم، تأمین معیشت مردم، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، رشد امنیت اقتصادی و اهمیت دادن به تجارت جهانی و مدیریت صحیح واردات و کمک به صادرات در حوزه اقتصاد مقاومتی تأکید شده است .
ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب ، هماهنگی و همکاری جهادی همه مسئولان نظام را می طلبد و می توان امیدوار باشیم که با تحقق اقتصاد مقاومتی و اولویت دادن به این امر کشور را برای همیشه از تهدیدات اقتصادی نجات داد.
دولت یازدهم با تدبیر در این زمینه اقدامات موثر خود را شروع کرده و دستگاههای اجرایی را در زمینه تحقق این امر بسیج کرده است و مسلما نقش دولت در این زمینه پر رنگ خواهد بود .
در اقتصاد مقاومتی ایجاد و تقویت توان تولید ملی برای زمینه سازی خود اتکایی و کاهش وابستگی ، بزرگترین محور و پایه در اقتصاد کلان کشور برای دولت محسوب می شود و باید مورد توجه و حمایت جدی قرار گیرد .
البته آنچه بعد از ابلاغ دستورالعمل طرح اقتصاد مقاومتی مهم و ضروری می باشد پیگیری عملی مربوط به این طرح است که باید دید در میدان عمل چه کارهایی انجام شده است.
در این خصوص نقش رسانه ها را نباید نادیده گرفت چرا که رسانه ها می توانند مطالبات واقعی مردم را به گوش مسئولان و دست اندرکاران مسائل اقتصادی برسانند تا مشارکت همه اقشار مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنند ؛ اقتصادی که می تواند زمینه پویایی جامعه را فراهم کند و به ایجاد اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری و افزایش توان تولید و بهره وری برسد .
تهرام/537
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن